اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

بهترین رشته ها برای مهاجرت – رشته های مهندسی و تجربی

مهاجرت تحصیلی یک نوع مهاجرت پرطرفدار است که هر ساله طرفداران آن نیز بیشتر و بیشتر می شوند. اما خبر خوب این است که همه می توانند مهاجرت تحصیلی را انجام دهند و ظرفیت محدودی ندارد. سوالی که پیش می آید این است که بهترین رشته های تحصیلی مهندسی و تجربی برای مهاجرت کدام رشته ها هستند؟

مواردی که مورد نیاز بود بررسی و در متن مقاله امده است. اما ممکن است سوالاتی همچنان در ذهن شما باقی بماند که در قسمت نظرات منتظر شما هستیم

مهاجرت تحصیلی

خیلی از افراد قصد مهاجرت دارند. در این بین افرادی هستند که مدرک تحصیلی دارند و قصد مهاجرت با مدرک تحصیلی خود را دارند و افرادی هستند که هنوز مدرکی نگرفته اند و قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند

دسته سومی نیز وجود دارد که مدرک کارشناسی را گرفته اند و قصد دارند اپلای کنند و در خارج از کشور ادامه تحصیل دهند.

اما سوالات زیادی برای این سه دسته وجود دارد. سوالاتی از جمله بهترین رشته برای تحصیل؟ بهترین کشور برای تحصیل؟ آیا مهاجرت گزینه خوبی است؟ و هزاران سوال مشابه که شما را در تردید قرار می دهد.

  • مهاجرت کردن آسونه یا سخت؟

مهاجرت به هر گونه ای که باشد ترس هایی دارد و نیازمند این هستیم تا قبل از مهاجرت بر این ترس ها غلبه کنیم در غیر اینصورت مهاجرت کردن امکانپذیر نخواهد بود.

افرادی که مهاجرت می کنند افرادی شجاع هستند و می توانند از وابستگی ها رها شوند و یک زندگی جدیدی در یک جای جدید را شروع کنند.

یادتان باشد هیچوقت همه چیز مهیا نمی شود تا شما حرکت کنید. اول باید قدم بردارید سپس مسیر برای شما واضح و واضح تر خواهد شد. بنابراین پا بر روی ترس های خود بگذراید و اگر دوست دارید مهاجرت کنید.

بهترین رشته های مهندسی برای مهاجرت و اپلای

شاید کلمه بهترین در ذهن شما این باشد که یک رشته وجود دارد که اگر در ان تحصیل کنیم همه چیز تضمین شده است.

باید بگوییم هرگز همچین چیزی نیست. شما اگر در بهترین رشته ها هم تحصیل کنید اما فرد کاربلد و ماهری نباشید، کسی برای شما هزینه نخواهد کرد.

فرض کنید مهندسی هوافضا شغل پردرامدی است. فرض کنید ناسا قصد دارد یک مهندس هوافضا را استخدام کند.

بنظر شما فرد انتخابی کسی است که مدرک دکتری هوافضا دارد؟

قطعا پاسخ خیر است، فرد انتخابی فردی است که از نظر علمی قوی باشد و در عمل نیز فرد کاربلدی باشد.

هیچوقت یک شرکت خصوصی فردی که کاربلد نباشد را استخدام نمی کند، در واقع مدرک ملاک استخدام شدن در خارج از کشور نیست زیرا اکثر شرکت ها خصوصی اند و دلیلی ندارد حقوق مفت به کسی دهند.

بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت

بهترین رشته های مهندسی و تجربی برای مهاجرت

رشته های پرطرفدار مهندسی

مهندسی نفت یکی از رشته های پرطرفدار و خوب در خارج از ایران و به خصوص در کشور های نفت خیز است.

هرچقدر سابقه شما بالاتر رود دستمزد شما نیز بیشتر می شود و تا ۱۲ هزار در ماه نیز می رسد.

مهندسی داده نیز یکی از رشته هایی است که در کشور های پیشرفته خواهان زیادی دارد. شرکت های بزرگ نیازمند این هستند که داده های بزرگ خود را مدیریت کنند و چه کسی بهتر از یک مهندس داده برای انجام اینکار.

دستمز ماهیانه در این رشته در صورت استخدام شدن چیزی حدود ۱۰ هزار دلار در ماه است.

رشته مهندسی هوافضا در کشور های پیشرفته فضای کاری خاص خود را دارد. در صورتی که بتوانید یک مهندس تمام عیار شوید فرصت های شغلی بسیاری به شما چشمک خواهند زد.

مهندسی اتمی رشته ای است که احتمال ترور شدن شما در ان وجود دارد مراقب خودتون باشید😁. این رشته ها بسیار پرطرفدار هستند اما شرط موفق شدن در آن به علم و سواد خودتان بستگی دارد و حقوق و مزایای زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت.

مهندسی شیمی در هر کجای دنیا خواهان افراد است. اگر مهندسی شیمی انتخاب شما باشد دستتان باز است تا در جاهای مختلفی مشغول به کار شوید. یکی از پیشنهادات ما برای تحصیل در خارج از کشور، رشته مهندسی شیمی است.

مهندسی برق یک مهندسی پرکاربرد است. کافی است مدرک خود را در خارج از ایران بگیرید تا به راحتی وارد بازار کار شوید. علاوه بر این یکی از گزینه های خوب برای اپلای کردن در مقطع ارشد یا دکتری است.

مهندسی مکانیک یک مهندسی گسترده با شاخه های فراوان در مقطع ارشد است. اگر قصد اپلای دارید حتما قبلا از اینکه مهاجرت کنید، زیر شاخه مور علاقه خود را برای ارشد انتخاب کنید. یکی از رشته های پیشنهادی ما مهندسی مکانیک است.

مهندسی کامپیوتر یک مهندسی تمام عیار است اما نیاز دارد که فرد ماهری باشید. در هر شاخه ای چه سخت افزار چه نرم افزار باشید حتما باید فرد کاربلدی باشید تا در شرکت های بزرگ استخدام شوید.

پرطرفدار ترین رشته ها کدامند؟

جام طلایی پرطرفدارترین رشته می رسد به رشته کامپیوتر مخصوصا گرایش نرم افزار که این روز ها بسیار در بورس است. نرم افزار هیچوقت از گردونه حذف نمی شود و هر روزه پیشرفت در این زمینه رو شاهد هستیم.

اگر علاقمند به این رشته هستید، در انتخاب آن برای مهاجرت تحصیلی و شغل در خارج از کشور شک نکنید.

گرایش سخت افزار هم بسیار عالی و پرطرفدار است و خواهان زیادی دارد. زمینه هوش مصنوعی بسیار در حال پیشرفت است و در آینده ای نزدیک بسیار این علم پیشرفت خواهد کرد و حرف اول را در جهان می زند.

کدام رشته درامد بیشتری دارد؟

طبق تحقیقات و بررسی های ما، رشته مهندسی نفت از همه درامد بیشتری دارد مخصوصا وقتی رو به بازنشستگی می روید.

اگر در کشوری باشید که صنعت نفت خوبی داشته باشد و روی ان سرمایه گذاری کرده باشند، می توانید حقوق های بسیار زیادی را دریافت کنید مخصوصا در کشور های عربی.

کدام رشته در آینده پیشرفت می کند؟

طبق تحقیقات موسسه های مختلف جهانی، رشته هایی همچون مهندسی صنایع، مهندسی دریا و نقشه برداری از رشته هایی هستند که وارد بورس رقابت می شوند.

کدام رشته از همه سخت تر است؟

وقتی حرف از سختی می آید به منظور سختی در تحصیل است. سخت ترین رشته همیشه در بخش مهندسی، رشته برق بوده است.

مهندسی برق و مهندسی مکانیک و مهندسی هوافضا همیشه رقابت تنگاتنگی در درجه سختی دارند. رشته هایی به شدت فنی هستند که بعد از تحصیل نیز بازار کار عالی در خارج از کشور با حقوق بالا دارند.

اگر یک فرد فنی در زمینه تحصیلی خود در این سه رشته باشید که به شما تبریک می گوییم.

فرصت چه رشته ای در خارج بیشتر است؟

فرصت شغلی همیشه یکی از معیار های انتخاب رشته است. هر رشته مهندسی را برای تحصیل در خارج از کشور انتخاب کنید و با موفقیت به اتمام برسانید، فرصت های خوبی در انتظار شما خواهند بود.

اما اگر بخواهیم انتخاب کنیم باید رشته مکانیک را برنده این بخش قرار دهیم زیرا زیر شاخه های فراوانی دارد و در هر زمینه ای که فکرش را بکنید کار برای این رشته است. در هر زمینه ای حتی در زمینه های پزشکی!!

بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت

حالا وقت وقته رشته های تجربی است. رشته های تجربی مانند مهندسی نیستند و سخت گیری های بیشتری دارند که قراره راجبشون صحبت کنیم.

رشته های پزشکی

یکی از گزینه های عالی برای مهاجرت، مهاجرت برای افرادی است که در رشته های پزشکی مشغول به تحصیل هستند. این رشته ها در سراسر دنیا طرفدار دارند و به علت کمبود نیرو، نیروهای خارجی را پذیرش می کنند.

اما ماجرا به این سادگی هم نیست و برای رشته های پزشکی سخت گیری های بیشتری انجام می شود تا رشته های مهندسی. دلایل مختلفی پشت این سخت گیری ها است اما به صورت کلی مهاجرت با این رشته ها همانند رشته های مهندسی آسان است اما سریعا شما وارد بازار کار نخواهید شد.

حتما و حتما باید استاندارد ها و معیار های مختلف را پشت سر بگذارید تا در نهایت به شما مجوز دهند تا شغل خود را داشته باشید و مستقل کار کنید.

رشته های پیراپزشکی برای مهاجرت

رشته های پیراپزشکی از رشته های پزشکی هم ارزش بیشتری برای خارجیان به خصوص کانادا دارد. سالانه تعداد بسیار زیادی از رشته های پیراپزشکی مهاجر می گیرند.

عمده کشور های پیشرفته جهان به پرستار و سایر رشته های پیراپزشکی نیاز دارند به حدی که می توانند همه پرستار های ایران را پذیرش کنند.

اما ماجرا به اینجا ختم نمی شود و سخت گیری هایی برای ورود به بازار کار صورت می گیرد که در نهایت شما را به مزایا و حقوق بالایی می رساند.

معرفی رشته های پیراپزشکی

جمع بندی

مهاجرت تحصیلی یک گزینه بسیار عالی برای دانشجویان است. در هر رشته ای که باشید امکان مهاجرت تحصیلی برای شما مهیا است. برخی رشته ها فرصت بهتری برای مهاجرت به شما می دهند که در این مقاله به آن ها اشاره شد.

شاید در ذهن شما این باشد که بعد از مهاجرت تحصیلی، همه چیز برایتان گل و بلبل خواهد بود. خبری که باید به شما دهیم این است که همه چیز بستگی به خودتان دارد.

اگر فرد ماهری باشید یا مهارت کسب کنید، می توانید به هر آنچه مدنظرتان است برسید. اما اگر فردی هستید که می خواهید صرفا با مدرک تحصیلی ساده وارد یک شغل عالی شوید باید بگوییم در ایران بمانید و مهاجرت نکنید زیرا در خارجاز کشور برای افرادی ارزش قائل اند که مهارت داشته باشند.

اما اگر قصدتان تحصیل و برگشتن به ایران است، مهاجرت تحصیلی می تواند گزینه ای عالی برای شما باشد و حتما پیگیر آن شوید زیرا مدرک شما در ایران ارزش بالایی خواهد داشت.

پایان مقاله بهترین رشته های مهندسی و تجربی برای مهاجرت


در دانش پژوه فرصتی فراهم شده است تا دانش آموزان، کنکوری ها و دانشجویان بتوانند مشکلات درسی و حاشیه های تحصیل خود را در آن حل کنند.

این یک فرصت بسیار خوب برای مشاوران و معلمان نیز است که مشکلات این دسته افراد را حل کنند و در میان انبوهی از محصلان دیده شوند.

اما کمالگرایی ما باعث شده است تا امکانات زیادی را ایجاد کنیم و در اختیار شما قرار دهیم، پس با ما همراه باشید

همین حالا می خواهم با این خدمات آشنا شوم

ارسال یک پاسخ