اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

تفکرات یک کنکوری موفق

شاید این سوال برای شما پیش آمده است که چرا با وجود تعداد ساعت مطالعه بالا و تلاش فراوان نمی توانم در کنکور نتیجه دلخواهم را بگیرم.شاید به این نتیجه رسیده باشید که استعداد شما در درس کم است. اما این دلیل اصلی نیست.تفکرات و باورهای شما نتایج را رقم می زند نه استعداد شما  در درس. در این مقاله تفکرات یک کنکوری موفق را بررسی می کنیم تا بدانید که برای موفق شدن فقط نیاز به درس خواندن و تلاش ندارید بلکه باید تفکرات خودتان را  راجب کنکور تغییر دهید.

قدرت ذهن

شاید افراد زیادی در جهان هستند که قدرت فیزیک را قدرتمندتر از قدرت ذهن می دانند اما واقعا اینگونه نیست و شما در نهایت به چیزی می رسید که ذهنتان را برایش آماده کرده اید.

یک ذهنیت برنده همیشه کار ها به گونه ای برایش پیش می روند که برنده شود و برای یک فرد با ذهنیت بازنده، اتفاقات جوری رقم می خورد که در نهایت بازنده می شود.

همین الان نتیجه کنکورت بستگی به همین ذهنیت دارد و اگر خودتان را لایق این موفقیت ندانید، هرگز در کنکور موفق نخواهید شد.

اما افردی که در کنکور به نتایج عالی می رسند، قطعا یک ذهنیت برتر دارند.این ذهنیت بسته به نوع جامعه و خانواده برای هر فرد متفاوت است اما خبر خوب این است که به صورت کاملا آگاهانه قابل تغییر است.

این قدرت ذهن است که شما را شکست ناپذیر می کند.فیلسوف رواقی، سنکا

تفکرات یک کنکوری موفق

نتیجه شما در کنکور دقیقا هم راستا با تفکرات شما است.مهم نیست چقدر مطالعه کرده اید.اگر شما یک ذهنیت برنده داشته باشید، سوالات به گونه ای طرح می شوند که وقتی آن ها را می بینید می گویید دقیقا همان سوالی است که من جوابش را قبلا خوانده ام.

این موضوع کاملا واضح است و شما باید آن را بپذیرید وگرنه هرگز نمی توانید نتیجه دلخواهتان را کسب کنید.

در ادامه به شما این نوع تفکرات و نحوه ساختنشان در ذهن را می گوییم.به شما قول می دهیم این مطالب با کیفیت بسیار بالاتر و در آینده نزدیک به صورت یک دوره آموزشی کاربردی برای شما ساخته و در اختیارتان قرار گیرد.

تفکرات غلط یک کنکوری

نمی توان همه تفکرات غلط را بیان کرد چونکه این تفکرات توسط والدین و جامعه در ذهن افراد تثبیت شده اند و هر خانواده سبک تفکرات خاص خودش را دارد.

اما یکسری تفکرات عمومی و همه جانبه وجود دارند که آن ها را بیان می کنیم. شما با اندکی تمرین می توانید تفکرات غلط خود را پیدا کنید و جایگزین کنید.

 

تفکرات یک کنکوری موفق و استعداد در درس خواندن

استعداد در درس

 

تو استعداد نداری

جمله ای که هزاران بار توسط والدین، معلمان و دوستانمان به ما گفته شده است.حالا ممکن است کسی نباشد که این جملات را به شما بگوید اما آنقدر به ما گفته اند که در موارد مشابه، خودمان به خودمان می گوییم بی استعداد هستیم در درس خواندن.

اگر شما هم جز کسانی هستید که این باور غلط را دارید، باید یک تمرین انجام دهید.

باید تمامی کارهایی که با موفقیت انجام داده اید را به خودتان یاداوری کنید.از نمره بیست در دروس مختلف تا موفقیت های متفرقه مثل خوشنویسی، فوتبالیست خوب بودن، مهارت ارتباط برقرار کردن و هر نتیجه ای که به شما ثابت می کند استعداد دارید در درس و مدرسه.

کنکور خیلی سخته

یکی دیگر از تفکرات که خیلی هم جا افتاده است، باور سخت بودن کنکور است.اول از همه باید بدانید اگر کنکور سخت است، برای همه سخت است نه فقط برای شما.

دوم اینکه اگر سخته پس چرا یه عده ای به راحتی در کنکور نتیجه می گیرند.برای برطرف کردن این باور باید افرادی که در زمان کم و با ساعت مطالعه کم در کنکور موفق شده اند را پیدا کنید و برای خودتان مثال بزنید.

اتاق مطالعه شخصی

یک باور که شاید برایتان خنده دار به نظر رسد این است که افراد موفق در کنکور اتاق مطالعه شخصی دارند.باید به شما یاداوری کنم که بیشتر افراد موفق در کتابخانه های عمومی شهر مطالعه می کنند.

برای اینکه این باور را از بین ببرید افراد موفقی را در کنکور پیدا کنید که اتاق مطالعه شخصی نداشته اند.این افراد به وفور در بین دوستان خودتان هم پیدا می شوند.

برای کنکور باید خیلی درس خواند

خیلی از افراد ساعت مطالعه را برابر با نتیجه می دانند.یعنی هر چقدر بیشتر مطالعه کنید، نتیجه بهتری را می گیرید.این موضوع از پایه غلط است.

چند نفر را می شناسید از همکلاسی های خودتان که روزی بیشتر از ده ساعت مطالعه داشته اند و در کنکور هیچ نتیجه ای نگرفته اند؟

بدون شک افراد زیادی هستند که ساعت مطالعه حتی بالای ۱۲ ساعت را دارند اما به زور مجاز می شوند.و حتما افرادی را در مقابل دیده اید که با زمان مطالعه بسیار اندک در کنکور به نتایج باورنکردنی رسیده اند.

پس این یعنی این موضوع کاملا غلط است. شما این باور اشتباه را باید با این مثال ها پاک کنید.

کلاس خصوصی کنکور خیلی مهمه

یکی از تفکرات اشتباه کنکوری ها و والدینشان این است که حتما باید کلاس کنکور شرکت کنند.کلاس هایی با هزینه های بسیار سنگین.اما کم نیستند افرادی که بدون حتی یک دقیقه شرکت در کلاس کنکور رتبه یک شده اند.

همین الگو ها هستند که این تفکرات را در ذهن شما تغییر می دهند.با مثال زدن این افراد، این باور غلط را در ذهن خود بشکنید.

برای موفقیت در کنکور فقط باید درس خواند

این تفکر بسیار رایج است و سوالاتی از این قبیل بسیار از سمت کنکوری ها پرسیده می شود.

در سال کنکور موبایلم را خاموش کنم؟

در سال کنکور مهمانی و بیرون رفتن را کنسل کنم؟

این دسته از سوالات هر ساله توسط افراد زیادی پرسیده می شوند که نشان دهنده این است که این باور غلط چقدر رواج دارد.من به شخصه افراد زیادی را دیده ام که رتبه دو قمی شده اند و نه موبایلشان را خاموش کردند و نه خودشان را حبس خانه کردند.

اگر موفقیت برای شما خیلی مهم باشد، به حد تعادل از موبایل استفاده می کنید و مهمانی می روید تا به شما ضربه ای وارد نشود.

اما اگر موفقیت در کنکور برایتان خیلی مهم نباشد، حتی اگر اینکارها را هم انجام دهید، نمی توانید با کیفیت بالا درس بخوانید و نتیجه نخواهید گرفت.

این قدرت ذهن است که شما را شکست ناپذیر می کند.فیلسوف رواقی، سنکا

برای موفقیت در کنکور باید خیلی هزینه کرد

برای موفقیت در کنکور باید برای مشاوره هزینه زیادی کرد؟

موفقیت درکنکور نیازمند داشتن امکانات زیادی است؟

باید حتما کلاس خصوصی بگیرم تا موفق شوم.

اگر این سوالات در ذهنتان وجود دارد پس باید این باور را اصلاح کنید.افراد زیادی از روستاهای دور افتاده در کنکور رتبه برتر شده اند که نه تنها کلاس خصوصی و مشاور نداشته اند بلکه امکانات اولیه مطالعه هم به زور داشته اند.

همین الگو کافی است تا با این باور غلط وداع کنید.

کنکوری های موفق در شهر های بزرگ تحصیل می کنند

شهر های بزرگ امکانات بیشتری نسبت به شهرهای کوچک دارند اما همانطور که گفتیم این امکانات نیستند که نتیجه را برای شما تعین می کنند و شما هستید که با تفکرات صحیح نتیجه را برای خود مشخص می کنید.

رتبه های برتر آدم های خاصی اند

ازخطرناکترین تفکرات این است که ما افراد برتر کنکور را آدم های خاص و با استعداد در درس می پنداریم.آن ها ادم های معمولی هستند که با تفکرات صحیح در مسیر صحیح قرار گرفته اند و وقتی در مسیر درست باشید قطعا نتیجه خواهید گرفت. و نیازمند داشتن هیچ استعداد خاصی در درس نیستید.

مصاحبه افراد برتر کنکور را بخوانید تا متوجه شوید ان ها هم مثل شما یک انسان عادی هستند.

تحصیل در مدارس خاص = موفقیت در کنکور

تحصیل در مدارس خاص و غیرانتفاعی نمی تواند دلیل موفقیت یک فرد در کنکور باشد.اگر این دلیل موفقیت بود پس چرا همه افرادی که در مدارس غیرانتفاعی یا خاص هستند رتبه برتر کنکور نمی شوند؟

پس چرا افرادی را در بین رتبه برتر ها مشاهده می کنید که در مدارس عادی بوده اند؟همین دلیل کافی است تا بتوانید این ذهنیت را پاک کنید.

اینها برخی از باورهای غلط و عمومی بودند که در ذهن اکثریت کنکوری ها وجود دارند.سعی کنید تک به تک این باورها را با پیدا کردن الگو و مثال زدن برای خود برطرف کنید.این تفکرات از شما یک کنکوری موفق را می سازد.

باید بدانید که با بارها تکرار و تکرار کردن این الگو ها و مثال های نقض می توانید اینکار را با موفقیت انجام دهید نه فقط با یک یا چند بار تکرار سطحی.

تفاوت دو جمله:

من باید در کنکور موفق شوم

من می خواهم در کنکور موفق شوم

از نظر شما چه تفاوتی میان این دو جمله و ذهنیت وجود دارد؟

در جمله اول انجام کار به همان لحظه محدود می شود. در جمله دوم کار به آینده موکول شده است.فردی که جمله اول را می گوید فردی متعهد و مصمم است. اما فردی که مداوم جمله دوم را می گوید فردی است که مرتب کار را به شنبه بعد به تاخیر می اندازد.

فرد اول هدفمند و فرد دوم بی هدف است.پس علاوه بر ایجاد تفکرات یک کنکوری موفق در ذهن خود، باید قدرت هدف را نیز جدی بگیرید.

قدرتِ هدف

به دور خودت نچرخ و هدفت را مشخص کن.باید از خودت سوال کنی آیا رتبه برتر شدن یا رشته دندان پزشکی قبول شدن می تواند من را بهبود ببخشد و آیا من را شادتر و بهتر می کند؟

اگر پاسختان خیر است که می توانید آن را رها کنید و وارد مسیر دیگری شوید. اگر پاسختان بله است دیگر همه چیز باید تمام شده باشد.هدف شما مشخص شده است. حالا باید کلی تعهد، انگیزه و قدرت ادامه دادن را داشته باشید تا به هدفتان برسید.

یادت باشد باید با خودت رو راست باشی. باید هدفت را برای خودت انتخاب کنی نه نظر مردم و اطرافیان خود.اگر هدفت برای خودت نباشد زندگی به جز زجر و سختی چیز دیگری به تو نشان نخواهد داد.


 

وبسایت دانش پژوه می تواند شما را در این مسیر یاری کند، شما محصلان، کنکوری ها و دانشجو ها را.

دانش پژوه باعث موفقیت شغلی مشاوران و معلمان نیز خواهد شد.

به صورت کاملا رایگان، اما چگونه؟

 

همین حالا می خواهم این خدمات را ببینم

ارسال یک پاسخ