اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

موفقیت در کنکور با زمان کم

افراد به دلایل مختلف با مشکل کمبود زمان برای مطالعه مواجه می شوند و می خواهند در سه ماه پزشکی قبول شوند. این موضوع نیاز به انرژی بسیار زیادی دارد اما شما می توانید به موفقیت در کنکور با زمان کم برسید اما هرگز نمی توانید با یک پایه ضعیف در مدت کم به رتبه دو رقمی برسید.در این مقاله به بررسی سوال چگونه در زمان کم برای کنکور درس بخوانیم می پردازیم.

راستی در انتهای مقاله یک خبر خوب در انتظار شماست.

موفقیت در کنکور با زمان کم:

اگر شما برای انجام یک کار زمان زیادی داشته باشید دلیل بر موفقیت در انجام آن نیست.با رعایت کردن یکسری اصول، می توانید در زمان کم کارهای بسیار بزرگی را انجام دهید.

بارها دیده اید که یک فرد در چهار ماه توانسته به رتبه بسیار خوب در کنکور برسد. درحالی که بقیه در زمان های بسیار بیشتر نتوانسته اند رتبه ای نزدیک به رتبه این فرد هم بیاورند.

آیا واقعا می شود در زمان کم نتیجه خوب گرفت؟

آیا این اتفاق شانسی است یا دلیل خاصی دارد؟

آیا می شود به قبولی پزشکی در سه ماه رسید؟

قدرت ذهن

ذهن انسان بسیار قوی است و حاصل میلیاردها سلول عصبی است که به صورت دقیق و منظم کار می کنند.یک جمله بسیار جالب وجود دارد که می گوید اگر از قدرت ذهن خود خبر داشتید حتی حاضر به عوض کردن آن با ۲۰۰ میلیارد دلار هم نبودید.

به این نتیجه می رسیم که می توانیم از ذهنمان استفاده بسیاری کنیم در حالی که هیچگونه آسیبی هم به آن وارد نمی شود.

قدرت برنامه ریزی

یک فرد بدون داشتن برنامه ریزی می تواند کارها را پیش ببرد اما باید زمان زیادی را بگذارد چون آن شخص دارد به صورت پراکنده همه کارها را با هم پیش می برد.اما فردی که برنامه ریزی روزانه، هفتگی و ماهانه دارد می تواند کارها را یکی یکی و با تمرکز انجام دهد.

پس به این نتیجه می رسیم که برنامه ریزی باعث نظم در انجام کارها می شود و وقتی کارها با نظم انجام گیرند، نیاز به زمان کمتری است.

نتیجه دوم برنامه ریزی انجام کار با تمرکز بالا است.وقتی یک کار را با تمرکز انجام دهید نتیجه آن صد ها برابر بیشتر از انجام دادن همان کار بدون تمرکز است.

قدرت تمرکز

پرتو های خورشید در ابعاد میلیاردی در حال تابیدن به زمین هستند. اما هیچگاه باعث آتش سوزی نمی شوند. زمانی که شما چند مجموعه از آن پرتو ها را با ذره بین به یک نقطه متمرکز کنید.ترکیب قدرت چند پرتو باعث ایجاد انرژی بسیار زیادی می شود که نتیجه این انرژی، آتش سوزی است.

حالا اگر شما هم بتوانید مجموعه ای از افکارتان را متمرکز کنید و یک درس را مطالعه کنید نتیجه ای خواهید گرفت که فراتر از حد تصورتان است.

آنها توانسته اند، تو هم می توانی

آیا افرادی هستند که در سه ماه در کنکور به رتبه دلخواه شما رسیده باشند؟

اگر افرادی را پیدا کردید که در زمان مد نظر شما به رتبه خوب رسیده اند به این معنی است که شما هم می توانید این موفقیت را کسب کنید.اما دو شرط دارد:

  • مانند آن فرد تفکر کنید

باید تفکراتی که آن اشخاص داشته اند را در ذهن خود ایجاد کنید.مثلا این دسته از افراد که توانسته اند به این موفقیت برسند دارای تفکر من می توانم هستند.این افراد اعتماد به نفس دارند و خودشان و توانایی هایشان را سرکوب نمی کنند.

  • مانند آن فرد عمل کنید

این دسته از افراد با تمرکز درس می خوانند، برنامه ریزی دارند و از انجام کارهای اضافی مانند رفتن به شبکه های اجتماعی یا مهمانی ها خودداری می کنند.

این عملکرد ها بهای رسیدن به همچین هدفی است که این دسته از افراد این بها را می دهند.پس اگر شما هم می خواهید در زمان کم نتیجه عالی بگیرید و به قبولی پزشکی در سه ماه برسید باید بهای رسیدن به این هدف را بپردازید.

تخصصی کار کن

هر فرد در بعضی دروس قوی و در بعضی دروس ضعیف تر است.اما برای فردی که زمان کمی دارد وقت خوبی برای پراکنده خواندن نیست.باید روی درس هایی تمرکز کنید که بسیار در آن قوی هستید یا به خوبی از پس سوالات آن بر می آیید.

تمرکز روی بخش ها

قطعا نمی توان گفت که یک فرد در تمامی مبحث های درس فیزیک ضعیف است.پس شما می توانید با تقسیم بندی بخش های مختلف درس فیزیک، بخش های ضعیف را کنار بگذارید و فقط بخش های قوی را مطالعه کنید.

اما اگر روی تمامی بخش ها وقت بگذارید، نه می توانید در بخش های ضعیف قوی شوید و نه می توانید در بخش های قوی به خوبی بدرخشید.

موفقیت در کنکور با زمان کم و قبولی پزشکی در سه ماه

چگونه در زمان کم برای کنکور درس بخوانیم

جمع بندی، سکوی پرتاب

تمامی درس خواندن های شما بیهوده می شوند اگر که یک جمع بندی درجه یک نداشته باشید.

فرض کنید موتور یک ماشین خراب است و شما آن را از روی شاسی ماشین خارج و تعمیر کرده اید.حال اگر این موتور را روی شاسی قرار ندهید، این ماشین هرگز حرکت نمی کند. این به این معنی است که درست کردن موتور آن هیچ نتیجه ای نداشته و کاملا بیهوده بوده است.

حتما یک جمع بندی خوب به سبک خودتان داشته باشید تا بتوانید مطالب را در فواصل زمانی مرور کنید.

روز درخشش

حالا که یک مطالعه برنامه ریزی شده با تمرکز بالا را داشته اید، وقت درخشیدن است.باید در روز آزمون خودتان را کاملا کنترل کنید و احساستان را خوب نگه دارید(کلید موفقیت)

باید بدانید که شما کار سمت خودتان را به خوبی انجام داده اید و نیاز به نگران بودن نیست.حالا وقت آن است که بقیه مسیر را به دستان خداوند بسپارید.

قدرت تعهد

تعهد در اجرای برنامه ها بسیار مهم است.شاید شما یک برنامه ریزی عالی را انجام دهید اما اگر با تعهد کامل آن را انجام ندهید هرگز نمی توانید نتیجه بگیرید.

اینکه چگونه این تعهد را می شود ایجاد کرد را در یک مقاله جداگانه برای شما کنکوری ها توضیح داده ایم.

همین حالا این مقاله را می خوانم

جمع بندی:

موفقیت در کنکور با زمان کم می تواند برای شما رخ دهد اگر که یک برنامه ریزی بی نقص داشته باشید و با تعهد به آن عمل کنید.هرگز نمی توان با پایه ضعیف به قبولی پزشکی در سه ماه رسید. افرادی که این نتیحه را در زمان کم گرفته اند به این علت است که پایه قوی داشته اند.اگر شما هم پایه درسی قوی دارید، حتما این اتفاق برای شما هم می تواند رخ دهد.

چگونه در زمان کم برای کنکور درس بخوانیم تا موفق شویم به صورت کامل بررسی شد. فقط کافی است خودتان و توانایی هایتان را دست کم نگیرید. با حد توان خود درس بخوانید تا بتوانید یک نتیجه در شان خودتان بگیرید.


 

در مسیر کنکور و تحصیل نیاز به یک همراه دارید تا نیاز ها و مشکلاتتان را بر طرف کند.

دانش پژوه این فضا را برای شما کنکوری ها و مشاوران فراهم کرده است تا در یک فضا جمع شوید و از دانش یکدیگر بهره ببرید.

پس اگر مشاور هستید بهترین مکان برای شناخته و معروف شدن همینجاست

اگر میخوای بدونی چگونه، خدمات رو ببین که کاملا رایگان هم هست!!

همین الان خدمات را میبینم

ارسال یک پاسخ