اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

انصراف از دانشگاه و سربازی

وقتی می توانید در زندگی موفق شوید که مجموعه ای از تصمیمات صحیح را پشت سر هم بگیرید.انصراف از دانشگاه یک تصمیم بزرگ برای یک دانشجو است که می خواهد همه چیز را از صفر شروع کند و بسازد.در این مقاله به شما کمک می کنیم و دلایل انصراف از دانشگاه را برای شما بررسی می کنیم.همچنین انصراف از دانشگاه و سربازی رفتن که مساله بسیار مهمی است را برای شما باز خواهیم کرد.

گزینه های روی میز:

خوشبختانه همیشه برای وارد شدن به هر بخش از زندگی گزینه های زیادی روی میز قرار دارند. ما می توانیم بسته به نوع و شرایط خود یکی از این گزینه ها را انتخاب کنیم.

باید بدانید که هیچ راهی وجود ندارد و باید یک گزینه را انتخاب کرد. اگر گزینه یا هدفی را انتخاب نکنید قطعا به گمراهی خواهید رسید.

نتیجه گمراهی در مسیر، احساس بد و زجر کشیدن است.این گمراهی را بارها و بارها در افراد اطراف خود مشاهده کرده اید.پس از انتخاب نکردن بترسید چون انتخاب اشتباه بهتر از انتخاب نکردن است.

انصراف از دانشگاه:

انصراف از دانشگاه یکی از گزینه های روی میز است که بعد از ورود به دانشگاه برای شما بوجود می آید.افراد بسیار زیادی هستند که بعد از ورود به دانشگاه بنا به دلایل مختلف به این نتیجه می رسند که باید دانشگاه را ترک کنند.

اما دانشجوی انصرافی بودن یک تصمیم بسیار بزرگ است و برای عملی کردن همچین تصمیمی باید دل بزرگی داشته باشید.اما اگر قصد همچین انتخابی را دارید در این مقاله قرار است به شما کمک کنیم بهترین گزینه روی میز را بردارید.

دلایل انصراف از دانشگاه:

علاقه نداشتن به رشته تحصیلی:

ممکن است شما وارد رشته ای شده باشید که علاقه ای به آن ندارید و صرفا از روی اجبار وارد آن شده اید.ممکن است بدون تحقیق وارد یک رشته تحصیلی شوید و بعد از یک ترم یا چند ترم متوجه شوید که این رشته آن چیزی نبوده که شما انتظارش را داشته اید.

باید به شما بگوییم که در این مورد نیاز به انصراف از دانشگاه نیست. می توانید با یک تغییر رشته ساده این مساله را حل کنید.

اگر رشته مورد علاقه خود را پیدا کرده اید و آن رشته جز زیر گروه های رشته ای است که کنکور آن را داده اید فقط کافی است به آموزش دانشگاه مراجعه کنید تا از صفر تا صد اقدامات تغییر رشته را به شما بگویند.

اما اگر رشته شما زیر گروه رشته ای است که کنکور آن را نداده اید، باید از دانشگاه انصراف دهید و مجدد کنکور دهید.برای مثال اگر رشته تحصیلی شما مهندسی مکانیک است و قصد دارید وارد رشته دندانپزشکی شوید، حتما باید انصراف و مجدد کنکور دهید.

علاقه به کارافرینی به جای کارمندی:

ممکن است به جایی در تحصیل برسید که متوجه شوید شما برای کارمندی ساخته نشده اید و می توانید یک کارافرین موفق شوید.

اینجا است که فکر ترک تحصیل در ذهن شما خطور می کند.شما هم می توانید این کار را انجام دهید هم می توانید ادامه تحصیل دهید.اگر رشته تحصیلی شما هم راستا با مسیر کارافرینی شما است که بسیارعالی است و حتما ادامه تحصیل دهید.

اگر رشته تحصیلی شما و مسیر کارافرینی شما یکی نیستند بدون درنگ می توانید از دانشگاه انصراف دهید و با تمام تمرکز روی مسیر اصلی خودتان متمرکز شوید.

علاقه نداشتن به درس:

برخی افراد علاقه ای به درس خواندن ندارند و براساس ریتم مردم جامعه وارد دانشگاه می شوند تا تحصیل کنند.همین موضوع باعث خستگی آن ها از درس شده و اصولا در یک زمان غیر معقول درس خود را به اتمام می رسانند.

اگر هدفی دارید و به موضوع دیگری علاقمند هستید و آن موضوع نیاز به تحصیل ندارد دلیلی ندارد که شما وقت خودتان را در دانشگاه تلف کنید.

اما اگر هدفی ندارید و علاقه ای هم به درس ندارید پیشنهاد می کنیم تا هدف مشخصی برای خود انتخاب نکرده اید و مصمم نشده اید، هرگز از دانشگاه انصراف ندهید.

دلایل انصراف از دانشگاه و سربازی

انتخاب بهترین گزینه

همیشه فردی برنده است که گزینه ای را از روی میز بردارد که برای آن ساخته شده است.هر فرد به دلایلی قصد انصراف از دانشگاه را دارد.دلایل عمده آن در بخش قبل بررسی شد.اما اگر شما دلیلی متفاوت برای این تصمیم دارید و همچنان مُردد هستید، در بخش کامنت ها برای ما بنویسید تا به شما بهترین مسیر را نشان دهیم.

تصمیم گیری با تعهد

حالا که تصمیم نهایی خود را گرفته اید(چه تصمیم به انصراف چه تصمیم به ماندن در دانشگاه.) باید یک تعهد پایدارا به خودتان بدهید. که اگر هر اتفاقی هم در مسیر بیوفتد ادامه می دهید و با اولین ضربه ناامید نخواهید شد.

بسیار زیاد هستند افرادی که دانشگاه را ترک می کنند و در مسیر جدید قدم می گذراند اما با اولین ضربه یا اتفاقات دیگر، پشیمان و ناامید می شوند و به گمراهی کشیده می شوند.

اما افراد بسیار موفق در جهان مانند زاکربرگ ها و استیو جابز ها بعد از انصراف از دانشگاه به این دلیل موفق شدند که در مسیر هدفشان تعهد داشتند و تا انتهای مسیر ثابت قدم ماندند.

اقدامات بعد از انصراف

کشف مهارت:

افراد بسیار کمی هستند که به خودشناسی رسیده اند و می دانند در چه زمینه ای مهارت دارند یا حداقل به آن زمینه علاقه دارند.به همین دلیل اولین کاری که باید انجام دهید کسب مهارت در زمینه مورد علاقه خود است.

اگر موارد مورد علاقه خود را نمی دانید، قبل از انصراف دادن از دانشگاه یکسری کارهایی را که حس می کنید به آن علاقه دارید را شروع کنید و بعد از کشف علاقه خود از دانشگاه خارج شوید.

یادتان باشد که هرگز نمی توانید در یک زمینه کاری بدون داشتن مهارت کافی موفق شوید.هیچ مکانیک موفقی نیست که در کارش حرفه ای نباشد.

تغییر ذهنیت:

بعد از افزایش مهارت و رسیدن به درجه استادی در زمینه مورد علاقه خود، باید یک ذهنیت قوی راجب کسب و کارتان داشته باشید. اینکار باعث موفقیت شغلی شما می شود.

این ذهنیت در کسب و کار های مختلف متفاوت است.اما یکسری ذهنیت ها مانند کمبود مشتری، عدم کسب ثروت از شغل مورد علاقه و انواع ذهنیت و تفکرات غلط که در اکثر مردم جامعه وجود داردند.

پس کار شما این است که تفکرات کمک کننده را جایگزین تفکرات بازدارنده کنید.

باید بدانید این یک موضوع زمانبر است و هرگز در یک روز یا یک هفته رخ نمی دهد. باید ورودی های ذهن خود را کنترل کنید تا بتوانید این جایگزینی را انجام دهید.

یکی از راه های فیلتر گذاری بر روی ورودی های ذهن، دوری از شبکه های اجتماعی و تلویزیون است

برنامه ریزی صحیح:

مهم ترین کار بعد از انصراف از دانشگاه، ایجاد یک برنامه ریزی است.برنامه ریزی اصولی کوتاه مدت با دید بلند مدت.اگر بهترین گزینه روی میز را هم برداشته باشید، بدون برنامه ریزی فقط می توانید مدت اندکی در مسیر ادامه دهید.

اما اگر برنامه ریزی و مشاوره شده باشید، خیلی بهتر و با دقت بیشتری می توانید در مسیر حرکت کنید.نتیجه حرکت کردن به صورت هوشمند در مسیر صحیح، سعادت و خوشبختی است.

انصراف از دانشگاه و سربازی:

انصراف از دانشگاه و سربازی رفتن یکی از دلایل انصراف از دانشگاه است. این دلیل ممکن است تصمیم شما را به تعویق بیاندازد.نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که چه دانشگاه بروید چه نروید، سربازی یک امر اجباری است که باید آن را پشت سر بگذارید.

بعد از انصراف از دانشگاه به مدت یکسال فرصت دارید تا برای سربازی اقدام کنید.

اطلاعات بیشتر در مورد معافیت تحصیلی

پیشنهاد ما به شما این است که بعد از انصراف، اول خدمت سربازی خود را به اتمام برسانید. بعد از آن شغل مورد علاقه خودتان را استارت بزنید.در زمان سربازی می توانید به مدت دو سال راجب زمینه مورد علاقه اتان اطلاعات و مهارت کسب کنید.

دوراهی های زندگی:

در هر بخش از زندگی دور راهی هایی وجود دارند. ما باید تصمیم بگیریم و یک مسیر و راه را انتخاب کنیم.

در هر سمت، دوراهی های خاص خود وجود دارند.اما باید بدانید این تصمیمات سخت فقط برای شما نیست. همه مردم جهان با همچین انتخاب ها و دوراهی هایی سروکار دارند.فردی موفق است که مسیر خود را انتخاب کند و با تعهد در آن را ادامه دهد.

پس در چنین شرایطی اصلا به خودتان سخت نگیرید و گله و شکایت نکنید. زیرا این اتفاق فقط برای شما نیفتاده است و برای همه است.

جمع بندی:

دلایل انصراف از دانشگاه می تواند بسیار متفاوت باشد.برخی از این دلایل غلط و برخی صحیح هستند.کار شما این است که بهترین تصمیم را بگیرید و بعد از گرفتن تصمیم خود، هیچوقت به عقب برنگردید.

انصراف از دانشگاه و سربازی به دنبال هم هستند. نباید از سربازی ترسید و این انتخاب و تصمیم را به تاخیر انداخت.هرچقدر در تصمیم خود با تاخیر عمل کنید، پشیمانی و سردرگمی بیشتر به سراغتان خواهد آمد.

پاسخ به این سوال که ایا از دانشگاه انصراف بدم یا نه برای همه یکسان نیست.البته که باید در ابعاد مختلف بررسی شود.اگر مشکل شما با این مقاله حل نشد، در بخش نظرات مشکلات خود را بنویسید تا برای شما بررسی شود.


 

در مسیر تحصیل برای هر محصل و دانشجویی سوالاتی پیش می آید که رسیدن به پاسخ آن سوالات(سوالات درسی و غیر درسی) بسیار مهم است.

وبسایت دانش پژوه فضایی را برای پرسیدن این سوالات فراهم کرده است.

همچنین اگر توانایی پاسخ دادن به سوالات را دارید و یا مشاور و معلم هستید می توانید به سوالات دیگران پاسخ دهید و از مزایای اینکار بهره مند شوید.

همه این خدمات به صورت رایگان ارائه می شوند

همین حالا می خواهم از این خدمات استفاده کنم

ارسال یک پاسخ