اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

رابطه عاطفی و دوستانه در دانشگاه

رابطه عاطفی یا دوستانه در دانشگاه یک موضوع غیرقابل انکار است.همه افرادی که وارد دانشگاه می شوند باید این نوع رابطه را تجربه کنند.اما داشتن آگاهی قبل از تجربه این نوع رابطه ها بسیار مهم است.اگر موارد ذکر شده در این مقاله را مو به مو رعایت کنید می توانید بهترین نوع رابطه عاطفی و دوستانه را در این دوره چهار ساله تجربه کنید.مهم ترین بخش در دوست یابی، کمال گرایی در رابطه است. در این مقاله به صورت مفصل توضیح داده شده است.

انواع رابطه در دانشگاه:

در دانشگاه دو نوع رابطه وجود دارد، رابطه دوستانه و رابطه عاطفی.تجربه صحیح هر کدام از این رابطه ها می تواند باعث رشد و بهبود شخصیت شما شود.

رابطه عاطفی چیست؟

رابطه عاطفی یا رابطه عاشقانه به رابطه ای گفته می شود که دو فرد با علایق و روحیات تقریبا یکسان در کنار هم قرار می گیرند.

این دو فرد در این رابطه به یکدیگر کمک می کنند تا زندگی بهتری را در کنار هم تجربه کنند.این رابطه می تواند تا جایی پیش رود که منجر به ازدواج شود.اما چه زمانی این اتفاق رخ می دهد؟

زمانی یک رابطه عاطفی ساده به ازدواج ختم می شود که هر دو نفر به شناخت خوبی نسبت به یکدیگر رسیده باشند و بتوانند در موقعیت های متفاوت یکدیگر را پوشش دهند و از هم حمایت کنند.آن وقت است که این رابطه آماده ازدواج است.

رابطه دوستانه چیست؟

رابطه دوستانه برخلاف رابطه عاطفی فقط به جنس مخالف محدود نمی شود و می تواند متفاوت باشد.بر اساس نظر محققان، رابطه دوستانه بسیار مهم تر از رابطه عاطفی است.علت آن تاثیر بسیار زیاد در شکل گیری شخصیت ما است.

دوستانی که با آن ها تعامل و ارتباط داریم به صورت مستقیم باعث شکل گیری شخصیت ما می شوند.

پس اساسی ترین کاری که موقع ورود به دانشگاه باید انجام دهید انتخاب دوستانی است که سطح فکری و رفتاری خوبی داشته باشند تا با در کنار آن ها قرار گرفتن، شخصیت شما به بهترین شکل ممکن شکل گیرد.

چگونه می توانیم در دانشگاه رابطه عاطفی خوبی داشته باشیم؟

قبل از بریدن تنه درخت با اَره باید اول شروع به تیز کردن تیغه اَره کنیم تا بتوانیم با کمترین تلاش بهترین نتیجه را بگیریم.در رابطه عاطفی هم همینگونه است.باید اول یکسری مولفه ها را در خود ایجاد کنیم و بعد از آن وارد اولین رابطه خود شویم.

برخی مولفه ها
  • اعتماد به نفس

مهم ترین بخش برای شروع هر رابطه داشتن اعتماد به نفس است.بسیار زیاد هستند افرادی که می گویند ما از فلان پسر یا دختر خوشمان می آید اما نمی توانیم به آن شخص پیشنهاد دهیم زیرا من وضع مالی ام خوب نیست یا چهره آن بسیار زیبا تر از من است.

اینجا است که کمبود عزت نفس گریبان شما را می گیرد. این کمبود همینطور ادامه پیدا می کند تا باعث افسردگی شما شود.این افسردگی باعث می شود هیچوقت نتوانید یک رابطه عاطفی داشته باشید.

پس اولین کار این است که تا حدی اعتماد به نفس خودتان را افزایش دهید و بعد اقدام به ورود به یک رابطه عاشقانه کنید.

  • خودشناسی

موفقیت در هز زمینه ای از جمله موفقیت کاری، موفقیت مالی و عاطفی نیازمند خودشناسی است.

اگر به خودشناسی نسبی نرسیده باشید هرگز نمی توانید مسیر اصلی و مرتبط با خودتان را پیدا کنید.نتیجه حرکت در مسیر اشتباه نیز چیزی جز گمراهی در بر نخواهد داشت.

برای داشتن یک رابطه عاطفی خوب در دانشگاه اول باید روحیات خود را بشناسید. سپس توقعاتی که از فرد مقابلتان را دارید اول در خود ایجاد کنید.اگر به خودشناسی راجب خود نرسید قطعا وارد یک رابطه اشتباه خواهید شد که ضربه سنگینی به شما وارد خواهد کرد.

این ضربه سنگین به شما خودشناسی را یاد می دهد اما جای زخم آن برای همیشه باقی خواهد ماند.پس بهترین کار این است که قبل از صدمه دیدن به خودشناسی برسید.

رابطه عاطفی در دانشگاه و کمال گرایی در رابطه

باورهای اشتباه:

باورهای مخرب بسیار زیادی هستند که نمی گذراند شما وارد یک رابطه عاطفی یا دوستانه شوید و از موهبت آن لذت ببرید.باورهایی مانند:

پسر ها خیانت کار هستند

افراد خوب کم پیدا می شوند

آدم ها قصد سواستفاده از من را دارند

و کلی باورهای مخرب که در ذهن افراد وجود دارند و علت اصلی رخ دادن این دسته از اتفاقات همین باورها هستند.پس سومین کاری که باید انجام دهید جایگزین کردن باورهای درست به جای باورهای غلط است.

رابطه دوستانه:

خوشبختانه رابطه دوستانه مانند رابطه عاطفی نیست و اگر فرد اشتباهی را انتخاب کنید برای دوستی، ضربه ای به اندازه اشتباه در رابطه عاطفی به شما وارد نمی شود.

اما این دلیل نمی شود که این نوع رابطه را سطحی بگیرید.افرادی که فکر می کنید خوب هستند را انتخاب کنید و با ادامه دادن و تست کردن می توانید بهترین ها را غربال کنید و در کنار هم بمانید.

کمال گرایی در انتخاب:

یکی از اشتباهات افراد در طول زندگی، کمال گرایی است.کمال گرایی انواع مختلفی دارد اما کمال گرایی در رابطه دوستانه یا عاطفی در دانشگاه به این گونه است که افراد می گویند تا دقیقا همان چیزی که می خواهیم نباشد، وارد رابطه نمی شویم.

بهترین راهکار این است که با اولین نشانه وارد رابطه دوستانه یا عاطفی شوید. سپس اجازه دهید جهان کار خودش را انجام دهد و کم کم شما را به سمتی که می خواهید هدایت کند.

باید بدانید که تا اولین قدم را بر ندارید هیچوقت به قدم آخر نخواهید رسید.

پس با افزایش عزت نفس و شناخت بهتر خود وارد یک رابطه شوید و ادامه دهید تا بدانید دقیقا چه می خواهید و از تجربه این رابطه ها استفاده کنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

جمع بندی:

اگر به دنبال یک رابطه عاطفی و دوستانه خوب در دانشگاه هستید اول از همه باید یکسری تفکرات و مولفه ها را در خود ایجاد کنید. سپس اجازه دهید تا به سمت آن هدایت شوید.

نمی شود در مسیر نادرست حرکت کرد و به یک مقصد درست رسید.

کمال گرایی را کنار گذاشته و با اولین نشانه قدم اول را بردارید تا یک رابطه را تجربه کنید و از تجربه ان اگاه شوید که دقیقا چه چیزی را می خواهید و چه چیزی برای شما مناسب تر است.

با قدم برداشتن در مسیر مه آلود، مسیر واضح و واضح تر می شود


 

وبسایت دانش پژوه روشن کننده راه کنکوری ها و دانش آموزان است

همچینین دانش پژوه سکوی پرتاب شغلی معلمان و مشاوران نیز است.

اما چگونه اینکار انجام می شود؟

همین الان می خواهم این خدمات را ببینم

ارسال یک پاسخ