اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

اشتباه در ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ – اشتباه زدن معدل و ویرایش آن ۱۴۰۳

اشتباه در ثبت نام کنکور برای هر فردی می تواند رخ دهد. خوشبختانه ویرایش اطلاعات کنکور ممکن است و جای نگرانی نیست. اگر اطلاعات هویتی یا اطلاعات تحصیلی خود را اشتباه وارد کرده اید در سه زمان مختلف می توانید دست به ویرایش اطلاعات خود بزنید.

وارد کردن اطلاعات به صورت اشتباه می تواند در آینده به ضرر شما تمام شود پس باید دقت کافی را در زمان وارد کردن اطلاعات خود داشته باشید

اشتباهات کنکوری

کنکوری ها در سال کنکور اشتباهات زیادی را مرتکب می شوند که یکی از این اشتباهات، ثبت نام اشتباه در کنکور و وارد کردن اطلاعات غلط در فرم ثبت نام کنکوری سراسری است.

این اشتباهات به دلایل مختلفی رخ می دهند که اصلی ترین دلیل آن داشتن استرس است که باعث می شود شما اشتباه کنید.

برخی از اشتباهات غیرقابل جبران هستند و برخی قابل جبران. ثبت نام اشتباه در کنکور جز اشتباهات جبران پذیر است و باید به شما این حس خوب را بدهیم که این اشتباه قابل ویرایش است و نیاز نیست نگران آن باشید.

ثبت نام اشتباه در کنکور

موارد مختلفی را ممکن است در زمان ثبت نام اشتباه وارد کنید. هر کدام از این موارد احتمالی را بیان می کنیم و به شما راهکار می دهیم.

  • اطلاعات هویتی

از مهم ترین اطلاعات برای ثبت نام در کنکور دی ماه یا کنکور های ارشد و دکتری، اطلاعات شخصی و شناسنامه ای است.

در زمان ثبت نام دقت کافی را داشته باشید که اسم و فامیل و سایر موارد مورد نیاز اعم از تاریخ تولد و تاریخ صدور شناسنامه خود را درست وارد کنید.

بسیاری هستند که با عجله ثبت نام می کنند و ممکن است یک حروف از اسم و فامیل خود را اشتباه وارد کنند که این اشتباه باعث می شود در ثبت نام شما مشکل ایجاد شود و ثبت نام شما کنسل شود.

  • آپلود عکس مشکل دار

عکس بسیار مهم است زیرا هم روی کارت ورود به جلسه شما ثبت می شود هم توسط سازمان سنجش بر اساس این عکس تایید هویت خواهید شد.

اگر عکس شما بی کیفیت باشد یا اندازه استاندارد نداشته باشد مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد. ممکن است در سیستم شما چند عکس وجود داشته باشد و در زمان آپلود به اشتباه عکس دیگری را وارد کنید.

پس حتما و حتما به عکاسی بروید و عکس جدید بگیرید و از عکس های قدیمی خود استفاده نکنید. حتما به عکاسی بگویید که اسکن عکس را با کیفیت بالا برای شما آماده کند. بعد از آن این عکس را در سایت سنجش آپلود کنید.

  • اطلاعات تحصیلی

برخی اطلاعات برای ثبت نام در دانشگاه و در تاثیر معدل در کنکور تاثیر زیادی دارند. این موارد شامل معدل و سوابق مربوط به تحصیل شماست که باید دقیق وارد شوند.

اما به هر دلیلی ممکن است این موارد گفته شده را اشتباه وارد کنید. چیزی که الان مهم است این است که چگونه باید این اشتباهات را ویرایش کنیم؟

ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور

چه در کنکور سراسری چه ارشد و چه دکتری اشتباه کرده باشید، راه های جبران این اشتباه یکی است که به شما در ادامه می گوییم.

  • اولین زمان برای ویرایش

اگر هنوز مهلت ثبت نام در کنکور تمام نشده است و شما ثبت نام کرده اید و اشتباهاتی را در حین ثبت نام انجام داده اید، باید بگوییم الان بهترین زمان برای ویرایش اطلاعات وارد شده به صورت اشتباه است.

برای انجام اینکار نیاز به پرداخت هزینه ندارید و فقط کافی است وارد سیستم سازمان سنجش شوید و اقدام به ویرایش کنید.

به این صورت که وارد بخش مورد نظر شده( بسته به نوع کنکور وارد بخش مورد نظر شوید. اگر در کنکور ارشد ثبت نام کرده اید به بخش ارشد بروید)

بعد از آن اطلاعات خواسته شده را وارد کنید تا در سیستم وارد شوید. بعد از آن به بخش ویرایش اطلاعات بروید و فیلد هایی که می توانید ویرایش کنید را ویرایش کنید.

ممکن است برخی از اطلاعات قابل ویرایش نباشند که می توانید با تماس و ارتباط با پشتیبانی سایت سنجش، این موارد را حل کنید.

  • دومین زمان ویرایش

بعد از اینکه زمان ثبت نام اولیه تمام می شود، زمانی تحت عنوان تمدید ثبت نام در کنکور برای افرادی که از ثبت نام جا مانده اند در نظر گرفته می شود. در این زمان شما فرصت دارید وارد بخش کاربری خود شوید و طبق مورد بالا اقدام به ویرایش موارد مختلف کنید.

  • سومین زمان ویرایش

اگر از دو مرحله بالا رد شدید و نتوانستید ویرایش اطلاعات خود را انجام دهید، باید بگوییم نگران نباشید زیرا یک فرصت دیگر مانده است.

زمانی که کارت ورود به جلسه کنکور صادر می شود یکی از بهترین فرصت ها برای ویرایش موارد اشتباه ثبت شده است. به راحتی وارد سایت شوید و موارد مختلف را ویرایش کنید.

باید بدانید که این آخرین فرصت است و اگر ویرایش را انجام ندهید ممکن است در آینده به مشکلات مختلفی برخورد کنید.

هزینه ویرایش اطلاعات

برای اینکه اطلاعات خود را ویرایش کنید نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای به سازمان سنجش نخواهید داشت و در یکی از این سه زمان می توانید در سیستم وارد شوید و اطلاعات خود را ویرایش کنید.

اشتباه زدن کد نظام وظیفه در ثبت نام کنکور

ویرایش اطلاعات کنکور

مشکلات ثبت نام در دانشگاه آزاد

اگر در موارد وارد شده اشتباه کرده باشید و قصد داشته باشید وارد دانشگاه آزاد شوید مشکلی برای ثبت نام شما پیش نخواهد آمد و می توانید ثبت نام خود را انجام دهید.

این ثبت نام به صورت شرطی است و باید در زمان مقرر اطلاعات صحیح خود را به بخش آموزش دانشگاه ارائه دهید تا برای شما ثبت شوند.

چرا باید اطلاعات خود را درست وارد کنیم؟

اطلاعات شما مربوط به شخص شماست و باید درست وارد شوند. ممکن است در یک حرف و کلمه اشتباه کنید و اطلاعات هویتی فرد دیگری را وارد کنید.

از مهم ترین موارد عکس است که اگر عکس اشتباهی را آپلود کنید ممکن است حتی نتوانید در کنکور شرکت کنید و یکسال عقب بمانید.

بعد از کنکور باید در دانشگاه ثبت نام کنید و اگر اطلاعات شما ناقص یا اشتباه باشند، ممکن است از شما ثبت نام به عمل نیاید.

در ۹۰ درصد مواقع دانشگاه شما را ثبت نام می کند اما یک تاریخ برای شما مشخص می کند که تا آن موقع اطلاعات خود را ویرایش و موارد خواسته شده را تکمیل کنید.

بنابراین توصیه می شود ثبت نام خود را با دقت انجام دهید و اگر ثبت نام خود را به فرد دیگری می سپارید، حتما و حتما چند بار اطلاعات وارد شده را قبل از ثبت نهایی بخوانید و از صحت آن مطلع شوید.

جمع بندی

کنکور یک موضوع بسیار مهم است که در آن سخت گیری های زیادی می شود. پس باید از اولین قدم تا آخرین قدم را درست بردارید تا مشکلی برای شما پیش نیاید.

یکی از این موارد ثبت نام در کنکور است که اولین قدم است و باید به درستی انجام شود در غیر اینصورت مشکلاتی را برای شما ایجاد خواهد کرد که غیر قابل جبران خواهد بود.

بنابراین اگر در ثبت نام خود اشتباه کرده اید می توانید از فرصت های پیش رو استفاده کنید و اطلاعات خود را ویرایش کنید.

انجام ویرایش بدون هزینه است و اصلا کار سختی نیست فقط کافی است وارد سیستم سنجش شوید و موارد اشتباه ثبت شده را ویرایش کنید.


دانش پژوه با این هدف بنا نهاده شد تا هر محصل و کنکوری بدون دغدغه و بدون هزینه بتواند مشکلات درسی و تحصیلی خود را حل کند

با این هدف که مشاوران و معلمان فضایی سالم را در اختیار داشته باشند تا بتوانند توانایی های خود را نشان دهند.

دانش پژوه به صورت ۲۴ ساعته و فعال در اختیار شماست تا از این فرصت استفاده کنید.

لازم به ذکر است که این فقط بخشی از خدمات ارائه شده از سمت ماست

آشنایی و نحوه استفاده از خدمات ما

ارسال یک پاسخ