اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

شرایط استفاده از سهمیه بسیج فعال در کنکور ۱۴۰۳، ارشد و دانشگاه دولتی

همیشه داشتن سهمیه به شما کمک می کند که از رقبای خود جلو بزنید.حتی اگر یک سهمیه ضعیف داشته باشید بسیار بهتر از این است که هیچ سهمیه ای نداشته باشید.یکی از این سهمیه ها سهمیه بسیج فعال در کنکور است.در این مقاله به صورت مفصل راجب سهمیه بسیج فعال در کنکور، دانشگاه دولتی و ارشد توضیح داده ایم.همچنین راجب شرایط استفاده آن نیز کامل صحبت کرده ایم.پس با ما همراه باشید.

سهمیه در کنکور:

برای ورود به دانشگاه سهمیه های مختلفی وجود دارند که برای استفاده از آن ها باید واجد شرایط باشید.

هر فرد واجد شرایط می تواند از سهمیه مناطق، سهمیه ایثارگران، سهیمه رزمندگان، سهمیه بسیج و دیگر سهمیه های جزئی دیگراستفاده کند.در دیگر مقاله ها به توضیح سهمیه مناطق و ایثارگران که از مهم ترین سهمیه ها هستند پرداخته ایم.این مقاله به توضیح سهمیه بسیج خواهد پرداخت.

بیشتر بخوانید:سهمیه مناطق و ایثارگران چیست؟

سهمیه بسیج در کنکور:

این سهمیه جز سهمیه های حاشیه ای است و خیلی کاربرد خاصی ندارد اما اکثر افراد خواهان استفاده از این سهمیه هستند.هر چقدر هم که جزئی باشد باز هم سهمیه است و اندکی شما را از رقبا جلو می اندازد.

تاثیر سهمیه بسیج:

سهمیه بسیج فقط برای کد رشته های محل در دانشگاه آزاد قابل استفاده است.آخرین بار سال ۹۷ این سهمیه در کنکور ارائه شد و بعد از ان جایگاه خود ار از دست داد و به این نقطه رسید.

سهمیه بسیج فعال در دانشگاه دولتی (سراسری)، روزانه، نوبت دوم(شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان تاثیر ندارد.

برای پذیرش در کد رشته های محل دانشگاه آزاد نیز نیاز به داشتن ۹۰ درصد تراز نفر آخر قبولی در سهمیه عادی هستید.این ۹۰ درصد برای مقطع کارشناسی و کاردانی است.برای رشته هایی مانند دندانپزشکی، پزشکی، دامپزشکی، داروسازی و … نیازمند کسب ۹۵ درصد تراز نفر آخر پذیرفته شده در سهمیه عادی هستید.

سهمیه بسیج شامل چه کسانی می شود؟

هر فردی که در بسیج باشد می تواند از این سهمیه استفاده کند اما عضو بودن کافی نیست.جهت استفاده از سهمیه بسیج در دانشگاه آزاد باید دارای پرونده بسیج فعال باشید.علاوه بر فعالی باید دارای حداقل ۱۰۰ امتیاز نیز باشید.بسیجی فعال بودن نیز باید بالای یکسال باشد در غیر اینصورت شما شامل سهمیه بسیج نخواهید شد.

سهمیه بسیج فعال در کنکور، ارشد و دانشگاه دولتی

سهمیه بسیج فعال در دانشگاه دولتی

نحوه استفاده از سهمیه بسیج:

وقتی می توانید از سهمیه بسیج استفاده کنید که کد ۱۲ رقمی به شما داده شود.برای دریافت کد ۱۲ رقمی اول باید به ناحیه بسیج محل خود مراجعه کنید و پرونده فعالی خود را بگیرید.بعد از دریافت پرونده باید به سپاه مراجعه کنید تا پرونده شما را تایید کنند و کد دوازده رقمی را به شما دهند.سپس می توانید از این کد استفاده کنید.

سهمیه بسیج فعال در کنکور ارشد:

در مقطع ارشد هم همانند دیگر مقاطع شما می توانید از سهمیه بسیج فعال استفاده کنید.لازم به ذکر است که فقط در دانشگاه آزاد می توانید از این سهمیه استفاده کنید همانند مقطع کاردانی و کارشناسی.شرایط و نحوه استفاده از سهمیه بسیج فعال در کنکور ارشد نیز تغییر مانند کاردانی و کارشناسی است و با استفاده از همان روش و دریافت کد ۱۲ رقمی می توانید سهمیه خود را در پذیرش دانشگاه استفاده کنید.

سوالات متداول:

درصد تاثیر سهمیه بسیج در قبولی دانشگاه آزاد چقدر است؟

شانس قبولی شما با سهمیه بسیج در مقطع کارشناسی و کاردانی تا ۱۰ درصد بیشتر از سهمیه عادی و در مقاطع بالاتر تا ۵ درصد شانس قبولی بیشتری دارید.

ناگفته نماند شما باید تراز مورد نیاز را کسب کرده باشید در غیر اینصورت سهمیه برای شما لحاظ نمی شود.منظور از تراز نمره قبولی در کارنامه کنکور است که به اسم تراز شناخته می شود.

آیا می شود در دانشگاه دولتی از سهمیه بسیج استفاده کرد؟

خیر، در دانشگاه های دولتی چه شبانه چه روزانه و چه خودگران این سهمیه تاثیر ندارد.فقط در دانشگاه بقیه الله این سهمیه موثر است.دلیل این تاثیر گذاری این است که این دانشگاه متعلق به سپاه پاسداران است.

بسیج فعال شش ماهه دارم ایا سهمیه برای من لحاظ می شود؟

خیر، یکی از شرایط استفاده از سهمیه بسیج، فعالی یکساله با امتیاز ۱۰۰ به بالا است.در ضمن باید فعالیت شما مستمر و ادامه دار باشد.ممکن است در کنکور سال های آینده این قانون تغییر کند و بسیجی فعالی با امتیاز کمتر نیز شامل این سهمیه شود.برای اطلاعات دقیق تر به ناحیه بسیج محل خود مراجعه کنید و از آن ها سوال بپرسید.

چگونه در بسیج می شود امتیاز گرفت؟

امتیاز گیری در بسیج بسیار ساده است.امتیاز گیری به شرح زیر است:

عضویت به ازای هر ماه در شورای پایگاه بسیج = ۳.۵ امتیاز

عضویت به ازای هر ماه در شورای حوزه بسیج = ۴ امتیاز

عضویت به ازای هر ماه عضویت فعال = ۲.۵ امتیاز

عضویت به ازای هرماه عضویت عادی = ۱ امتیاز

آیا از این سهمیه استفاده کنم؟

استفاده از سهمیه ضرری ندارد و باید بدانید که ۵ درصد یا ۱۰ درصد تاثیرگذاری نیز کم نیست و می تواند شما را به راحتی از قبول نشدن به قبول شدن تغییر وضعیت دهد.

چند بار می توانم از سهمیه بسیج استفاده کنم؟

استفاده از سهمیه بسیج همانند دیگر سهمیه ها محدود است و شما می توانید در هر مقطع تحصیلی فقط یک بار از سهمیه خود استفاده کنید.

جمع بندی:

سهمیه بسیج در کنکور وجود ندارد و از سال ۹۷ به بعد حذف شد.تنها تاثیر گذاری اش در دانشگاه های دولتی در دانشگاه بقیه الله است.شما فقط می توانید از این سهمیه در کد رشته های دانشگاه آزاد شرکت کنید و از تاثیر گذاری آن استفاده کنید.

این سهمیه بر اساس مدت زمان فعالی شما و امتیاز شما محاسبه می شود.برای استفاده حتما باید بسیج فعال باشید و نیز دارای امتیاز بالا باشید.

استفاده از این سهمیه دردسری ندارد فقط کافی است پرونده فعالی خود را به سپاه ببرید تا به شما کد ۱۲ رقمی دهند که بتوانید از سهمیه استفاده کنید.


اگر مشاور و معلم هستید وبسایت دانش پژوه بهترین مکانی است که شما می توانید در آن دیده شوید و کسب درامد کنید زیرا در وبسایت دانش پژوه محصلان و کنکوری ها می توانند سوالات درسی و مربوط به حاشیه مدرسه و کنکور را بپرسند.شما با پاسخ دادن به این سوالات می توانید در سایت دیده شوید.نتیجه این دیده شدن کسب درامد و پیشرفت شغلی است.

پرسش و پاسخ به صورت رایگان است و نیاز به پرداخت بها ندارید

می خواهم از این خدمات استفاده کنم

ارسال یک پاسخ