اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

کارنامه سبز(محرمانه)کنکور سراسری | دانش پژوه

کارنامه سبز کنکور یا کارنامه محرمانه یک کارنامه و گزارش بسیار ارزشمند از کل انتخاب رشته شماست. این کارنامه نتیجه کلی انتخاب رشته شما(۱۵۰ تا رشته انتخابی) را به شما نشان می دهد و شما را به صورت جزئی از نتیجه انتخاب رشته اتان آگاه می کند.

کارنامه سبز کنکور چیست؟

زمانی که نتیجه انتخاب رشته شما می آید شما با دو حالت روبرو خواهید شد، یا در نتیجه شما را مردود خطاب کرده اند یا یک رشته قبولی برای شما نوشته شده است.اما در زمان انتخاب رشته شما مجاز به انتخاب ۱۵۰ رشته هستید.کارنامه سبز کنکور یا کارنامه محرمانه، سرنوشت مابقی انتخاب های شما را مشخص می کند.

این کارنامه یک الی دو هفته بعد از نتیجه انتخاب رشته شما می آید.در این زمان اصولا شما در دانشگاه ثبت نام کرده اید.

چگونه از کارنامه محرمانه استفاده کنیم؟

هدف از کارنامه محرمانه یا سبز، رفع اشتباه در انتخاب رشته و اعتراض به نتیجه انتخاب رشته است.کارنامه سبز یک برگه ارزشمند اما در عین حال غیر کاربردی است.برای اینکه بتوانید از آن استفاده کنید باید فرد پیگیری باشید.

برای اینکه به نتیجه انتخاب رشته خود اعتراض کنید باید به سایت سنجش مراجعه کنید و درخواست خود را مطرح کنید. کافی است به بخش کارنامه سبز در سایت سنجش در قسمت کنکور سراسری مراجعه کنید.

لازم به ذکر است که بدانید نحوه استفاده از کارنامه سبز کنکور به صورت اینترنتی و در سایت سازمان سنجش صورت می گیرد.آگاه باشید که توسط افراد سودجو مورد سو استفاده قرار نگیرید زیرا هیچ سایت و هیچ مکان فیزیکی به غیر از سامان سنجش و سایت آن برای این موضوع در نظر گرفته نشده است.

اشتباه در انتخاب رشته

اولویت های بعد از قبولی شما می تواند برای شما جذاب باشد یا ممکن است شما دوست نداشته باشید در رشته قبولی فعلی خود تحصیل کنید.کارنامه سبز اینجا خود را نشان می دهد.شما می توانید با مراجعه به سایت سنجش و بخش اشتباه در انتخاب رشته درخواست خود را ثبت کنید.با اینکار سنجش مورد شما را بررسی می کند و در صورت قبولی در اولویت های بعدی(اولویت انتخابی شما) در صورت تایید، شما می توانید مابقی کارها را انجام دهید و وارد یک دانشگاه دیگر با رشته دیگر شوید یا در همان دانشگاه تغییر رشته دهید(تاکید می کنیم که شما حتما باید در آن رشته قبول شده باشید تا درخواست شما تایید گردد)

چه کسانی می توانند از این کارنامه استفاده کنند؟

تمامی داوطلبان کنکور سراسری می توانند از کارنامه سبز کنکور استفاده کنند.اما لازم به ذکر است که هدف سازمان سنجش از ارائه این کارنامه این است که از جزئیات انتخاب رشته خود آگاه شوید.به صورت کلی برای این موضوع منتشر می شود نه صرفا برای انتقالی گرفتن یا موارد دیگر.اما با این وجود سازمان سنجش این فرصت را برای افراد فراهم کرده است که اگر در انتخاب رشته خود اشتباه کرده باشند بتوانند اشتباه خود را جبران کنند.

تفاوت بین کارنامه محرمانه و سبز

کارنامه سبز کنکور

زمان اعتبار و استفاده از کارنامه محرمانه

اعتبار و زمان انقضای خاصی برای کارنامه سبز در نظر گرفته نشده است.اما مشخص است که در ترم ۷ دانشگاه این کارنامه دیگر اعتباری نخواهد داشت.بهترین و پرکاربردترین زمان استفاده برای کارنامه محرمانه قبل از پایان ترم اول دانشگاه یا ترم مهر است.

بعد از ترم مهر نیز می توان از آن استفاده کرد اما دانشگاه های مقصد در آن زمان دانشجو جدید نمی پذیرند و شما با مشکل مواجه خواهید شد.اما در موارد زیادی دیده شده است که تا اسفند همان سال افراد از این کارنامه استفاده کرده اند و نتیجه مورد نظر خود را مانند انتقالی به دانشگاه دیگر یا تغییر رشته در همان دانشگاه گرفته اند.

نکته مهم…

منظور ما از تغییر رشته یا تغییر دانشگاه، فقط رشته ها و دانشگاه های قبول شده در کارنامه سبز است نه دانشگاه های مردود شده.اگر در کارنامه سبز در دانشگاهی قبول نشده باشید هرگر نخواهید توانست از بخش اشتباه در انتخاب رشته استفاده کنید.

اما اگر در یک دانشگاه دیگر یا در یک رشته در همان دانشگاه فعلی خود قبول شده باشید می توانید درخواست دهید و در صورت تایید شدن از سازمان سنجش باید به دانشگاه های مربوطه مراجعه کنید وکارهای اداری خود را نیز انجام دهید.

ظرفیت پذیرش:

اعلام قبولی شما در کارنامه سبز کنکور به این معنی است که اگر مثلا شما رشته نفت دانشگاه تهران را در اولویت بالاتر می زدید قبول می شدید.ممکن است دانشگاه نفت تهران ظرفیت پذیرش شما را نداشته باشد مگر اینکه افرادی باشند که بخواهند از آن دانشگاه بروند یا انصراف دهند.

اگر دانشگاه قبولی شما در کارنامه محرمانه ظرفیت نداشته باشد هرگر شما را پذیرش نخواهد کرد.پس متوجه شدید که قبولی شما در کارنامه سبز به منزله انتقالی قطعی و پذیرش در دانشگاه قبول شده در اولویت های بعدی نیست.

این در حالی است که سایت سنجش این درخواست انتقالی را تایید می کند اما بقیه ماجرا و کارها را به دانشگاه دو طرف می سپارد.دانشگاه فعلی شما مشکل و مخالفتی با انتقال دادن شما ندارد و انتقالی شما را صادر می کند.پس مهم ترین موضوع برای موفقیت در استفاده از روش اشتباه در انتخاب رشته با کارنامه سبز، دانشگاه مقصد است که باید این انتقال را تایید کند.

جمع بندی:

کارنامه سبز کنکور یک امید آخر برای افرادی است که می خواهند انتقالی بگیرند یا وارد دانشگاه دیگری شوند.یکی از بهترین گزینه ها برای اعتراض به انتخاب رشته کارنامه محرمانه است.با داشتن این کارنامه دست شما برای اعتراض باز است.

کارنامه سبز هیچ اعتبار بالایی برای دانشگاه مقصد ندارد و مهم ترین عامل ظرفیت پذیرش و زمان انتخاب واحد است.وقتی انتخاب واحد دانشگاه مقصد تمام شده باشد دیگر انتقالی صورت نمی گیرد. مگر اینکه شما آن ترم را مرخصی بگیرید و از ترم بعد وارد دانشگاه شوید و ثبت نام کنید.


 

دانش پژوه یک فضای امن و کنترل شده است تا هر محصل یا کنکوری بتواند با استفاده از آن به اهداف خود برسد(اهدافی مانند حل مشکلات درسی، تحصیلی، مشاوره و …

این فضا برای مشاوران و معلمان حکم سوخت جت را دارد.با فعالیت و نشان دادن خود در معرض کنکوری های سایت می توانید دیده شوید و از این فرصت برای کسب درامد و پیشرفت خود استفاده کنید.

این خدمات به صورت رایگان ارائه می شوند

همین حالا از این خدمات استفاده کن

ارسال یک پاسخ

6 گام تا اوج گرفتن فاصله داریبیا ببین چه خبره!!
+