اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

راهنمای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ در این مقاله به صورت تصویری و ساده برای شما توصیح داده شده است تا در هر وضعیتی که باشید بتوانید در منزل خودتان اقدام به ثبت نام کنید.ثبت نام در کنکور ۱۴۰۱ مانند کنکور های پیشین است.فقط کافی است موارد زیر را مو به مو رعایت کنید تا یک ثبت نام موفق داشته یاشید.

آموزش تصویری ثبت نام در کنکور ۱۴۰۱

ثبت نام در کنکور

ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۱ در بهمن ماه شروع می شود و به مدت چند روز این مهلت ثبت نام وجود دارد.البته این مهلت ممکن است بنا به درخواست ها، توسط سازمان سنجش تمدید شود.

راهنمای تصویری و قدم به قدم ثبت نام:

  • قدم اول

وارد سایت سنجش شوید(ترجیحا اینکار را با لپ تاپ یا کامپیوتر انجام دهید)

بعد از ورود اگر بخش نامه ثبت نام فعال شده باشد، کار شما رسما شروع خواهد شد.

  • قدم دوم

مطابق تصویر زیر وارد بخش ثبت نام در آزمون سراسری شوید.بعد از ورود، به بخش خرید کارت اعتباری در منوی اصلی که در سمت راست صفحه قرار دارد بروید.یا در همان صفحه اصلی سایت سنجش، در منو سمت چپ وارد بخش خرید کارت اعتباری شوید.

"نحوه

  • قدم سوم

بنا به نوع ثبت نام خود، از گزینه های موجود، سریال مد نظر خودتان را انتخاب کنید.این گزینه ها شامل:

دریافت سریال ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ بدون پیامک اطلاع رسانی

دریافت سریال ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ به همراه پیامک اطلاع رسانی

سریال علاقه مندی به پیام نور و غیرانتفاعی آزمون سراسری سال ۱۴۰۱

سریال علاقمندی دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی برای افرادی است که می خواهند در انتخاب رشته خودشان از کد رشته رشته های دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی استفاده کنند.

  • قدم چهارم

برای هر چند نفر که بخواهید می توانید کارت اعتباری تهیه کنید.بعد از انتخاب تعداد که پیش فرض سایت روی تعداد یک است، مشخصات خواسته شده توسط سیستم را وارد کنید و به مرحله بعد بروید.

ثبت نام کنکور 1401

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

  • قدم پنجم

 به درگاه پرداخت هدایت می شوید که باید با داشتن یک کارت معتبر بانکی، خریدتان را تکمیل کنید.

مهم نیست کارت بانکی شما توسط کدام بانک صادر شده است.یکی از درگاه های پرداخت را انتخاب کنید و پرداخت را انجام دهید.

اگر مبلغ پرداختی شما زیر صد هزار تومان است، نیاز به رمز دوم پویا ندارید و می توانید از رمز دوم ایستا یا ثابت استفاده کنید.

ادامه ثبت نام…

  • قدم ششم

بعد از پرداخت موفق، به قسمت ثبت نام در آزمون سراسری مراجعه کنید.با مراجعه به این صفحه، وارد مرحله اصلی ثبت نام خواهید شد.از این قسمت به بعد بسیار مهم است و با دقت اطلاعات مورد نظر را وارد کنید و تیک ها را نیز درست بزنید.

  • قدم هفتم

در این قسمت باید نظام تحصیلی خودتان را انتخاب کنید.گزینه های موجود در این قسمت شامل نظام قدیم، نظام سالی واحدی و نظام آموزشی ۶.۳.۳ است.

نحوه ثبت نام کنکور

نحوه ثبت نام در کنکور

بعد از انتخاب نظام تحصیلی خود با توجه به نوع تحصیلتان، نوبت به وارد کردن کد ۱۲ رقمی است که بعد از خرید موفق، برای شما پیامک و ایمیل شده است.

عبارت امنیتی را وارد کنید و وارد مرحله بعد شوید.

  • قدم هشتم

در این مرحله باید وضعیت دیپلم و پیش دانشگاهی خودتان را در بین گزینه ها مشخص و تیک بزنید.این مرحله بسیار ساده است و جزئیات هر گزینه روبروی آن نوشته شده است و نیاز به توضیح خاصی ندارد.

بعد از انتخاب صحیح، گزینه تایید را بزنید تا وارد مرحله بعد شوید.

  • قدم نهم

بسته به نوع نظام تحصیلی شما، گزینه های کد سوابق دیپلم، کد دانش آموزی دیپلم، کد سوابق دانشگاهی و کد دانش آموزی پیش دانشگاهی وجود دارند.

دریافت کد سوابق دیپلم:

برای دریافت کد سوابق دیپلم ابتدا به سایت دیپ کد مراجعه کنید

رفتن به سایت دیپ کد

در صفحه پیش رو، طبق تصویر، روی گزینه مشخص شده کلیک کنید تا وارد یک صفحه جدید شوید.

ثبت نام در کنکور سراسری 1401

نحوه ثبت نام کنکور

در این صفحه نیاز به وارد کردن یکسری اطلاعات است که در قسمت بالای کارنامه شما، این موارد وجود دارند.بعد از پر کردن فیلد ها، به کد سوابق خود دست پیدا خواهید کرد.

نحوه ثبت نام کنکور

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

حالا وقت آن است که به سایت سنجش برگردید و این کد ها در جای مشخص شده وارد کنید.

کد سوابق

نحوه ثبت نام کنکور

بعد از وارد کردن، بررسی و مشاهده را بزنید و در صورت صحیح بودن اطلاعات، تیک صحیح بودن و در صورت غلط بودن اطلاعات، تیک غلط بودن را بزنید.سپس دکمه تایید را بزنید تا به مرحله بعد بروید.

  • قدم دهم

در این قسمت باید عکس اسکن شده خود را آپلود کنید.

 طبق تصویر بر روی choose file کلیک کنید و عکس خود را از کامپیوترتان انتخاب کنید.سپس گزینه ارسال عکس را بزنید تا این عملیات با موفقیت انجام شود.سپس تایید و ادامه را بزنید تا وارد مرحله مشخصات فردی شوید.

آپلود عکس

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

  • قدم یازدهم

در بخش مشخصات باید با دقت عمل کنید و موارد خواسته شده را وارد کنید.

این مرحله بسیار آسان است و در قسمت اول نیاز به اطلاعات شخصی دارد که به سادگی قابل انجام است و در ادامه این مشخصات، اطلاعاتی مانند انتخاب سهمیه یا چپ دست یا راست بودن و کد منطقه و معدل را می خواهند که با کمک راهنمای کنار گزینه ها، به سادگی قابل انجام است و هیچ پیچیدگی ندارد.

بعد از وارد کردن گزینه ها، تایید را بزنید.

  • قدم دوازدهم

در این قسمت شما به صفحه ای هدایت خواهید شد که شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام در آن وجود دارد. از این صفحه پرینت بگیرید یا آن را در سیستم خود ذخیره کنید.این اطلاعات برای دریافت کارت ورود به جلسه،دیدن کارنامه و ویرایش مشخصات در صورت نیاز الزامی است.

سوالات متداول:

کارت ورود به جلسه

چند روز قبل از برگزاری کنکور، یک بخش با عنوان دریافت کارت ورود به جلسه روی سایت سنجش قرار می گیرد که با داشتن کد داوطلبی که بعد از ثبت نام موفقیت آمیز آن را دریافت کرده اید می توانید کارت ورود به جلسه خود را مشاهده و پرینت بگرید.

کارت ورود به جلسه باید در روز کنکور همراه شما باشد.اگر کارت را همراه خود نداشته باشید به شما اجازه شرکت در آرمون داده نخواهد شد.

گروه اصلی و زیر گروه

گروه اصلی شامل رشته های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی و انسانی است.شما می توانید به همراه یکی از این رشته ها، در زیرگروه هنر و یا زبان نیز کنکور دهید.

به یاد داشته باشید که نمی توان در دو گروه اصلی کنکور داد.مثلا نمی توانید هم در کنکور تجربی شرکت کنید و هم در کنکور انسانی.فقط یک گروه+زیر گروه، مجاز به انتخاب و شرکت می باشند.

کد دانش آموزی

کد دانش آموزی در بالای کارنامه تحصیلی شما وجود دارد.برای دریافت کارنامه تحصیلی خود، به دفتر دار مدرسه محل تحصیلتان مراجعه فرمایید.

انتخاب نظام قدیم و جدید

افرادی که فارغ التحصیلان نظام قدیم هستند، می توانند به صورت دلخواه بین نظام قدیم و جدید، یکی را انتخاب کنند و در آن کنکور دهند.

در نظام جدید، برخی مطالب حذف شده و دروس تا حدی سبک تر شده اند.مثلا در رشته ریاضی مبحث انتگرال و کاربرد مشتق حذف شده است.پس سعی کنید در کنکور نظام جدید شرکت کنید.البته ناگفته نماند که یکسری مطالب جدید به این دروس افزوده شده است.


 

دانش پژوه، مشکل گشا هر کنکوری و محصلی است که سوالات زیادی در ذهن خود دارند.

دانش پژوه، نردبان هر مشاور و معلم برای بالا رفتن و رسیدن به محبوبیت شغلی است.

همه این امکانات و خدمات به صورات رایگان در اختیار هر محصل و مشاور و معلم قرار گرفته است.

همین حالا می خواهم از این خدمات استفاده کنم

ارسال یک پاسخ