اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

عوامل موفقیت در تحصیل

برای گرفتن یک نتیجه عالی باید تمامی مولفه ها در یک راستا قرار گیرند تا این اتفاق رخ دهد.مولفه ها و عوامل موفقیت در تحصیل و مدرسه به صورت کامل در این مقاله توضیح داده شده است.مولفه هایی همچون نظم در مدرسه، برنامه ریزی و تمامی عواملی که باعث ایجاد یک نتیجه عالی می شوند.پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

عوامل موفقیت در تحصیل

موفقیت در مدرسه نیازمند رعایت یکسری مسائل و مولفه ها به صورت اصولی است.

اگر فردی در مدرسه شما وجود دارد که از لحاظ درسی بسیار موفق است حتما یکسری اصول را رعایت می کند.این کار ممکن است آگاهانه و نا آگاهانه باشد.

ناآگاهانه به صورت ذاتی و توسط والدین در فرد ایجاد می شود و آگاهانه توسط خود شما در خودتان ایجاد می شود و یک شخصیت شکل می گیرد که تربیت شده تا روی اصول کار کند.پس بسیار بهتر است که شما به صورت آگاهانه یک شخصیت از خود بسازید که اصول را رعایت کند و موفق شود.

در ادامه این عوامل را مطرح می کنیم تا با این عوامل به صورت کامل آشنا شوید.

نظم

مهم ترین عامل برای موفقیت چه در تحصیل چه در کار و روابط، داشتن نظم است.نظم در مدرسه باید در تمامی ابعاد باشد، از چیدمان کتاب در قفسه خود تا نوشتن جزوه به صورت منظم در دفتر مخصوص هر کتاب.

باید یاد بگیرید قبل از رفتن به مدرسه، کتاب ها را در کیف خود بگذارید، لباس ها را اتو کنید تا صبح چیزی از قلم نیوفتد و با عجله کردن، کتاب خود را فراموش نکنید.پس نظم در مدرسه شما را بسیار جلوتر از دیگر افراد بی نظم می اندازد.

برنامه ریزی

برنامه ریزی درسی یکی از عوامل اصلی موفقیت تحصیلی است.اگر برای خواندن کتاب های خود برنامه ریزی داشته باشید می توانید نتیجه بسیار با کیفیتی را کسب کنید.

برنامه ریزی به شما مدیریت وقت را یاد می دهد.این مدیریت وقت نه تنها در زمان تحصیل بلکه در روز کنکور بسیار به شما کمک خواهد کرد.اما اینکه چگونه یک برنامه ریزی خوب داشته باشید بستگی به نوع یادگیری و زمان شما دارد.

با شناخت خودتان و تست کردن چند برنامه می توانید به یک برنامه جامع دست یابید.اصلا نیاز به مشاور تحصیلی برای برنامه ریزی ندارید و کسی بهتر از شما خودتان را نمی شناسد.

اما اگر خیلی ناوارد هستید، می توانید از مشاوران تحصیلی یا با استفاده از خدمات رایگان سایت دانش پژوه، این مساله را رفع کنید.

دیدن خدمات دانش پژوه

تعهد در اجرای برنامه

بعد از برنامه ریزی، نوبت به اجرا می رسد.مهم ترین بخش برای نتیجه گرفتن، اجرا کردن برنامه ریزی به صورت مستمر و با تعهد است.اگر یک برنامه صحیح را به صورت منظم و با تعهد اجرا کنید، نتیجه به صورت قطعی بوجود خواهد آمد.

گاهی اوقات موقع اجرای برنامه و درس خواندن پیشنهاد هایی به شما می شود.پیشنهاد هایی مانند بیرون رفتن، مهمانی های خانوادگی و … که پاسخ به این پیشنهاد ها میزان تعهد شما در اجرای برنامه را مشخص می کند.

اعتماد به نفس

اعتماد به نفس ما به صورت طبیعی توسط جامعه و خانواده تخریب می شود.اما شما باید در مقابل این موضوع بایستید.باید با یادآوری توانایی های خود و موفقیت های کسب شده در قبل، اعتماد به نفس خود را بیشتر کنید.

باید اهدافی برای خود مشخص کنید و به آن برسید و با تجربه نتیجه آن، اعتماد به نفستان بالا می رود.باید با گرفتن هر نمره خوب در امتحانات به خودتان یاداوری کنید که چقدر توانمند هستید.

اگر خودتان را سرکوب کنید و این موارد را انجام ندهید، اعتماد به نفستان رفته رفته کم و کمتر می شود.

اعتماد به نفس بالا، یکی از عوامل اصلی موفقیت در تحصیل است.

تمرکز حواس

عوامل حواس پرتی بسیار زیادی وجود دارند که باعث می شوند شما نتوانید با کیفیت بالا مطالعه کنید و با تمرکز بالا امتحان دهید.

عواملی مانند شبکه های مجازی، بازی های موبایلی، توجه کردن به حرف دیگران و دیگر عوامل مشابه که ذهن شما را از روی مطالعه صد در صدی بر میدارد و روی این موضوعات می گذارد.

باید تا حد ممکن این عوامل و حواس پرتی ها را کنترل کنید تا بتوانید یک خروجی با کیفیت داشه باشید و به موفقیت در مدرسه برسید.

بسیار تفاوت است بین فردی که فقط وزنه می زند با فردی که تمرکزی برای یک عضله خاص وزنه می زند.(آرنولد)

دوست خوب

یکی از عوامل رشد و پیشرفت، ارتباط برقرار کردن با دیگران است.نتیجه این ارتباطات برقرار کردن دوستانی است که می توانید با کمک کردن به یکدیگر، در مسیر پیشرفت قدم بردارید.

خیلی از جاها این دوستان کارهایی را برای شما می توانند انجام دهند که از توانایی شما خارج است.پس پیشنهاد می شود منزوی نشوید و فقط درس نخوانید بلکه روی ارتباطات خود نیز کار کنید.

عوامل موفقیت در تحصیل و مدرسه

نظم در مدرسه

سخنی با والدین

شما به عنوان پدر و مادر دانش آموز وظیفه دارید در راستای ایجاد این عوامل به فرزند خود کمک کنید و حامی آنها باشید.باید بدانید که فقط با درس خواندن و حبس شدن در اتاق نمی توان دانش آموز برتر شد و حتما باید این عوامل ایجاد شوند.

اگر به عنوان دانش آموز این مقاله را مطالعه می کنید، این مقاله را برای والدین خود بفرستید تا آن ها هم مطالعه کنند و متوجه این موضوع شوند.

جمع بندی

مجموعه ای از عوامل همیشه دست به دست هم می دهند تا موفقیت در دوران مدرسه رخ دهد.این عوامل باید توسط خودتان ایجاد شود.عادت هایی که می تواند آینده تحصیلی و شغلی شما را تصمین کند.

هیچ موفقیتی شانسی و یا وابسته به استعداد نیست.بسیار هستند افرادی که استعداد دارند اما این مجموعه عوامل ذکر شده در این مقاله را رعایت نمی کنند و نتیجه خاصی هم نمی گیرند.

در عوض افرادی هستند که استعداد کمتری دارند اما این عادت ها را در خود ایجاد می کنند و نتایج باورنکردنی را می گیرند.در نتیجه استفاده از عوامل موفقیت در تحصیل لازمه اصلی حرکت در این مسیر است.


 

سایت دانش پژوه مکمل موفقیت برای هر دانشجو و دانش آموزی است

همچنین سکوی پرتاب شغلی برای هر مشاور و معلمی نیز است

تمامی این خدمات به صورت رایگان ارائه می شود

همین حالا می خواهم درباره این خدمات بیشتر بدانم

ارسال یک پاسخ