اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

اصول موفقیت در کنکور

مقاله اصول موفقیت در کنکور قرار است به شما به جای راز موفقیت در کنکور، مسیر موفقیت در کنکور را معرفی کند.این مقاله برای افرادی است که نمی خواهند وقت و سرمایه اشان را هدر بدهند.این مقاله برای افرادی است که عجله ای برای موفقیت ندارند و می خواهند در مسیر درست قرار بگیرند و از مسیر لذت ببرند و در نهایت به هدفشان که کسب رتبه عالی در کنکور است برسند.همچنین سعی کرده ایم یک توضیح مختصر و مفید راجب معرفی بهترین آزمون آزمایشی کنکور دهیم تا با آگاهی کامل دست به انتخاب بزنید.

راز موفقیت:

درصد عظیمی از افراد جهان به دنبال رمز و راز موفقیت هستند.آیا واقعا رازی وجود دارد برای موفقیت در هر زمینه ای؟

پاسخ به این سوال به صورت قطعی خیر است.موفقیت هیچ رازی ندارد و افراد موفق فقط از یکسری اصول پیروی کرده اند و به موفقیت چشمگیر رسیده اند.

حالا که متوجه شدید که رازی در کار نیست و فقط رعایت یکسری اصول نتیجه را رقم می زند، به شرح این اصول برای شما می پردازیم.

اصول موفقیت:

موفقیت یک فرایند تکاملی است و یک موفقیت بزرگ حاصل چندین و چند موفقیت کوچک است.شما هرگز نمی توانید در همان قدم اول به یک موفقیت بسیار بزرگ برسید.

موفقیت در کنکور و تحصیل هم همینگونه است. این موفقیت حاصل سالها مدرسه رفتن است که طی این مدت زمان برای شما رخ داده است.

اصول موفقیت در کنکور:

افراد و موسسه های بسیار زیادی هستند که به شما رویا می فروشند.آن ها به شما وعده موفقیت در یک زمان کم دو ماهه یا سه ماهه را می دهند.

دانش آموزانی که اصول موفقیت را بلد نیستند و می خواهند صفر را به یکباره به صد برسانند در دام چنین افرادی گرفتار می شوند.

تا به اینجای موضوع متوجه شدید که موفقیت حاصل حرکت کردن و ادامه دادن در مسیر درست است.شما می توانید این مسیر را با سرعت بیشتری طی کنید اما هرگز نمی توانید در یک لحظه به انتهای مسیر برسید.

الگوهای موفق:

اگر افرادی که در کنکور موفق شده اند را مشاهده کنید.(رتبه های یک تا ده) متوجه خواهید شد این افراد با کمترین هزینه و با کمترین کلاس های کنکور یا بعضا بدون کلاس کنکور به این حد از موفقیت رسیده اند.

علت این موضوع این است که آنها در مسیر درست به صورت متوالی حرکت کرده اند. آن ها هرگز دنبال آمپول موفقیت نبوده اند.

تیتر های تبلیغاتی!!

شهر و اینترنت پر از بنر های تبلیغاتی با عنوان های چطوری در سه ماه از ریاضی منفی به درصد ۸۰ درصد رسیدم و یا عنوان های غیر معقول دیگر است.

هیچوقت و هیچوقت کسی نمی تواند در سه ماه با پایه ضعیف ریاضی به هشتاد درصد در کنکور برسد.تمامی این افراد پول گرفته اند تا برای آن موسسه تبلیغ کنند و اصلا موفقیت شما برایشان ذره ای اهمیت ندارد.

آنها قصدشان این است که به شما آمپول تقلبی موفقیت را به جای اصول موفقیت در کنکور بفروشند.

کلاس های کنکور

کلاس های کنکور بسیار عالی هستند اما تا زمانی که به صورت اصولی پیش روند.اگر یک کلاس با عنوان عربی ۷۰ درصد در یک ماه را دیدید، با سرعت نور فرار کنید.

این کلاس برای افرادی مناسب است که می خواهند آمپول وار به موفقیت برسند. این مسیر نتیجه ای جز دور ریختن پول و اتلاف وقت ارزشمند شما در بر ندارد.

کلاس هایی را شرکت کنید که با یک ریتم منطقی جلو می روند و شما را در مدت سه ماه، بیست درصد رشد می دهند.

اگر شما بیست درصد شیمی در آزمون ها می زنید، با شرکت در کلاس های کنکور و مطالعه کردن، می توانید در سه ماه آینده به درصد ۴۰ برسید نه درصد ۹۰

مشاور های گران…

مشاور ها و برنامه ریزهای بسیار عالی هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید. اما باید به وعده ای که به شما می دهند توجه کنید.

اگر به شما گفت که برنامه ای برایتان می ریزم که در دو ماه کل دروس را فشرده بخوانید و جمع بندی کنید، با سرعت نور فرار کن چون قراره این دوماه رو از دست بدی بدون هیچ بازدهی خاصی.

اما مشاور هایی هستند که اصول موفقیت در کنکور را بلد هستند و با یک ریتم منطقی به شما مشاوره می دهند و برنامه ریزی می کنند که نتیجه آن هم کسب موفقیت برای شما است.

اصول موفقیت در کنکور و بهترین آزمون آزمایشی

راز موفقیت در کنکور

کتاب های کمک درسی

این دسته از کتاب ها همیار و همراه شما در سال کنکور هستند. به شدت توصیه می شود که از کتاب های کمک درسی طبقه بندی شده و درسنامه های آن استفاده کنید.

پاسخ به این سوال که از چه کتاب های کمک درسی استفاده کنم این است که برای هر فرد بسته به نیاز و نحوه استفاده اش فرق می کند.

اگر یک کتاب برای تست می خواهید باید سراغ کتاب های کمک آموزشی بروید که فقط تست دارند و درسنامه ندارند.اگر دنبال درسنامه خوب هستید باید از کتاب هایی که درسنامه قوی دارند استفاده کنید.

انتظار خودتان از کتاب مورد نظر را بنویسید و آن را تهیه کنید.

بهترین آزمون آزمایشی:

آزمون های آزمایشی از موسسه های مختلف برای دانش آموزان ارائه می شوند.تمام سوال کنکوری ها این است که بهترین آزمون آزمایشی کنکور کدام است که در آن شرکت کنم.

واقعا مهم نیست که در کدام موسسه برای آزمون آزمایشی ثبت نام می کنید.همه آنها متشکل از تست های تالیفی و کنکور سال های قبل هستند.

موقعی این آزمون های می تواند برای شما مفید باشد که به صورت دقیق ان ها را بررسی کنید.این آزمون ها برای شناسایی نقاط ضعف و قوت است نه برای رقابت.باید بعد از آزمون به بررسی تک به تک سوالات و نکات آن پرداخت.

اگر که با آزمون ها اینگونه رفتار کنید، می تواند برای شما مفید باشد. اگر صرفا فقط آزمون می دهید و تمام، اصلا مفید نیست و جوابی از آن نخواهید گرفت.

پس آزمون ها را شرکت کنید، بررسی کنید و نکات مهم را یادداشت کنید و بخوانید.

جمع بندی:

افرادی که تمایل ندارند قدم به قدم و تکاملی به موفقیت در کنکور برسند سراغ روش هایی به اسم راز موفقیت در کنکور میروند که بازدهی بسیار بالایی در زمان کم دارند.این روش ها چیزی جز اتلاف وقت و هزینه برای این افراد در بر ندارد.موفقیت در کنکور هیچ سر و رازی ندارد.تنها کاری که باید انجام دهید این است که بارعایت اصول موفقیت در کنکور، در مسیر درست حرکت کنید.

با یک نگاه ساده به الگوهای بسیار موفق در کنکور به این نتیجه می رسیم که موفقیت در کنکور هیچ نیازی به هزینه گزاف ندارد.نیازی به کلاس خصوصی ندارد.

آزمون ها را بدون وسواس در انتخاب بهترین آزمون آزمایشی شرکت کنید و بعد از آزمون به بررسی سوالات بپردازید.این آزمون ها برای رشد و بهبود ضعف های شما است و هیچ جنبه رقابتی ندارند.


 

در سال های تحصیل و کنکور سوالاتی از قبیل سوالات درسی و مربوط به حاشیه درس برای شما پیش می آید

پاسخ این سوال ها در سایت دانش پژوه در انتظار شما است.

این سوالات توسط مشاوران و معلمانی که آگاهی پاسخ دادن را دارند پاسخ داده می شوند

مشاور ها و معلمان می توانند در سایت دانش پژوه به سوالات جواب دهند و از مزیت این کار بهره کافی را ببرند.

مزایا و خدمات دانش پژوه چیست؟

همین حالا می خواهم راجب این سایت بیشتر بدانم

ارسال یک پاسخ