اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

رشته گرافیک در هنرستان و دانشگاه| معرفی بازار کار، درامد و اپلای رشته گرافیک

وبسایت پرسش و پاسخ دانش پژوه در این مقاله به بررسی کامل بازار کار، آینده شغلی، اپلای و درامد رشته گرافیک پرداخته است.رشته گرافیک در هنرستان به صورت پایه تدریس می شود اما مباحث اصلی و تخصصی آن در دانشگاه تدریس می شوند.

رشته گرافیک:

زیر شاخه ای از رشته هنر که به صورت تخصصی به طراحی توسط نرم افزار ها یا طراحی با مداد و خودکار می پردازد.راه ورود به رشته گرافیک به دو صورت ممکن است.با کنکور هنر و یا تحصیل در هنرستان.

تحصیل در رشته گرافیک نیز به دو صورت ممکن است، کاردانی و کارشناسی.

اگر در هنرستان تحصیل کرده باشید باید کنکور فنی و حرفه ای دهید و در مقطع کاردانی وارد شوید سپس دوباره کنکور دهید و در مقطع کارشناسی ناپیوسته ادامه تحصیل دهید.

شیوه دوم تحصیل به صورت کارشناسی پیوسته است که فقط با شرکت در کنکور هنر امکانپذیر است.

یک نکته مهم برای افراد دانشجو در این رشته این است که تحصیل در رشته گرافیک در ایران فقط تا مقطع کارشناسی امکانپذیر است سپس بعد از آن می توانید در رشته های شناور و مرتبط با رشته گرافیک تحصیل کنید.

بازار کار + درامد

همیشه افرادی به مشکل کار بر می خوردند که در یک رشته متخصص نباشند و دنبال ارگان های دولتی برای استخدام باشند.اما فردی که در رشته تحصیلی خود تخصص داشته باشد همیشه برایش کار هست و اگر کار نباشد می تواند کسب و کار شخصی خود را طبق مهارت و تخصص خود بسازد و آرام آرام رشد کند.

رشته گرافیک نیز به همین گونه است.اگر شما فردی با مهارت بالا باشید می توانید در بازار آزاد برای شرکت ها و دفاتر مختلف طراحی کنید و دستمزد بگیرید.از آنجا که طراحی یک تخصص پر استفاده است، اگر در آن حرفه ای شوید می توانید به درامد های بسیار بالا در رشته گرافیک برسید.

هر شرکت، موسسه و مجموعه ای را در نظر بگیرید به یک طراح برای سیستم خود نیاز دارد.این روز ها اولین موضوع مهم برای موسسات و شرکت ها، طراحی و تبلیغات است که شما می توانید از این موقعیت بسیار عالی استفاده کنید و درامد های باورنکردنی در رشته گرافیک را تجربه کنید.

وظایف یک گرافیست:

  1.  تبدیل ایده افراد به طرح گرافیکی
  2.  مشاوره و پیشنهاد جهت بهبود طرح های افراد
  3.  فضا سازی محیط های مختلف با نرم افزار یا طراحی سنتی
رشته گرافیک و برنامه نویسی وب:

برای برنامه نویسی یک وبسایت نیاز به طراح و برنامه نویس است.طراحی که کاربران و رفتار آن ها را بشناسد و طرحی را بزند که کاربر پسند باشد و برنامه نویسی که طرح را در بستر وب اجرا کند.

هرچقدر زمان بیشتر می گذرد تعداد وبسایت و اپلیکیشن ها بیشتر و بیشتر می شوند و نیاز به طراح در این بخش ها نیز بیشتر می شود.می توانید با ورود به این عرصه در آن متخصص شوید و یک موسسه طراحی وب تاسیس کنید و به صورت شخصی و حرفه ای کار خود را شروع کنید.

رشته گرافیک در هنرستان و درامد

رشته گرافیک در هنرستان

تحصیل و کار در خارج:

در هر کشوری که باشید به خصوص کشور های پیشرفته اهمیت زیادی به بخش گرافیک و طراحی می دهند.فقط کافی است اندکی حرفه ای عمل کنید و خودتان را نشان دهید تا در بهترین کمپانی ها استخدام شوید.شرکت هایی مثل گوگل و سایر شرکت های بزرگ.

جهت کار و تحصیل در خارج شما نیازمند به تسلط بر زبان آن کشور هستید.برای کار نیاز به مدرک نیست و فقط کافی است بتوانید صحبت کنید و مهارت داشته باشید تا ویزای کار بگیرید.ویزای کار ۵ ساله است و بعد از اتمام تاریخ آن می توانید مجدد آن را تمدید کنید.

اما برای تحصیل رایگان نیازمند داشتن مدرک زبان معتبر مانند آیلتس و تافل و معدل بالا دارید.هرچه نمره زبان و معدل شما بالاتر باشد، درصد پذیرش شما بیشتر می شود و می توانید در دانشگاه های معتبرتر تحصیل کنید.

بیشتر بخوانید: آیلتس و تافل چیست؟

رتبه لازم برای قبولی در رشته گرافیک:

قبولی در رشته گرافیک خیلی سخت نیست به خصوص اگر از طریق هنرستان بخواهید وارد این رشته جذاب شوید.

اما برای قبولی در این رشته توسط کنکور هنر نیاز به رتبه خوبی دارید.برای مثال برای پذیرش در دانشگاه سیرجان واحد دختران، نیازمند حداقل رتبه ۴ هزار کشوری با سهمیه منطقه ۲ هستید.یا برای قبولی در دانشگاه سنندج واحد دختران نیازمند حداقل رتبه ۱۵ هزار کشوری با سهمیه منطقه ۳ هستید.

لازم به ذکر است که بدانید رشته گرافیک به صورت مختلط نیست و جز رشته های فنی است که واحد دختران و پسران دارد که کاملا از هم جدا هستند.

آیا این رشته برای من مناسب است؟

پیشرفت روز افزون تکنولوژی خبر از رشد و توسعه رشته گرافیک را می دهد.اما افرادی در این رشد و توسعه جای دارند که همراه و همگام با تکنولوژی های روز حرکت کنند و فقط روی مهارت های قدیمی خود حساب نکنند.

این رشته برای کسانی مناسب است که اهل یادگیری و مطالعه فراوان هستند.افرادی که ساعت ها وقت بگذراند و آموزش های جدید و متد های جدید طراحی را یاد بگیرند.

درست است طراحی با خودکار و قلم همیشه پایدار خواهد بود اما سرعت کار بسیار مهم است و نرم افزار ها کار را سرعت می بخشند و کیفیت کار را نیز بالاتر می برند.

نتیجه می گیریم که نیاز به یادگیری نرم افزار های طراحی در این رشته بیداد می کند و شما نباید روش های سنتی را ادامه دهید.

طراحی می تواند در بخش های مختلف کار خود را پیش ببرد.امروزه می بینیم افراد طراحی را با تتو، وبسایت و سایر موارد ربط می دهند و یک هنر جدید و نو را می سازند.

گرافیک برای افرادی مناسب است که دید وسیعی دارند و به دنبال ترکیب گرافیک با سایر رشته ها هستند.


هر فردی که باشید اگر در پاسخ دادن به سوالات کنکوری ها، دانشجو ها و دانش آموزان مهارت داشته باشید و بتوانید مشکلشان را برطرف کنید، می توانید دیده شوید و کسب درامد کنید.هر محصلی می تواند سوالات و مشکلات تحصیلی خود را در سایت دانش پژوه مطرح کند.

همه موارد از پرسیدن سوال تا پاسخ دادن به سوالات در این وبسایت رایگان است

همین حالا می خواهم راجب این خدمات بیشتر بدانم

ارسال یک پاسخ