اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

شرایط و هزینه گرفتن دیپلم از راه دور – تجربی، ریاضی و انسانی | دانش پژوه

دیپلم از راه دور یکی از گزینه هایی است برای افرادی که شرایط خاصی دارند و نتوانسته اند دیپلم خود را در مدارس عادی بگیرند. مدرسه از راه دور این فرصت را به افراد می دهد که بدون زمان گذاشتن و حضور در کلاس بتوانند دیپلم خود را دریافت کنند. هزینه دیپلم از راه دور زیاد نیست و هر سال این هزینه بیشتر می شود.

شرایط شرکت در مدرسه از راه دور و هزینه های جانبی توضیح داده شده است و به سوالات مختلف پاسخ داده شده است. اگر سوالی دارید می توانید در بخش نظرات بپرسید

تحصیل در دبیرستان

برخی افراد هستند که به دلیل موارد مختلف نتوانسته اند در زمان تحصیل مدرک دیپلم خود را بگیرند و الان به این فکر افتاده اند که برای گرفتن این مدرک اقدام کنند.

برخی افراد نیز قصد دارند در دانشگاه ادامه تحصیل دهند و داشتن مدرک دیپلم برای ادامه تحصیل در دانشگاه بسیار ضروری است به حدی که اگر نداشته باشید شما را ثبت نام نخواهند کرد. فرقی نمی کند در دانشگاه های روزانه بخواهید درس بخوانید یا دانشگاه های شهریه پرداز، به هر حال باید مدرک دیپلم داشته باشید.

یکی از راه های گرفتن دیپلم بدون دردسر، دیپلم از راه دور است.

دیپلم از راه دور

موسسات و آموزشگاه های خصوصی که زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت می کنند امکانی به اسم دیپلم از راه دور را برای این دسته از افراد ارائه می دهند. این مدارس برای افرادی است که نتوانسته اند در سنوات مجاز دیپلم بگیرند بسیار مناسب است.

برای اینکه در این مدارس ثبت نام کنید قرار نیست سن شما ۴۰ سال باشد، از سن ۶ سال به بالا می توانید در مدارس از راه دور شرکت کنید.

نحوه دریافت دیپلم از راه دور

برای اینکه دیپلم خود را از راه دور دریافت کنید نیاز به شرکت در کلاس درس ندارید فقط کافی است در امتحانات نمره قبولی بگیرید تا بتوانید مدرک خود را بگیرید.

لازم به ذکر است که امتحانات در حوزه آموزش و پرورش تصحیح می شوند و معلمان نمی توانند به شما نمره کمکی دهند. پس روی این موضوع حساب باز نکنید و به صورت مصمم و جدی برای امتحانات مطالعه کنید.

هزینه تحصیل

هزینه دیپلم از راه دور خیلی زیاد نیست و مانند دانشگاه یک شهریه ثابت و یک شهریه متغیر دارد. شهریه ثابت نرخ حدودی صد هزارتومان را دارد و شهریه ثابت به ازای هر واحد درسی حدودا ۳۸ هزار تومان است.

این اعداد هرساله تغییر می کنند و باید برای اطلاع از شهریه دقیق از مدرسه از راه دوری که مدنظرتان است سوال بپرسید.

دیپلم از راه دور تجربی

گرفتن دیپلم مجدد

برخی افراد ممکن است یک دیپلم داشته باشند و برای موارد دیگری قصد دارند یک دیپلم در یک رشته متناظر بگیرند. شرایطی فراهم شده است تا این افراد بتوانند دومین دیپلم خود را نیز بگیرند.

به همین خاطر مقاله ای در این خصوص نوشته ایم که از صفر تا صد نحوه گرفتن دیپلم جدید را گفته ایم تا به راحتی بتوانید دیپلم جدید خود را کسب کنید.

گرفتن دیپلم مجدد

سوالات پرتکرار

دیپلم ریاضی نظام قدیم دارم، میتونم به نظام جدید تبدیلش کنم؟

برای اینکه بتوانید دیپلم خود را از قدیم به جدید تطبیق دهید باید به آموزش و پرورش محل تحصیل خود مراجعه کنید و درخواست دهید تا این روند برای شما طی شود. انجام اینکار خیلی ضروری نیست و دیپلم نظام قدیم شما به اندازه کافی معتبر است و نیازی به تبدیل ندارد.

۵ درس پاس نکرده دارم چه باید کرد؟

همانطور که در متن مقاله توضیح دادیم، بهترین راه این است که در مدرسه از راه دور شرکت کنید و الباقی دروس قبول نشده را قبول شوید و دیپلم خود را به راحتی و بدون کلاس رفتن دریافت کنید.

سیکل دارم و شامل غیبت سربازی نیز هستم، می توانم وارد مدرسه از راه دور شوم؟

اینکه سیکل دارید مشکلی ایجاد نمی کند و می توانید وارد مدرسه از راه دور شوید اما یکی از قوانین ورود به مدرسه از راه دور داشتن معافیت تحصیلی است. و چون شما غیبت سربازی دارید نمی توانید در مدرسه از راه دور ثبت نام کنید.

به همین خاطر باید اول از همه وضعیت سربازی خود را مشخص کنید سپس می توانید دیپلم از راه دور بگیرید.

به دلیل مشکلات حاد مریضی نتوانستم مدرسه را تمام کنم آیا می توانم در مدرسه از راه دور ادامه دهم؟

بله می توانید به راحتی در مدرسه از راه دور ادامه دهید. در واقع مدرسه از راه دور برای همچین مواردی ایجاد شده است تا دانش آموزان بتوانند دیپلم خود را بگیرند و وارد دانشگاه شوند.

جمع بندی:

یکی از مواردی که می تواند به افرادی که مشکل داشته اند و دیپلم نگرفته اند کمک کند، مدرسه از راه دور و گرفتن دیپلم از راه دور است.

شرط اصلی و مهم برای پسرانی که می خواهند دیپلم از راه دور بگیرند، داشتن معافیت تحصیلی است. اگر مشکل سربازی داشته باشید از ثبت نام شما ممانعت به عمل می آید.

اگر وقت حضور در کلاس را ندارید باید به شما بگوییم که گرفتن دیپلم از راه دور به صورت غیر حضوری است و نیاز به حضور در کلاس درس ندارید فقط کافی است امتحانات را قبول شوید.

هزینه های مدرسه از راه دور به نسبت معقول است و ارزش این را دارد که برای آن هزینه کنید زیرا دیپلم خود را که مدرک بسیار مهمی است را می توانید به راحتی دریافت کنید.

همه برگه های امتحانی توسط آموزش و پرورش تصحیح می شوند و نمرات شما بدون تغییر باقی می مانند و معلم نمی تواند در نمره شما دخل و تصرف داشته باشد.


سوالات بی پاسخ و بی شمار دانشجویان و کنکوری ها همیشه باعث می شود ذهن آن ها درگیر باشد

تا زمانی که به این سوالات پاسخ داده نشود، این درگیری باقی خواهد ماند.

دانش پژوه فضایی است برای پرسیدن سوالات بی جواب

این سوالات توسط مشاوران و معلمان مشتاقی که دوست دارند دیده شوند و افراد زیادی ان ها را بشناسند پاسخ داده می شوند

آشنایی و استفاده از خدمات

دیدگاه ها ( ۱۰ )

  1. سلام. دبپلم کاردانش دارم . برای ثبت نام به دانشگاه دوره پیش دانشگاهی ندارم. چه کار باید انجام بدم. و آیا می تونم فقط دوره پیش دانشگاهی رو از راه دور امتحان بدم ؟و دیپلم انسانی یا هر رشته دیگه ای بگیرم؟

  2. سلام
    دختر من اصلا علاقه به ادامه تحصیل نداره و از مدرسه بیزاره
    اما بخاطر آیندش میخواد دیپلم بگیره
    در حال حاضر کلاس یازدهمه
    راهی هست که از همین امسال دیپلم بگیره؟؟

  3. سلام من تجربی هستم شهریور امتحان دادم قبول نشدم زلزله اومد شهرمون نتونستم بخونم قبول شم والانم ساکن تهرانم میخواستم بگم میتونم از راه دور امتحان بدم قبول شم شرایط حضوری اومدنو ندارم

  4. سلام خسته نباشید
    میخواستم بپرسم اگه فرصت برای مطالعه نداشته باشیم و بخواهیم با کمی هزینه دیپلم بگیریم آیا راهکاری وجود دارد؟

  5. سلام ببخشید من به کشور انگلستان مهاجرت کردم و زبانم خوب نیست و ۱۸ سال سن دارم و سیکل ایران را دارم! میخواستم ببینم میتوانم امتحان دیوان بدهم که زودتر به دانشگاه بروم و در همین حین فقط زبانمو قوی کنم و چند سال را هدر ندم؟؟ و اینکه اگر مقدروره چند سال طول میکشه
    ممنون

  6. خیلی مقاله خوبی بود تشکر 🙂

ارسال یک پاسخ