اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه های مختلف ایران وجود دارد.اما هر دانشگاه در ایران مزایا و معایب خودش را دارد.ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه هایی است که می توانید انتخاب کنید.در مقاله زیر صفر تا صد ثبت نام را به شما اموزش می دهیم و مزایای دانشگاه پیام نور را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ثبت نام بدون کنکور:

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه های معتبر و زیر نظر وزارت علوم است.دانشگاه پیام نور در رشته های زیادی به صورت بدون کنکور اقدام به پذیرش دانشجو می کند.

این نوع پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی افراد متقاضی صورت می گیرد.لازم به ذکر است که این پذیرش فقط برای یک مقطع وجود دارد، مقطع کارشناسی.دانشگاه پیام نور در دو نوبت اقدام به پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی می کند.

  • برای ورودی مهر

برای ورودی مهر از دو ماه قبل یعنی در مرداد ماه، ثبت نام آغاز می شود و اصولا تا یک ماه فرصت دارید که در این انتخاب رشته بدون کنکور شرکت کنید.در صورت قبولی در این انتخاب رشته، می توانید در دانشگاه ثبت نام کنید و انتخاب واحد انجام دهید.

  • برای ورودی بهمن

اصولا هر ساله در اواخر آذر ماه ثبت نام دانشگاه پیام نور آغاز می شود.می بایست مانند ورودی مهر اقدام به انتخاب رشته کنید و در صورت قبولی در دانشگاه ثبت نام کنید.

چگونه ثبت نام کنم؟

خوشبختانه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور به صورت اینترنتی است و دردسر خاصی ندارد.تمامی مراحل ثبت نام را برای شما آورده ایم تا بدون مشکل اینکار را انجام دهید

با وارد شدن به سایت سازمان سنجش و دانلود کردن دفترچه راهنمای ثبت نام، می توانید تمامی رشته های بدون کنکور را مشاهده کنید.

بعد از انتخاب کردن رشته های مورد نظر خود، باید سریال اعتباری را از سایت سنجش بخرید(سریال مربوط به انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه پیام نور)

بعد از خرید به صفحه انتخاب رشته هدایت می شوید که در آنجا باید کد رشته های مورد نظر و انتخابی خودتان را وارد کنید و ثبت انتخاب رشته را بزنید.

بعد از اتمام کار، کد رهگیری به شما داده می شود که از طریق آن می توانید نتایج خود را مشاهده کنید.

شرایط ثبت نام:

نداشتن مشکل نظام وظیفه

تعهد در تحصیل در یک رشته قبولی

تعهد در تحصیل در یک رشته قبولی

داشتن مدرک دیپلم نظام جدید یا نظام قدیم یا مدرک پیش دانشگاهی یا مدرک کاردانی

دانشجویان روزانه باید انصراف قطعی خود تا قبل از ثبت نام در پیام نور را داشته باشند

چرا باید در دانشگاه پیام نور ثبت نام کنم؟

دانشگاه پیام نور یک دانشگاه معتبر است.شاید بدون کنکور باشد و پذیرش در آن تا حدی آسان باشد اما امتحانات آن سراسری بوده و به نسبت، سطح خوبی دارد.

برخی از ویژگی های پیام نور

  • تعداد زیاد پذیرش دانشجو

دانشگاه پیام نور به دلیل تعداد بالای واحد های مختلف در شهر های مختلف، تعداد زیادی هم داشجو می پذیرد.

  • رشته های متنوع و مختلف

تقریبا تمامی رشته های مهم در دانشگاه پیام نور ارائه می شوند که این موضوع می تواند بسیار خوشحال کننده باشد.

  • حضور اختیاری در کلاس ها

افرادی که مشغول به کار هستند یا وقت آزاد برای حضور در کلاس را ندارند، بهترین گزینه برای این افراد دانشگاه پیام نور است که کلاس های اختیاری یا به اصطلاح نیمه حضوری دارد.

  • اخذ تعداد بالای واحد درسی

دانشگاه پیام نور به نسبت دیگر دانشگاه ها در برداشتن واحد درسی سخت گیری ندارد و به دلیل نیمه حضوری بودن کلاس ها، می توانید واحد های زیادی را اخذ کنید.

  • شهریه پایین

شهریه دانشگاه آزاد بسیار بالا است و اگر از پرداخت شهریه دانشگاه آزاد عاجز هستید، پیام نور بهترین گزینه برای شما است.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

ثبت نام بدون کنکور پیام نور

مقطع کاردانی:

دانشگاه پیام نور به صورت بدون آزمون در مقطع کاردانی پیوسته یا ناپیوسته دانشجو نمی پذیرد.فقط و فقط در یک مقطع که آن هم کارشناسی است دانشجو می پذیرد.

تحصیل در دو رشته:

در دانشگاه پیام نور شما می توانید به صورت همزمان در دو رشته تحصیلی به تحصیل بپردازید.

انتخاب واحد:

اگر تازه در دانشگاه پیام نور ثبت نام کرده اید باید بدانید که انتخاب واحد توسط خود شما صورت می گیرد.باید وارد سامانه گلستان شوید و سپس وارد ناحیه کاربری شخصی خود شوید و دست به انتخاب واحد بزنید.لازم به ذکر است که برای انتخاب واحد باید شهریه خود را نیز پرداخت کرده باشید.در غیر اینصورت مجاز به انتخاب واحد نخواهید بود.

سوالات مهم:
  • من کنکور نداده ام آیا می توانم در دانشگاه پیام نور ثبت نام کنم؟

بله شما می توانید با ورود به سایت سنجش و خرید سریال ثبت نام مربوط به دانشگاه پیام نور، در انتخاب رشته بدون کنکور این دانشگاه ثبت نام کنید.

  • امتحانات سراسری به چه معناست؟

امتحانات در دانشگاه پیام نور به صورت سراسری بوده و از تهران مطرح می شوند.به این معنی است که برای تمامی دانشجوهای پیام نور یک نوع سوال طرح می شوند.همچنین باید بدانید که این امتحانات به صورت چهار گزینه ای هستند.

  • آیا مدرک پیام نور معتبر است؟

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم است و زیر نظر آن کار می کند.بنابراین مدرک این دانشگاه معتبر است و می توانید به راحتی از مدرک خود برای شغل های دولتی استفاده کنید.

  • دانشجو روزانه دانشگاه دولتی هستم، آیا می توانم در دانشگاه پیام نور نیز تحصیل کنم؟

خیر شما نمی توانید به صورت همزمان در دو دانشگاه مختلف تحصیل کید.بایستی قبل از ثبت نام در دانشگاه پیام نور، انصراف قطعی خود در دانشگاه دولتی روزانه را به ثبت رسانده باشید.در غیر این صورت مجاز به تحصیل نمی باشید و جریمه خواهید شد.


 

وبسایت دانش پژوه پله موفقیتی است برای تمامی مشاوران و معلمانی که قصد دارند در میان کنکوری ها و دانش آموزان دیده شوند.

همچنین دانش پژوه یک فضای بی نظیر برای رفع اشکال، پیدا کردن مشاور، معلم و دوست برای تمامی محصلان و کنکوری ها است.

همه این خدمات به صورت کاملا رایگان ارائه می شوند

همین الان می خواهم از این خدمات استفاده کنم

ارسال یک پاسخ