اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

هدف گذاری برای کنکور و درس خواندن: چگونه برای کنکور هدف گذاری کنیم | دانش پژوه

هدف گذاری برای کنکور شامل چند نوع هدف گذاری متفاوت است.این موارد به صورت هدف گذاری برای درس خواندن و برای خواب در این مقاله توضیح داده می شوند.افزایش تراز آزمون های آزمایشی و تفاوت هدف گذاری و برنامه ریزی نیز توضیح داده شده است.

برای رسیدن به یک هدف بزرگ و واحد، باید هدف گذاری داشته باشید.هدف گذاری مسیر شما را بخش بخش می کند و هر بخش را جداگانه در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید ساده تر و با کیفیت بیشتر پیش روید.هدف گذاری برای کنکور نیز به همین گونه است.در ادامه به سوال چگونه برای کنکور هدف گذاری کنیم و به آن برسیم پاسخ خواهیم داد.

هدف واحد

کنکور یک تورنمنت بسیار بزرگ است که افراد زیادی در آن به رقابت با یکدیگر می پردازند.اگر بدون هدف گذاری در این آزمون و مسابقه بزرگ شرکت کنید، قطعا جز نفرات آخر خواهید بود.

هدفگذاری یعنی تبدیل یک هدف واحد به بخش های کوچک جهت دسترسی و رسیدن راحت تر به آن.شما باید هدف واحد را انتخاب کنید اما قدم های کوچک  بردارید.

هدف گذاری برای درس خواندن:

قطعا برای کسی که تا به امروز بیشتر از روزی ۲ ساعت مطالعه نداشته است، روزی ۱۳ ساعت مطالعه غیر ممکن است و باید برای رسیدن به این ساعت مطالعه باید هدف گذاری کنید.هدف گذاری شما را آرام آرام به این ساعت از مطالعه می رساند.

هدف گذاری برای درس خواندن می گوید که شما باید با ساعتی که با آن راحت هستید شروع کنید(فرض کنید روزی ۳ ساعت را راحت می توانید مطالعه مفید داشته باشید)

سپس باید روزی ۱۵ دقیقه به این ساعت اضافه کنید.مثلا اگر امروز سه ساعت مطالعه کرده اید، روز بعد سه ساعت و ۱۵ دقیقه مطالعه کنید و در روز بعد سه ساعت و نیم مطالعه کنید.

با این هدف گذاری شما به ساعت مطاله بالا در یک زمان معقول خواهید رسید.تاکید می کنیم که رسیدن به ساعت مطالعه بالا با مطالعه مفید مهم است که هدف گذاری اینکار را برای شما انجام می دهد و به صورت پایدار تا روز کنکور می توانید ساعت مطالعه بالا داشته باشید که تمام آن نیز مفید است.

هدف گذاری برای برنامه ریزی:

برنامه ریزی باید به گونه ای باشد که قابل اجرا باشد.هیچوقت یک فرد نمی تواند بیش از حد توان خود برنامه ریزی کند و از پس آن بربیاید.بخاطر شوق و انگیزه ممکن است یک برنامه سنگین بچینید اما یک هفته نهایتا بتوانید آن را اجرا کنید و در نهایت خسته خواهید شد و برنامه کنار گذاشته می شود و شما ناامید می شوید.

باید یک برنامه سنگین بچینید و طی چند مرحله آن را اجرا کنید.دقیقا مانند افزایش ساعت مطالعه است.

یک برنامه ساده بریزید و هر هفته آن را پیشرفته تر و قوی تر کنید و در نهایت به هدف بلند مدت خود می رسید.سپس آن را تا روز کنکور با تعهد بالا ادامه دهید.

هدف گذاری برای خواب:

خواب هم مانند برنامه ریزی و ساعت مطالعه است.نمی شود یکباره از فردی که ۱۵ ساعت می خوابد به فردی تبدیل شوید که روزی ۶ ساعت می خوابد.باید رفته رفته ساعت خواب خود را کمتر کنید و در ساعت مناسب بخوابید.پس هدف گذاری برای خواب نیز مهم است.

ساعت خواب مهم ترین موضوع برای کنکور است.اگر ساعت خواب شما مناسب نباشد یا کم باشد یا زیاد باشد، برنامه شما به خوبی اجرا نمی شود، همیشه بی حوصله هستید و استرس بر شما غالب می شود.

چگونه برای کنکور هدف گذاری کنیم و به آن برسیم

هدف گذاری برای کنکور و درس خواندن و خواب

هدف گذاری برای استرس:

استرس در کنکور و در زمان درس خواندن و آماده شدن برای کنکور می تواند به صورت محسوسی در نتیجه و بازدهی شما اثر بگذارد.استرس نیز باید در فیلتر هدف گذاری قرار بگیرد.باید با چند مرحله ای کردن روند کاهش استرس، استرس شدید را به آرامش تبدیل کنید.کاهش استرس= با موفقیت در کنکور و دیدن جزئیات.

افزایش تراز آزمون ها:

اگر قصد افزایش تراز در آزمون های آزمایشی را دارید اول باید یک آزمون را شرکت کنید و عیار خودتان را بسنجید.اگر تراز شما ۵ هزار باشد باید رفته رفته آن را به عدد ده هزار و بیشتر نزدیک تر کنید.

با هدفگذاری و قوی شدن در مطالب درسی، می توانید کم کم تراز خود را به رقم دلخواه برسانید.پروسه افزایش تراز طولانی است زیرا باید مهارت های خود را در بخش های مختلف درسی بالا ببرید.افزایش مهارت نیز نیاز به زمان و تجربه دارد.باید به صورت مستمر مباحث مورد دار درسی خود را بررسی کنید و در آن قوی شوید و نقاط قدرت خود را نیز پیدا کنید و در آن به مهارت صد در صد برسید تا بتوانید به اعداد بالا در تراز آزمون های آزمایشی و در نهایت در کنکور برسید.

تفاوت برنامه ریزی و هدف گذاری

هدف گذاری به معنای تقسیم بندی یک کار بزرگ به کار کوچک جهت انجام دادن راحت تر و سریعتر آن است.برنامه ریزی به این معنی است که شما با دانش و شناخت قبلی از یک مسیر وارد آن شوید و با دقت در آن پیش روید.برنامه ریزی باعث می شود هدفگذاری بی معنی نباشد و هدف گذاری باعث می شود برنامه ریزی به نتیجه برسد.هردو مکمل یکدیگر هستند و بدون هم معنی ندارند.اگر برنامه ریزی شما بدون هدفگذاری باشد نتیجه شما در کنکور ضعیف است و اگر هدف گذاری شما بدون برنامه ریزی باشد عملا نتیجه خاصی نخواهید گرفت.

جمع بندی:

قانون تکامل می گوید برای رسیدن به پله صدم، باید پله ها را قدم به قدم پیش ببرید و هر پله را طی کنید تا به پله آخر برسید.هیچوقت نمی شود از پله سوم به پله صدم در یک لحظه پرید.

به همین علت بحث هدفگذاری جای خود را در حوزه موفقیت باز کرد.هدفگذاری باعث می شود شما پله صدم را در ذهن خود نگه دارید و سپس شروع به طی کردن پله ها کنید تا در نهایت به پله صد برسید.

هدف گذاری باید در تک تک مراحل کنکور باشد تا نتیجه دلخواه برای شما حاصل شود.منظور ما از نتیجه، رتبه تک رقمی و یا رتبه برتر شدن است.


 

پلتفرم آماده دانش پژوه پله ای است برای ترقی هر معلم و مشاور.

دانش آموازن و دانشجویان می توانند سوالاتشان را در سایت بپرسند تا توسط مشاوران و معلمان کاربلد و مشتاق پاسخ داده شوند.

مزایای استفاده از دانش پژوه برای مشاوران، معلمان و محصلان چیست؟

دیدن مزایا و خدمات ما

ارسال یک پاسخ