اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

آمادگی برای کنکور: تجسم خلاق، جذب رتبه دلخواه در کنکور | دانش پژوه

موفقیت در کنکور نیازمند قرار گرفتن چندین مولفه کنار هم است.آمادگی برای کنکور باید در جهات مختلف رخ دهد تا نتیجه عالی برای شما رقم بخورد. در این مقاله به انگیزه، برنامه ریزی، نظم، خواب و تجسم خلاق برای کنکور اشاره شده است.

مهم ترین کاری که هر فرد برای موفقیت باید انجام دهد، آماده شدن است.این موفقیت می تواند در هر زمینه ای باشد اما در اینجا قرار است راجب آمادگی برای موفقیت در کنکور صحبت کنیم.آماده شدن جنبه های مختلفی دارد که باید تمامی جنبه ها را رعایت کرد تا بتوانید به نتیجه دلخواه برسید.

حالت های مختلف آمادگی چیست؟

آمادگی ذهنی برای کنکور:

آمادگی ذهنی حالت های مختلفی دارد که هر کدام را به صورت مجزا بررسی می کنیم:

انگیزه:

اشتیاق باعث می شود شما قدم بردارید و هیچ چیز مهم تر از گام های اولیه نیست و زمانی شما می تونید این قدم ها را بردارید و پیش روید که انگیزه داشته باشید.انگیزه را می توانید از طریق های مختلف بدست آورید.با دیدن نتایج بقیه، با تجسم کردن اتفاقاتی که بعد از کنکور می تواند برای شما رخ دهد و موفقیت های بعد از دانشگاه.

تفکرات مثبت:

تفکرات مثبت داشتن باعث می شود شما با آرامش و دقت درس بخوانید.منظورمان از تفکرات مثبت، خوشبینی سمی نیست.منظورمان باور داشتن خودتان است، منظورمان دیدن توانایی های خودتان و اعتقاد به اینکه خداوند به شما در این مسیر کمک می کند تا موفق شوید.

تجسم خلاق:

تصویر سازی کردن بسیار می تواند شما را جلو بیندازد و ذهنتان را آماده کند برای پذیرش موفقیت در کنکور و کسب رتبه های تک رقمی و دو رقمی و آمادگی برای شروع کنکور کند.

تجسم خلاق به این معنی است که شما باید خودتان را در زمانی ببینید که به هدفتان که موفقیت در کنکور و کسب رتبه دلخواهتان است رسیده اید و دارید از این نتیجه لذت می برید.کل کار شما قبل از خواب باید همین باشد که خودتان را در این نقطه ببینید، هرشب.اینقدر اینکار را انجام دهید تا برای ذهنتان باور پذیر شود.

آمادگی مکانی:

نمی شود در مترو یا اتوبوس یا وسط اتوبان یک کتاب را باز کرد و مطالعه کرد و انتطار داشته باشید که از این مطالعه نتیجه بگیرید.پس مکان مناسب برای مطالعه جز موارد بسیار مهم است.

باید از لحاظ فیزیکی یک مکان آرام و بدون سروصدا برای خودتان مهیا کنید.کتابخانه های عمومی می تواند گزینه مناسبی برای مطالعه باشد.اما اگر در خانه بتوانید این فضا را آماده کنید بسیار بهتر و مفیدتر است.

آمادگی جسمی:

برای اینکه تمام مولفه های قبلی مفید واقع شوند و کاربردی شوند، باید از لحاظ جسمی سالم باشید تا بتوانید مطالعه را شروع کنید و ادامه دهید.

یک فرد مریض را در نظر بگیرید که تمامی شرایط بالا را دارد، آیا می تواند درس بخواند؟ قطعا پاسخ خیر است.پس باید در تمام طول این مسیر از لحاظ بدنی آماده باشید.ورزش می تواند انگیزه و روحیه شما برای درس خواندن را دوچندان کند.


موارد بیشتر برای آمادگی برای کنکور

نظم:

نظم در خواب، مطالعه و نظم در برنامه ریزی و درس خواندن بسیار مهم است.اگر شما خواب  نداشته باشید نمی توانید برنامه ریزی درسی خود را به خوبی اجرا کنید.با نداشتن انسجام مطالعاتی، خواب و برنامه ریزی دقیق شما بیهوده می شود.اگر برنامه ریزی درستی نداشته باشید نمی توانید از خواب و مطالعه مفید بهره مند شوید.پس متوجه شدید که همه این موارد به هم مرتبط هستند و فردی موفق می شود که تمامی موارد را با نظم انجام دهد.

خواب:

در هر مسیری که قدم بردارید، فرق نمی کند کنکور باشد یا مسافر کشی کردن.شما باید خواب مناسب و تنظیمی داشته باشید تا بتوانید کار ها را با حوصله و در زمان مناسب انجام دهید.

خواب درست و به موقع باعث افزایش انرژی شما می شود که نتیجه آن بهره وری بیشتر از مطالعه است.

روش های مطالعه و آمادگی برای کنکور و جذب رتبه دلخواه

آمادگی و تجسم خلاق برای کنکور

 

برنامه ریزی:

مهم ترین و غیر قابل انکار ترین بخش برای موفقیت و آمادگی برای کنکور، برنامه ریزی صحیح درسی است.برنامه ریزی به دو شکل است.برنامه ریزی درسی و برنامه ریزی روتین روزانه.

در سال کنکور فقط نباید برنامه ریزی درسی داشته باشید.قطعا شما یکسری مسائل شخصی دارید که باید به آن ها رسیدگی کنید و باید برای آن ها برنامه ریزی کنید تا با درس خواندن شما تداخل پیدا نکنند.

اگر تفکیک این دو مورد را به خوبی اجرا کنید، می توانید بدون دردسر و شکاف در برنامه ریزی درسی، به یک مطالعه مفید تا روز کنکور دست پیدا کنید.

حذف ارتباطات غلط:

ارتباط های دوستانه، عاطفی و فامیلی غلط باعث می شوند شما نتوانید با تمرکز به درس خواندن ادامه دهید.درس خواندن بدون تمرکز دقیقا مانند آب در هاون کوبیدن است، هیچ نتیجه خاصی را در بر نخواهد داشت.

دوستانی که با آن ها به صورت بیهوده و غیر مفید وقت می گذرانید باید در سال کنکور حذف شوند.روابط عاطفی با جنس مخالف که باعث تنش و درگیری می شوند باید کنار گذاشته شوند.ارتباط ها و شب نشینی های فامیلی باید تا حد زیادی حذف شوند.اگر می خواهید یک نتیجه خاص بگیرید و در کنکور بدرخشید، انجام اینکار الزامی است.

جمع بندی:

آمادگی برای کنکور بسیار مهم است.برای موفق شدن باید آمادگی شما در جهات مختلف باشد.اگر به صورت تمام و کمال آماده شوید می توانید به رتبه تک رقمی برسید.تمام افراد موفق کنکور این فاکتور ها را رعایت کرده اند و به صورت چند ماه و یا یکسال این آمادگی را حفظ کرده اند و ادامه داده اند.این ادامه دادن به صورت متوالی باعث ایجاد این نتایج خواهد شد.

اگر شما هم می خواهید به یک رتبه برتر تبدیل شوید باید از این مسیر بروید.یک مسیر ثابت شده و امن با دقت موفقیت بالا که نتیجه ای عالی را برای شما رقم خواهد زد.


 

وبسایت دانش پژوه یکی از نیاز های یک کنکوری است.هر کنکوری در طول مسیر تحصیل و کنکورش نیازمند یک همراه است.دانش پژوه همراه و همیار مشکلات شما است و مشکلات درسی و تحصیلی شما را حل می کند.

مشاوران و معلمان مشتاق با فعالیت در سایت و پاسخ دادن به مشکلات دانش آموزان می توانند اینکار را برای شما انجام دهند و بواسطه این فعالیت از مزایای ارزشمند سایت بهره مند شوند.

همین الان میخوام از این خدمات استفاده کنم

ارسال یک پاسخ