اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

موفقیت در دانشگاه

موفقیت در دانشگاه یا سوال چگونه در دانشگاه موفق شویم همیشه وجود داشته است.این بار می خواهیم در این مقاله به شما نشان دهیم که چگونه می توان این چهار سال را به شگفت انگیز ترین سال های زندگی خود تبدیل کرد.همچنین در این مقاله به توضیح کار دانشجویی و مهاجرت نیز پرداخته ایم تا با این موضوع نیز بیشتر آشنا شوید.

موفقیت دوازده ساله:

سرانجام بعد از دوازده سال تحصیل، موفق به ورود به دانشگاه شده اید.دانشگاه نیز دارای مقاطع تحصیلی متفاوت است که شامل کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است.

دوره چهارساله کارشناسی یک دوره بسیار عالی است که مسیر زندگی شما را برای همیشه عوض خواهد کرد.

شروع جدید:موفقیت در دانشگاه

هر آنچه در سال های قبل برای شما اتفاق افتاده است دیگر مهم نیست. باید از این زمان و مکان جدید برای یک شروع تازه استفاده کرد.

تصمیمات:

برای هر شروع تازه باید تصمیمات جدید گرفت.تصمیماتی که شما می گیرید رابطه کاملا مستقیمی با نتایج شما در آینده خواهد داشت.تصمیماتی در تغییر رفتار و تفکرات که شخصیت جدیدی از شما را می سازد.

اما در این مقاله قرار است به شما بگوییم چگونه می شود این دوره چهار ساله را شگفت انگیز کرد و به موفقیت در دانشگاه رسید.

وقت زیاد:

اگر هنوز وارد دانشگاه نشده اید یا فکر می کنید اگر وارد دانشگاه شوید کل وقت شما پر است، سخت در اشتباه هستید.

در دانشگاه وقت برای تلف کردن بسیار زیاد است.در دانشگاه وقت بسیار زیاد است. اگر فردی باشید که از زمانش استفاده مفید می کند، می توانید از این زمان های مرده بسیار زیاد، در جهت یادگیری و پیشرفت استفاده کنید.

مهارت:

مهم ترین مساله برای موفقیت کاری، داشتن مهارت است.مهارت شغلی یک موضوع کاملا اکتسابی است که شما باید آن را بدست بیاورید.در طول تحصیل علاوه بر درس خواندن باید به کسب مهارت در زمینه تحصیلی یا زمینه مورد علاقه خود بپردازید.

حرفه ای شدن:

کسب مهارت یک قسمت از مسیر است. بعد از آن باید به حرفه ای شدن در آن زمینه کاری بپردازید.

اما سوالی که پیش می آید این است که چگونه به یک فرد حرفه ای تبدیل شویم؟

باید وارد شغلی شوید که به مهارت های شما نیاز دارند.افراد و شرکت های بسیار زیادی خواهان دانشجویانی با مهارت های متفاوت هستند. زیرا می توانند با هزینه بسیار کمتر شما را استخدام کنند و از فعالیت و مهارت شما بهره بگیرند.

دستمزد کم:

شاید بگویید این افراد و شرکت ها دستمزد بسیار کمی را به ما پرداخت می کنند و از لحاظ اقتصادی سودی برای ما ندارد.در ابتدای کار باید بدانید که برای موفقیت شغلی اولین قدم شروع کردن بدون توجه به دستمزد و فضای کاری است.

با وارد شدن به فضای کاری و یاد گرفتن مسائل مختلف، شما به صورت تکاملی پیشرفت خواهید کرد. که بسته به این رشد، درامد و فضای کاری شما نیز بهتر می شود.

پس مهم ترین نکته این است که به جای کمال گرایی به تکامل گرایی نگاه کنیم.با اینکار اجازه می دهیم روند رشد طی شود.

موفقیت در دانشگاه و کار دانشجویی

چگونه در دانشگاه موفق شویم

زبان:

یادگیری زبان انگلیسی یکی از بهترین و مهم ترین کاری است که هر دانشجو باید در دوره لیسانس یا کارشناسی خود انجام دهد.یادگیری زبان باعث موفقیت عظیمی در دانشگاه برای شما خواهد شد.

فواید یادگیری زبان فقط به درس و دانشگاه محدود نمی شود بلکه در رشد شغلی و ارتباط برقرار کردن و اعتماد به نفس شما نقش مثبتی دارد.اگر شما جز آن دسته از دانشجویانی باشید که قصد مهاجرت تحصیلی یا کاری را دارند، زبان یک پیش نیاز بسیار مهم در اتفاق افتادن این موضوع است.

ارتباط عاطفی:

رابطه عاطفی جز نیاز های اولیه هر انسان است.در دانشگاه این فرصت برای شما مهیا است تا بتوانید وارد یک رابطه عاطفی شوید.

پیشنهاد ما به هر دانشجویی این است که این موضوع را در دانشگاه امتحان کند تا بتواند از لحاظ شخصیتی و مسئولیت پذیری و دیگر موارد مهم دیگر رشد کند و شخصیت خودش را از همه لحاظ بهبود ببخشد.

پروژه اختصاصی:

امروزه داشتن رزومه موفق می تواند فرصت های شغلی را به سمت شما سرازیر کند.

در این دوره تحصیلی با مهارت های علمی که کسب می کنید و نرم افزار هایی که یاد می گیرید می توانید ایده های خود را بهینه و طراحی کنید.اگر اندکی هم پیگیر و جسور باشید می توانید طرح خود را در عمل پیاده سازی کنید.

این موضوع نه تنها باعث افزایش اعتبار شما می شود بلکه اعتماد به نفس شما را برای انجام کار های بزرگتر نیز بیشتر می کند.

کار دانشجویی:

یکی از مواردی که به هر فرد اعتماد به نفس بیشتری می دهد این است که هزینه های زندگی اش را خودش پرداخت کند.کار کردن در کنار تحصیل می تواند این موضوع را برای شما حل کند تا از لحاظ مالی وابسته به والدین خود نباشید.

شاید کار دانشجویی یک کار با پرستیژ اجتماعی بالایی نباشد. اما اگر جسارت انجام آن را داشته باشید در اینده بسیار موفق تر از کسانی خواهید شد که در طول تحصیل فقط درس می خواندند و هزینه هایشان را والدینشان پرداخت می کردند.

پیدا کردن کار:

بسته به مهارت های شما این کار می تواند متفاوت باشد.از کار در یک مشاور املاک می توان شروع کرد تا کار در یک سوپر مارکت ساده.با توجه به مهارت خود به افراد مختلف در آن حوزه مراجعه کنید و به عنوان دانشجو خودتان را معرفی کنید تا کار پاره وقت خود را پیدا کنید.

جمع بندی:

موفقیت در دانشگاه می تواند با سوال چگونه در دانشگاه موفق شویم شروع شود و در عمل ادامه پیدا کند و شما را به اوج موفقیت برساند.کارهای پاره وقت دانشجویی بسیار زیاد هستند.کافی است شما از مهارت های ساده خودتان استفاده کنید و کارتان را در یک مجموعه شروع کنید.

یادتان باشد که فقط درس خواندن مهم نیست. برای موفقیت در تمامی جنبه های زندگی باید یکسری رفتار ها و شخصیت ها را در خود ایجاد کرد.


 

وبسایت دانش پژوه می تواند به عنوان کار دانشجویی برای شما مفید واقع شود.

اگر توانایی مشاوره دادن و حل سوالات درسی را دارید می توانید از سکوی پرتاب دانش پژوه استفاده کنید.

اما این خدمات چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد؟

درباره این خدمات رایگان بیشتر بدان

ارسال یک پاسخ