اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

شهریه و رشته های دانشگاه مجازی

تا قبل از بحران کرونا کمتر کسی از وجود دانشگاه مجازی خبر داشت یا اصلا اطلاعی در این باره نداشت.اما با روی کار آمدن ویروس کرونا و مجازی شدن دانشگاه ها، افراد کاملا متوجه نحوه کارکرد و تحصیل در دانشگاه مجازی شدند.رشته های دانشگاه مجازی محدود و با ظرفیت کم هستند.همچنین شهریه دانشگاه مجازی به نسبت بالا است اما پرداخت این شهریه ارزشش را خواهد داشت.

در ادامه با ما همراه باشید تا به صورت مفصل راجب این موضوع آگاه شوید.

دانشگاه مجازی چیست؟

دانشگاه مجازی دانشگاهی است که به صورت غیر حضوری برگزار می شود.در این نوع دانشگاه ها نیاز به حضور فیزیکی در یک کلاس نیست و استاد و دانشجو از طریق سیستم الکترونیکی دانشگاه به صورت یک فضای مجازی قادر به دیدن هم هستند.

کلاس ها کاملا غیر حضوری هستند اما امتحانات به صورت حضوری و در دانشگاه برگزار می شوند.

دانشگاه های غیر حضوری ایران کدامند؟

طبق پیش بینی ما، با جا افتادن کلاس مجازی و آشنایی بیشتر دانشجویان با این نوع روش تحصیل، در سال های آینده تعداد دانشگاه های ارائه دهنده رشته های مجازی بسیار زیاد می شوند و مثل الان به چند دانشگاه محدود نمی شوند.

در این دو سال زیر ساخت های آموزش مجازی نیز بهبود یافته است و تقریبا تمامی دانشگاه های ایران آمادگی برگزاری همچین کلاس هایی را دارند.

انتخاب رشته مجازی نیز مانند دیگر انتخاب رشته ها در دفترچه انتخاب رشته وجود دارد و می توانید رشته های ارائه شده توسط دانشگاه های مختلف را مشاهده و انتخاب کنید.

برخی از این دانشگاه ها عبارتند از:

دانشگاه شیراز، دانشگاه بین المللی ایران، دانشگاه امیر کبیر، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه تهران، دانشگاه خواجه نصیر، دانشگاه فرهنگ و معارف اسلامی، دانشگاه ایرانیان، موسسه عالی مهر البرز، غیرانتفاعی رایان، غیر انتفاعی مجازی نور طوبی، دانشگاه بهشتی، دانشگاه امام خمینی، دانشگاه صنعتی سهند، بیوتکنولوژی ایران، علمی کاربردی، شرکت مگفا، علوم پزشکی مشهد، دانشگاه آزاد، پیام نور و…

این دانشگاه ها در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرند.

میزان شهریه:

شهریه مبلغ ثابتی ندارد و هرساله نیز حداقل ۱۵ درصد به مبلغ سال قبل افزوده می شود.شهریه ثابت در دانشگاه های مختلف متفاوت است و برای آگاهی از میزان این شهریه باید به سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید.

شهریه دانشگاه مجازی در سال ۱۴۰۰:

حداقل شهریه و حداکثر شهریه برای تمامی دانشگاه های مجازی برای سال ۱۴۰۰ به صورت زیر است:

  • شهریه ثابت

مبلغ شهریه ثابت ۳۱۶ هزار تومان و حداکثر آن مبلغ یک میلیون و هفصد و بیست پنج هزار تومان است.

  • شهریه متغیر

حداقل مبلغ شهریه متغیر ۴۹۵ هزار تومان و حداکثر مبلغ آن ۷۹۵ هزار تومان است.

  • شهریه عملی

حداقل مبلغ شهریه عملی ۱۲۱ هزار تومان و حداکثر ۳۶۸ هزار تومان است.

برای مثال اگر در دانشگاه علم و صنعت و در ترم یک به شما ۱۸ واحد اختصاص دهند، شما باید سر جمع مبلغی حدود چهار میلیون و ششصد و پنجاه هزار تومان را پرداخت کنید.

رشته های دانشگاه مجازی

شهریه دانشگاه مجازی

مزایای تحصیل مجازی:
  • زمان

برای انجام هرکاری به زمان نیاز است.اگر شما مشغول به کار باشید و نتوانید به صورت حضوری در کلاس حضور یابید، کلاس مجازی یکی از بزرگترین موهبت های حال حاضر است.

صرفه جویی در زمان برای رفت و آمد هم یکی دیگر از مزایای کلاس مجازی است.در هر کجا که باشید با یک لپ تاپ و اینترنت می توانید در کلاس حضور پیدا کنید و نیاز به طی کردن مسیر نخواهید داشت.

  • مدرک معتبر

مدرک مجازی در دانشگاه دولتی یک مدرک معتبر و ارزشمند است.برخی از افراد بجای شرکت در دانشگاه های نیمه وقت، ترجیح می دهند به صورت مجازی در یک دانشگاه معتبر آموزش ببینند.

  • هزینه

مدیریت هزینه ها یک موضوع مهم برای هر فرد است.هزینه های خوابگاه، رفت و آمد و دیگر هزینه های جانبی که در تحصیل حضوری وجود دارند، در تحصیل مجازی وجود ندارند.به همین خاطر افراد ترجیح می دهند به صورت مجازی وارد دانشگاه شوند.

  • محل تحصیل

فاصله بین شهری یکی از دلایل انتخاب دانشگاه مجازی است.ممکن است شما در بوشهر باشید و دانشگاه مد نظر شما در تهران باشد.شرایط شما ممکن است به گونه ای باشد که نتوانید حضوری در دانشگاه تهران تحصیل کنید.پس این یک گزینه خوب برای این دسته از افراد است.

معایب تحصیل مجازی:
  • روابط اجتماعی

وقتی کلاس به صورت مجازی باشد عملا شما با هیچ دانشجو دیگری ارتباط نخواهید داشت.وقتی در خانه خودتان باشید عملا زندگی و ارتباط برقرار کردن در محیط خوابگاه  را از دست خواهید داد.این موضوع می تواند روابط شما را محدود کند.

  • تجربه جدید

حضور در کلاس، خوابگاه و در کل حضور در محیط دانشگاه یک تجربه عالی برای هر فردی است.اگر به صورت مجازی به تحصیل بپردازید، این تجربه جذاب را از دست خواهید داد.

سوالات متداول:

? امتحانات به صورت مجازی است یا حضوری؟

امتحانات و دروس آزمایشگاه به صورت حضوری است.فقط و فقط کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند.

?در مقطع کارشناسی ارشد می شود یک رشته به صورت مجازی و یک رشته دیگر به صورت حضوری خواند؟

خیر، همچین امکانی برای مقطع ارشد وجود ندارد.

پایان نامه در دانشگاه مجازی به چه صورت است؟

دانشگاه مجازی به صورت آموزش محور است و پایان نامه ندارد.

رشته ها و دانشگاه های مجازی را از کجا پیدا کنم؟

برای آگاهی از رشته های مجازی و دانشگاه های ارائه دهنده، دفترچه راهنمای انتخاب رشته را از سایت سنجش دانلود کنید.

جمع بندی:

اگر یک فرد با زمان آزاد هستید و می توانید به صورت تمام وقت در دانشگاه حضور پیدا کنید، به شما توصیه می شود که رشته های حضوری را برای تحصیل در دانشگاه انتخاب کنید.

اما اگر فردی با مشغله های کاری زیاد و وقت کم هستید، پیشنهاد ما شرکت در رشته هایی است که به صورت مجازی ارائه می شوند.


 

هر کنکوری، دانشجو و دانش آموزی می تواند سوالات خودش را چه درسی و چه مربوط به مسائل درسی باشد را در سایت دانش پژوه بپرسد.

این سوالات توسط دیگر دانشجو ها، مشاوران و معلمانی که پاسخ سوالات را بلد هستند جواب داده می شوند.

این پاسخ دادن ها مزایای بسیار عالی برای پاسخ دهندگان در بر دارد.

همین حالا می خواهم از این مزایا مطلع شوم

دیدگاه ( ۱ )

  1. درسته که به رشته های روانشناسی مجازی مجوز مطب نمی دهند؟

ارسال یک پاسخ