اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

سامانه دریافت و پیگیری تاییدیه تحصیلی

هر کنکوری و دانشجو برای اینکه در دانشگاه ثبت نام کند و یا مشغول به فعالیت در یک شغل شود، نیازمند ارائه مدرک آخر خود و تایید از سمت آموزش و پرورش یا دانشگاه را دارد.در این مقاله به صورت ویدئویی و تصویری به شما نحوه دریافت و پیگیری تاییدیه تحصیلی را آموزش خواهیم داد.

تاییدیه تحصیلی:

در هر دانشگاهی که قصد ثبت نام داشته باشید و یا اگر قصد ترجمه مدارک خود را داشته باشید باید آخرین مدرک تحصیلی شما برای دانشگاه مورد نظر تایید شود.

تاییدیه تحصیلی آخرین مدرک تحصیلی شما را تایید اعتبار می کند.لازم به ذکر است که تاییدیه تحصیلی برای ثبت نام در دانشگاه بعد از قبول شدن در دانشگاه مورد نظر، الزامی است.

نحوه دریافت و ارسال:

در ادامه قصد داریم به صورت تصویری به شما نحوه درخواست تاییدیه تحصیلی را آموزش دهیم.

لازم به ذکر است که تاییدیه تحصیلی بعد از درخواست از سمت شما، توسط آموزش و پرورش برای دفتر پیشخوان ارسال می شود و به محلی که شما درخواست داده اید ارسال می شود(دانشگاه مورد نظر یا محل استعلام گیرنده)

این نامه به صورت کاملا محرمانه ارسال خواهد شد.

تایدیه تحصیلی در چه مواردی ضروری است؟

تاییدیه تحصیلی یک استعلام از اعتبار مدرک شما است که برای سه گروه مورد نیاز است:

  • کنکوری ها

کنکوری ها بعد از کنکور و قبولی در دانشگاه، باید از آخرین مدرک تحصیلی خود برای دانشگاه مورد نظر تاییدیه ارسال کنند تا ثبت نامشان تکمیل شود.در غیر اینصورت نمی توانند در دانشگاه حضور یابند.

  • ترجمه مدرک

برخی افراد که قصد مهاجرت دارند و می خواهند مدرک خود را ترجمه کنند باید برای دارالترجمه ها این تاییدیه را ارسال کنند تا اخرین مدرک تحصیلی معتبرشان را ترجمه کنند.

  • استخدام کاری

افرادی که قرار است در ارگان های دولتی مشغول به کار شوند باید آخرین مدرک خود را به صورت رسمی تایید کنند که این کار توسط آن ها و از طریق سایت باید انجام شود.

روش های دریافت:

از دو راه می توان تاییدیه تحصیلی خود را دریافت کرد، حضوری و از طریق سایت.اما نحوه دریافت از طریق سایت بسیار ساده است و نیازی ندارد که حضوری مراجعه کنید.

  • دریافت حضوری

با داشتن مدارک مورد نیاز باید به دفاتر پیشخوان مراجعه کنید.مدارکی مانند کپی مدرک دیپلم، کپی مدرک پیش دانشگاهی و کپی کارت ملی.

فرمی توسط دفتر پیشخوان به شما داده می شود و آن را پر می کنید.سپس هزینه را پرداخت کرده و کد و فیش به شما داده می شود.از این فیش می توانید در زمان ثبت نام خود استفاده کنید.

  • دریافت اینترنتی

مرحله اول باید وارد سایت مورد نظر به آدرس  emt.medu.ir   شویم.

بعد از وارد شدن به سایت، طبق تصویر زیر روی بخش ثبت نام تاییدیه تحصلی کلیک کنید.

دریافت و پیگیری تاییدیه تحصیلی

دریافت تاییدیه تحصیلی

در این مرحله باید از موارد موجود، مدرک مورد نظر خود را انتخاب کنید و کد امنیتی را وارد کنید.بعد از ان دکمه گام بعدی را بزنید تا وارد مرحله سوم شوید.

 

پیگیری تاییدیه تحصیلی

 

در مرحله سوم وارد صفحه زیر می شوید.در این صفحه باید اطلاعات شخصی و موارد مورد نیاز خود را پر کنید.(بسیار راحت است و پیچیدگی خاصی ندارد).

بعد از پر کردن موارد لازم روی گام بعدی بزنید و وارد مرحله بعد شوید.مرحله بعد باید اطلاعات خود را بازبینی کنید.بعد از بازبینی روی گام بعد کلیک کنید و وارد درگاه پرداخت شوید.کار تمام است.

 

 

تمامی موارد بالا در ویدئو آموزشی زیر قابل دیدن است.اگر از طریق تصویر متوجه نشدید، می توانید ویدئو زیر را مشاهده کنید.

اگر با موبایل قصد دارید فیلم زیر را مشاهده کنید، چرخش صفحه موبایلتان را فعال کنید و بعد از آن فیلم را به صورت افقی مشاهده کنید تا جزئیات را واضح ببینید.

 

 

پیگیری تاییدیه تحصیلی

پیگیری تاییدیه تحصیلی از طریق خود سایت امکان پذیر است.فقط کافی است وارد سایت مورد نظر شوید و در قسمت پیگیری تاییدیه، تاییدیه خود را پیگیری کنید و روند پیشرفت کار را مشاهده کنید.

نکات مهم

برای ثبت نام در دانشگاه برای مهر ۱۴۰۰ باید به صورت اینترنتی اقدام به دریافت تاییدیه تحصیلی کنید.

اگر برای ثبت نام در دانشگاه تاییدیه تحصیلی نگیرید ثبت نام شما ناقص تلقی می شود.

برای تاییدیه تحصیلی حتما باید در دانشگاه مربوطه قبول شده باشید و بعد از ان درخواست دهید.مثلا اگر هنوز نتیجه انتخاب رشته شما نیامده است، نمی توانید درخواست دهید.

اگر فارغ التحصیل سال های قدیم هستید، مثلا سال ۷۳، باید در لیست مورد نظر، نظام ترمی واحدی را انتخاب کنید و اگر در سال های جلوتر فارغ التحصیل شده اید، مثلا سال ۸۵، باید نظام سالی واحدی را انتخاب کنید.این قبیل از اطلاعات در کارنامه تحصیلی شما به صورت واضح نوشته شده است.

کسانی که نیاز به ویرایش تاییدیه تحصیلی دارند باید از اول اقدام کنند و درخواست دهند.


 

بزرگترین معضل برای یک فرد در حال تحصیل، حل و رفع سوالاتی است که درباره موضوعات درسی و یا موضوعات تحصیلی در ذهنش بوجود می آید است.

و بزرگترین دغدغه یک مشاور و معلم، عرضه کردن توانایی های خود به محصلان است.

در سایت دانش پژوه این دو گروه به صورت کاملا رایگان به هم متصل خواهند شد.

اما سایت دانش پژوه چیست و چگونه این دو مساله را رفع می کند؟

 

همین الان خدمات دانش پژوه رو ببین

ارسال یک پاسخ