اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

زندگی در سال کنکور 💚رمز موفقیت، اهمیت تفریح مناسب در کنکور | دانش پژوه

رمز موفقیت در کنکور به سبک زندگی شما در سال کنکور بستگی دارد.اهمیت کنکور در زندگی یک دانش آموز غیر قابل انکار است و کسانی در کنکور موفق می شوند که استراحت و تفریح مناسب در سال کنکور داشته باشند.در این مقاله به تفریح در سال کنکور و موارد مرتبط به داشتن یک سبک زندگی صحیح برای موفقیت در کنکور می پردازیم.

کنکور یکی از دغدغه های اصلی یک محصل در یکی دو سال آخر تحصیل در دوره دبیرستان است.تمام افراد سعی بر این دارند که این یکسال آخر را به خود سختی دهند و محدودیت ایجاد کنند تا بتوانند در کنکور به نتیجه خوبی برسند.

موارد مختلفی وجود دارند که اگر آن ها را بکار بگیرید می توانید بدون سختی کشیدن و محدودیت های سنگین، به نتیجه دلخواه خود در کنکور برسید.

برنامه زندگی یک کنکوری:

قطعا برنامه زندگی شما در سال کنکور باید با دیگر سال های زندگی شما متفاوت باشد.اما این برنامه نباید به گونه ای باشد که یکسال زندگی را به کامتان تلخ کند و فشار بیش از حد به شما وارد کند.

برنامه زندگی شما باید همان برنامه عادی زندگی شما باشد اما مقداری هوشمند تر.باید به گونه ای باشد که انرژی شما را افزایش دهد تا برای مطالعه با کیفیت تر آماده شوید.مواردی که باید در سال کنکور با دقت و هوشمندی بیشتری انجام شوند عبارتند از تفریح، خواب، انسجام ذهن و ارتباط با دیگران.

تفریح کنکوری:

زندگی بدون تفریح باعث کاهش روحیه و در نهایت افسردگی می شود.پس به هیچ عنوان نباید تفریح خود را به صورت کامل کنار بگذارید.هر فرد تفریحات خاص خود را دارد.یک نفر با کامپیوتر بازی می کند، یک نفر مسافرت می رود و …پیشنهاد ما به شما این است که در روز جمعه با خانواده یا دوستان خود بیرون بروید و حسابی شادی کنید و خودتان را از لحاظ فیزیکی خسته کنید تا شب به یک خواب عمیق بروید.و این بهترین تفریح در سال کنکور است.

با این روش شما از درس خواندن و فضای بسته مطالعه خسته نخواهید شد زیرا هر هفته روحیه جدید برای مطالعه پیدا می کنید.

چه کسانی در کنکور موفق می شوند؟ استراحت و تفریح مناسب در کنکور

زندگی در سال کنکور

ساعت خواب:

ساعت خواب مهم ترین بخش برای یک کنکوری است.اگر ساعت خواب شما تنظیم نباشد یا ساعت خوابتان کم باشد، مطالعه شما مفید نخواهد بود.

طبق تحقیقات ما، بهترین ساعت خواب ساعت ۱۰ شب تا ۷ صبح است.اما شما می توانید ساعت های مختلف را روی خودتان تست کنید و بدنتان را با بهترین ساعتی که با آن ارتباط می گیرد تنظیم کنید.

اما باید یادتان باشد ساعت خواب شما نباید از ساعت ۱۲ شب عبور کند.از آن طرف موقع بیداری نیز باید قبل از ساعت ۹ شروع به مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید:خواب کنکوری ها

تمرکز ذهن:

تمرکز حواس برای درس خواندن مفید بسیار لازم است.بسیار هستند افرادی که روزی ۱۳ ساعت برای کنکور درس می خوانند اما نتیجه نمی گیرند.علت این است که این ۱۳ ساعت اصلا مفید نیست.اگر شما روزی ۳ ساعت مفید بخوانید بسیار بهتر از این است که کل روز را بدون تمرکز و با پراکندگی ذهنی درس بخوانید.

پراکندگی ذهنی در سال کنکور و در طول زندگی بسیار زیاد است.مواردی زیادی از پراکندگی ذهنی به قدرت نه گفتن برمی گردد.بسیاری درخواست ها در سال کنکور از شما می شود که باید به آن ها نه بگویید در غیر اینصورت ذهن شما درگیر آن مساله می شود.

محیط مطالعه، آدم های منفی نگر اطراف شما بسیار در تمرکز ذهن تاثیر گذارند.رسانه ها و اخبار منفی نیز تاثیر بسزایی دارند.پس این عوامل را شناسایی کنید و از خودتان دور کنید تا بتوانید مطالعه مفید را تجربه کنید که نتیجه آن کسب رتبه خیلی خوب است.

ارتباطات جمعی و فردی:

یکسری از ارتباط ها در سال کنکور باید به حداقل برسند یا باید به صورت کامل قطع شوند.ممکن است دوستانی داشته باشید که هر شب با آن ها بیرون می رفتید یا هفته ای چند بار دور هم جمع می شدید.در سال کنکور باید این ارتباطات به حداقل برسند.

اگر ارتباط عاطفی در سال کنکور دارید این رابطه باید کمرنگ شود یا کاملا باید رها شود.ارتباط های عاطفی بسیار وقت گیرند و علاوه بر این باعث کاهش تمرکز شدید نیز می شوند.

اهمیت کنکور در زندگی:

کنکور اهمیت زیادی در زندگی شما دارد اما همه زندگی شما کنکور نیست.اگر به کنکور علاقمند نیستید به راحتی کنکور را کنار بگذارید و مسیر خودتان را شروع کنید و ادامه دهید.

هر فرد اولویت های خود را دارد.اگر اولویت کنکور در شما وجود دارد، باید با تمام جدیت آن را پیگیری کنید تا رتبه ای کسب کنید که ارزش این همه وقت را داشته باشد.

رمز موفقیت در کنکور:

موفقیت در کنکور بازی نیست که رمز خاصی داشته باشد.باید مجموعه ای از رفتار ها کنار یکدیگر قرار بگیرند تا یک نتیجه تمام عیار حاصل شود.

مجوعه از عوامل که بالاتر به آن پرداختیم.این عوامل باید به مدت چند ماه تا روز کنکور ادامه یابد.اگر یک هفته یا یکماه به این سبک زندگی ادامه دهید نتیجه خاصی برای شما ایجاد نخواهد شد.

افراد زیادی را می بینید که در ۴ ماه به رتبه های عالی رسیده اند.علت این اتفاق این است که این فرد به مدت ۴ ماه این موارد را رعایت کرده و به این سبک زندگی کرده است که توانسته در زمان کم به موفقیت در کنکور برسد.پس رمز موفقیت در کنکور داشتن یک سبک زندگی متفاوت است.

چه کسانی در کنکور موفق می شوند؟

وقتی می توانید در یک مسیر به درستی پیش روید که هدف داشته باشید.هدف داشتن باعث می شود حواس پرتی های مسیر را نبینید و به آن ها توجه نکنید.وقتی هدف داشته باشید مسیر رسیدن به هدف برای شما جذاب می شود و نیاز نیست با تلخی مسیر را بروید.

کسانی که تفریحات زود گذر را به یک هدف بزرگ ترجیح می دهند هیچ وقت نمی توانند به هدف خود برسند.تفریحات زودگذر و عادت های پوچ شما را به هیچ جا نمی رساند.باید به مدت چند ماه یا یکسال روی هدف خود متمرکز شوید.

تفکرات و باورهای مثبت برای موفقیت در کنکور الزامی است.اگر خودتان به خودتان باور نداشته باشید هرگز نخواهید توانست موفقیت را تجربه کنید.ذهن مثبت باعث حرکت شما به صورت پایدار در مسیر موفقیت می شود و وقتی مسیر را ادامه دهید محال است به انتهای مسیر نرسید و هدفتان را لمس نکنید.

پایان مقاله زندگی در سال کنکور


 

پلتفرم پرسش و پاسخ دانش پژوه این فرصت را فراهم کرده است تا هیچ محصل و کنکوری در سردرگمی نباشد و خیلی سریع مشکلات درسی و تحصیلی اش حل شود.

این پلتفرم، معلمان و مشاوران مشتاق را در فضایی رقابتی دور هم جمع می کند تا به این مشکلات پاسخ دهند.

مزایای پاسخ دادن به سوالات برای مشاوران و معلمان بسیار زیاد است.

اما این مزایا چیست؟

همین حالا میخواهم از این مزایا بهره مند شوم

ارسال یک پاسخ