اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

رشته فوریت های پزشکی – وظایف و رتبه لازم برای قبولی – بدون کنکور

رشته فوریت های پزشکی یکی از رشته های مورد علاقه افرادی است که به پیراپزشکی علاقه دارند است. این رشته دارای شرایط پذیرش بدون کنکور و با کنکور است. رتبه لازم برای قبولی در رشته فوریت های پزشکی به نسبت معقول است و کار خیلی سختی در پیش نخواهید داشت. بازار کار رشته فوریت های پزشکی نیز مانند تمامی رشته های علوم تجربی خوب است و اصولا شغل شما تضمین شده است.

تمامی سوالات افرادی که قصد ورود به این رشته را دارند در این مقاله پاسخ داده شده است. اگر سوالی در مورد رشته فوریت های پزشکی داشتید می توانید در قسمت نظرات بپرسید.

کنکور و شروع ماجرا

بعد از اینکه کنکور دادید تازه بازی شروع شده است و اصل کار باقی مانده است. مهم ترین موضوع بعد از کنکور که شروع یک زندگی جدید است، انتخاب رشته است.

اگر در انتخاب رشته به خوبی عمل نکنید و وارد یک رشته مناسب نشوید انگار این همه سال درس خواندن را بیهوده و بدون نتیجه گذرانده اید. بنابراین باید به خوبی راجب رشته خود تحقیق کنید و در نهایت دست به انتخاب بزنید.

رشته فوریت های پزشکی

یکی از رشته های پیرازشکی، رشته فوریت های پزشکی است که هر ساله دست به پذیرش افرادی که متقاضی این رشته هستند می زند.

در سال های اخیر طرفداران این رشته بیشتر و بیشتر شده اند. برای ورود به این رشته باید اول از موارد و جزئیات آن آشنا شوید سپس وارد آن شوید.

امداد سریع و کمک های امدادی پایه و اصول این رشته است. همانطور که از نام رشته مشخص است(فوریت) یعنی اینکه باید اقدامات سریع و بی نقص انجام گیرند تا جان فرد حادثه دیده نجات یابد.

همه این اقدامت از زمان وقوع حادثه تا رسیدن فرد به بیمارستان باید انجام شوند.

اگر آمبولانس ها را دیده باشید در آن دستگاه ها و موارد مختلفی هستند که وقتی فرد در مسیر سیدن به بیمارستان با آمبولانس است یکسری اقدامات اولیه روی فرد انجام می شود که وضعیت حاد آن کنترل شود تا با حالت بهتری به بیمارستان برسد.

توانایی های لازم برای ورود

از مهم ترین موارد قبل از ورود به یک رشته توجه کردن به توانایی های لازم در زمان بعد از تحصیل و ورود به شغل است. اگر شما نتوانید از لحاظ فیزیکی و ذهنی خودتان را قوی کنید نمی توانید در رشته های پزشکی و پیراپزشکی شروع به کار کنید.

در رشته فوریت های پزشکی نیاز به قدرت تصمیم گیری بالا به همراه قدرت جسمی بالا دارید زیرا همیشه در شرایط اورژانسی هستید و باید از لحاظ روحی بتوانید در شرایط مناسبی خود را قرار دهید تا با کیفیت بالا کار را پیش ببرید.

تعهد بالا یکی از عوامل مورد نیاز برای ورود به شغل فوریت های پزشکی است زیرا شما در شرایط بحرانی با افراد حادثه دیده سروکار دارید و باید به کارتان متعهد باشید زیرا جان یک انسان در خطر است.

داشتن حس مسئولیت و تعهد می تواند شما را در این کار خیلی جلو ببرد و باعث پیشرفت شغلی و کاری شما شود.

بازار کار فوریت های پزشکی

از مهم ترین موارد برای انتخاب یک رشته و تحصیل در آن، بازار کار آن است. بازار کار رشته فوریت های پزشکی در ایران از وضعیت نسبتا خوبی برخوردار است.

اصولا تمامی رشته های پزشکی و پیراپزشکی وضعیت کار خوبی دارند زیرا همیشه در ایران کمبود نیروهای پزشکی وجود دارد.

اما در رشته فوریت های پزشکی فضا برای کار زیاد است. در قسمت اورژانس که اصلی ترین قسمت برای فارغ التحصیلان این رشته است اصولا کار است و مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت.

امداد و حمل بیمار جاده ای و بین شهری نیز فرصتی دیگر برای فارغ التحصیلان رشته فوریت های پزشکی است.

راهداری نیز یکی از مواردی است که در آن کار برای دانشجویان فارغ التحصیل این رشته وجود دارد و می توانید در بخش امدادی این ارگان نیز کار کنید.

از اصلی ترین مورد برای کار، بخش حلال احمر است که به شدت به همچین افرادی نیاز دارد. هر چقدر شما فردی حرفه ای تر باشید پیدا کردن شغل با حقوق و مزایا بالا برای شما آسان تر خواهد بود.

هرچقدر روحیه و توان جسمی شما بالاتر باشد می توانید سریعتر در فضاهای بهتر استخدام شوید و مشغول به کار شوید. پس به این نتیجه می رسیم که ۹۰ درصد راه کار پیدا کردن به شما بستگی دارد. اگر شما آماده باشید کار هم برای شما وجود دارد.

رتبه لازم برای قبولی فوریت های پزشکی

قبول شدن در هر رشته نیازمند کسب رتبه مورد نیاز آن رشته است. تا رتبه ۵۰ هزار کشوری در دانشگاه قم با سهمیه منطقه سه در سال ۱۴۰۰ در رشته فوریت های پزشکی قبولی صورت گرفته است.

در سهمیه منطقه دو با رتبه ۵۱ هزار کشوری در دانشگاه قزوین در رشته فوریت های پزشکی در سال قبل پذیرش صورت گرفته است. در سهمیه منطقه سه با رتبه ۶۰ هزار کشوری در دانشگاه ایلام نیز پذیرش صورت گرفته است.

رشته فوریت های پزشکی نیز بدون کنکور اقدام به پذیرش دانشجو می کند. برای اطلاع از این مورد باید دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور را مشاهده کنید و کد رشته پذیرش بدون کنکور رشته فوریت های پزشکی را پیدا کنید و سپس در فرم انتخاب رشته وارد کنید.

وظایف رشته فوریت های پزشکی

رتبه لازم برای قبولی فوریت های پزشکی

آیا این رشته برای من مناسب است؟

رشته های علوم تجربی به خصوص رشته های پیراپزشکی جز رشته های پرطرفدار هستند. باید بدانید این رشته ها جز رشته های سخت به شمار می آیند. منظورمان از سخت، سختی درسی نیست و سختی کار مدنظرمان است.

بعد از تحصیل باید به مدت زیادی در این زمینه مشغول به کار شوید. بنابراین این رشته برای کسانی مناسب است که قدرت فیزیکی خوبی دارند و می توانند از پس شیفت و کار شبانه بر بیایند.

در زمان کار باید روحیه بالایی داشته باشید و موار مختلف و سخت را با هم پیش ببرید. یک بیمار تصادفی ممکن است آسیب جدی دیده باشد و جان آن فرد دست شماست. باید آرام باشید و به او کمک کنید تا در بهترین حالت به بیمارستان برسد و تحت جراحی و درمان قرار بگیرد.

جمع بندی

رشته فوریت های پزشکی امروزه طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. بعد از رشته های پرستاری و اتاق عمل و رشته هوشبری که زیر مجموعه پیراپزشکی هستند، رشته فوریت های پزشکی پرطرفدارین است.

اگر اندکی تلاش کنید برای کنکور به راحتی می توانید وارد این رشته شوید و در آینده از مزایای تحصیل در این رشته استفاده کنید و شاغل شوید.


دانش پژوه هدیه ای است به همه دانش آموزان، کنکوری ها، مشاوران و معلمان.

اگر دارای سوالات و مشکلات درسی و تحصیلی هستید به سادگی می توانید در هر ساعتی از شبانه روز در سایت سوالات خود را بپرسید

همه مشاوران و معلمان می توانند به این سوالات پاسخ دهند.

پاسخ دهی به سوالات مزایای زیادی برای مشاوران و معلمان دارد.

امکانات دانش پژوه به همین ختم نمی شود و یک شبکه کامل دانشجویی و دانش آموزی و کنکوری است

همین حالا از این خدمات استفاده می کنم

ارسال یک پاسخ