اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

بورسیه تحصیلی چیست

سالانه افراد زیادی از ایران و سایر کشور ها برای بورسیه تحصیلی اقدام می کنند.اما مهم ترین سوال این است که بورسیه تحصیلی چیست و آیا بورسیه تحصیلی رایگان است یا خیر؟سوالات بسیار زیاد دیگری نیز برای افرادی که می خواهند تحصیلات تکمیلی خود را در خارج از کشور داشته باشند ایجاد می شود.مانند فاند یا فول فاند چیست یا معدل برای بورسیه شدن باید چند باشد یا اینکه اسکالرشیپ چیست.

تمامی این سوالات به صورت تمام و کمال در این مقاله توضیح داده شده است.پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا به پاسخ تمامی سوالات خود برسید.

بورسیه تحصیلی چیست:

اصولا افرادی که به دنبال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند به دنبال بورسیه تحصیلی می روند.به علت بدون هزینه بودن یا هزینه کم بورسیه تحصیلی، افراد به دنبال همچین خدماتی برای ادامه تحصیل در خارج هستند.

قبل از بحران اقتصادی در اروپا، اغلب دانشگاه ها نه تنها تحصیل رایگان را به دانشجویان می دادند بلکه حقوق هم به دانشجویان خارجی می دادند.اما بعد از بحران مالی، شرایط اندکی دستخوش تغییر شد.

چرا تحصیل رایگان؟

اگر از لحاظ مالی منابع قوی نداشته باشید، هزینه تحصیل و هزینه زندگی در کشور های خارجی به شما فشار زیادی می آورد.

یکی از دلایل اثبات این موضوع، قیمت بالای دلار ست و شما باید ریال را به دلار یا یورو تبدیل کنید تا بتوانید برای پرداخت هزینه های خود اقدام کنید.

بورسیه تحصیلی هزینه تحصیل و خوابگاه شما را صفر می کند.این یک خبر بسیار خوشحال کننده برای هر دانشجویی است که مشتاق تحصیل در خارج است.

انواع بورس تحصیلی:

بورسیه تحصیلی انواع متفاوتی دارد و هر کدام ویژگی ها، مزایا و معایب خود را نیز دارا است.

  • بورس تحصیلی بدون فعالیت

Full fund

فول فاند که همه دانشجویان به دنبال این نوع بورس تحصیلی هستند.این نوع بورس تحصیلی علاوه بر هزینه های تحصیل، هزینه های زندگی شخصی دانشجو را نیز شامل می شود.

Porital fund

پوریتال فاند سطح پایین تری از فول فاند است و فقط درصدی از هزینه های تحصیل دانشجو ها را مورد پوشش قرار می دهد.درصد شامل شده یا به صورت نقدی به شما پرداخت می شود یا از صورت حساب شما کم می شود.

  • بورسیه با فعالیت

بورسیه تحصیلی با فعالیت به این گونه است که شما در قبال دریافت کمک هزینه، یکسری فعالیت ها را باید انجام دهید.در چهار نوع مختلف این بورسیه ارائه می شود که شامل:

اسکالرشیپ

برای دریافت این نوع بورسیه تحصیلی شما باید از لحاظ تحصیلی شرایط بسیار خوبی داشته باشید.کارهایی که دراین نوع بورسیه دانشجو باید انجام دهد شامل نمره دادن، رفع مشکلات درسی دیگر دانشجو، صحیح کردن برگه های امتحان و کار های مشابه مانند موارد ذکر شده.

دستیار تدریس:

افرادی که دستیار برای تدریس می شوند به صورت تمام و کمال از هزینه خوابگاه و شهریه معاف می شوند.

دستیار تحقیق:

همچین فردی کمک یار استاد مشاور برای انجام تحقیقات و نگارش کردن مقالات است.

کارآموزی:

به کار های پاره وقتی که دانشجویان در خارج از زمان تحصیل و کلاس خود انجام می دهند.

  • بورسیه تشویقی

بیشتر بورسیه های تحصیلی توسط خیریه ها و افراد مشهور پرداخت می شوند تا دانشجویان با استعداد از این فرصت استفاده کنند و به گسترش جهان کمک کنند.

این بورسیه در سه نوع مختلف است که شامل:

حذف شهریه

در این نوع بورسیه، شهریه به صورت کامل برای دانشجو حذف می شود.

جایزه

در این نوع بورسیه که فقط مقدار کمی از هزینه را پوشش می دهد و صرفا برای تشویق بیشتر دانشجو است.

وام تحصیلی

این نوع بورسیه به صورت یک وام است که مستقیم به دانشگاه پرداخت می شود و برای هزینه های تحصیل است.

چگونه بورسیه بگیریم؟

مهم ترین سوال این است که چگونه بورسیه بگیریم.بورسیه متقاضی های بسیار زیادی را دارد بنابراین افرادی بورسیه می گیرند که واجد شرایط آن باشند.

عوامل زیادی در گرفتن بورسیه نقش دارند که تک به تک آن ها را در ادامه برای شما آورده ایم.

  • معدل کل

یکی از مهم ترین فاکتور ها معدل کل و ریز نمرات شما است.اولین شرط، داشتن حد نصاب معدل است.حالا هر چقدر معدل شما بالاتر از حد نصاب باشد، شانس بورسیه گرفتن شما بیشتر است.

  • مدرک زبان

یکی از مهم ترین موضوع در بورسیه گرفتن، تسلط بر زبان است.شما با داشتن مدرک آیلتس یا تافل، می توانید این شانس را افزایش دهید.

اگر می خواهید راجب این دو مدرک زبان اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید مقاله مربوط به آیلتس و تافل را بخوانید.

می خواهم در مورد آیلتس و تافل بیشتر بدانم

  • مقاله

مقاله داشتن بسیار مهم است و می تواند شما را تا سر حد ممکن جلو بیندازد.البته هر مقاله ای نه، مقاله های بین المللی نقطه قوت شما در گرفتن بورسیه تحصیلی به حساب می روند.

  • مسلط بودن بر رشته تحصیلی:

اگر شما یک فردی باشید که رزومه داشته باشید که نشان دهنده تسلط شما بر رشته خود باشد، می تواند امتیاز مثبتی برای اخذبورسیه تحصیلی برای شما باشد.

  • تعامل با اساتید:

آشنایی و تعامل داشتن با اساتید دانشگاه های مختلف می تواند باعث شود شما توسط این اساتید معرفی شوید.

 

شرایط گرفتن بورسیه و فاند تحصیلی چیست

 

چگونه فول فاند بگیریم:

اولین نکته ای که باید بدانید این است که فاند تحصیلی مختص ارشد و دکتری است.فاند به صورت محدود است و هر دانشگاه روال مشخص خودش را دارد.

اولین کار شما این است که وارد سایت دانشگاه مقصد خود شوید و از طریق سایتدانشگاه، اطلاعات مرتبط با فاند گرفتن را دریافت کنید و مدارک خود را ارسال کنید.

برای اینکه با ضریب بالا فاند بگیرید باید نمره زبان بالا و ریز نمرات خوبی داشته باشید.به علت محدود بودن فاند و درخواست زیاد برای این نوع بورس تحصیلی، فقط باید بهترین باشید تا بتوانید موفق شوید.

گرفتن بورسیه تحصیلی رایگان است؟

گرفتن بورسیه تحصیلی اگر توسط خود شما انجام شود بله رایگان است.ساخت رزومه و پروپوزال و ارسال آن هزینه هایی دارد که دیگر افراد و موسسات از شما می گیرند و اینکار را برای شما انجام می دهند.اما اگر خودتان اندکی وقت بگذارید و تحقیق کنید می توانید اینکار را رایگان انجام دهید.

بیشترین بورسیه تحصیلی:

بیشترین بورسیه تحصیلی و فاند تحصیلی توسط کشور های ایتالیا، آلمان، انگلیس و فرانسه داده می شود.بنابراین شما می توانید در یکی از این کشور ها شانس خود را امتحان کنید.

جمع بندی:

برای گرفتن بورسیه تحصیلی از هر نوعی که دوست دارید، باید از چند سال قبل برنامه ریزی کنید و معدل و ریز نمرات خوبی کسب کنید.علاوه بر این مورد باید مدرک زبان با نمره خوب بگیرید و رزومه خوبی از خودتان بسیازید.

با این استراتژی محال است که نتوانید بورسیه تحصیلی رایگان بگیرید.


 

وبسایت دانش پژوه یک فضای آماده برای دانش آموزان و کنکوری هایی است که می خواهند پاسخ سوالاتشان را بگیرند

همچنین یک پلتفرم آماده برای کسب درامد و معرفی اساتید و معلمان به محصلان است

همه این خدمات به صورت رایگان ارائه می شوند.

همین الان می خواهم راجب این خدمات بدانم

ارسال یک پاسخ