اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

استفاده از موبایل در دوران کنکور

استفاده از موبایل یا اعتیاد به گوشی در دوران کنکور یکی از مسائل بسیار مهمی است که هر والدین و کنکوری با آن دست و پنجه نرم می کند.اما جای نگرانی نیست چونکه به راحتی می شود از سد این مشکل گذشت.کنار گذاشتن گوشی برای کنکور با دو روش قابل حل است.

در این مقاله تمامی موارد بررسی شده و برای آن راه حل قابل قبولی ارائه شده است تا اعتیاد به گوشی در دوران کنکور نتواند باعث شکست شما شود .پس تا انتها با ما همراه باشید.

اعتیاد به موبایل در سال کنکور:

ثمره دوازده سال تحصیل شما در سال آخر یا سال کنکور به بار خواهد نشست.اگر در سال آخر نتوانید خوب عمل کنید می توان گفت این دوازده سال گذشته را هدر داده اید.پس به این نتیجه می رسیم که کنار گذاشتن گوشی برای کنکور حتما باید انجام شود.

موارد مختلفی باعث می شوند تا در دوران کنکور از نتیجه گرفتن دور شوید. یکی از این موارد استفاده نادرست از موبایل در دوران کنکور است.

 

اعتیاد به گوشی و موبایل در دوران کنکور

 

انواع استفاده نادرست از موبایل:

استفاده نادرست از موبایل در دوران کنکور می تواند به شکل های متفاوت باشد.انواع مختلف این موضوع را بررسی می کنیم و به شما راهکار عملی می دهیم تا بتوانید این مشکل را برطرف کنید.

  • فیلم دیدن

فیلم و سریال نگاه کردن با گوشی بین افراد جامعه به خصوص دانش آموزان و کنکوری ها بسیار شایع است.فیلم دیدن یکی از جذاب ترین سرگرمی های هر انسان است که می تواند ساعت ها وقت شما را پر کند.

برای دیدن یک فیلم، حداقل وقتی که باید گذاشت دو ساعت است.اگر حتی روزی دو ساعت هم فیلم تماشا کنید می شود هفته ای ۱۴ ساعت!! این زمان برای یک فرد کنکوری بسیار طلایی و حیاتی است و می تواند در نتیجه گرفتن فرد کنکوری بسیار تاثیر گذار باشد.

اما فقط زمان مهم نیست، اتفاقات یک فیلم می تواند ساعت ها ذهن شما را درگیر کند و نگذارد تا با تمرکز بالا درس بخوانید.

  • وب گردی

استفاده از وبگردی با موبایل در دوران کنکور بسیار عالی است و اگر در مسیر کنکور از آن استفاده شود می تواند شما را چندین پله جلو بیاندازد.اگر سرچ های شما در وب در حیطه کنکور و درس باشد، بسیار عالی است.

اما ماجرا این است که کنکوری ها و دانش آموزان دنبال موارد سرگرم کننده در وب هستند و اغلب مسائل حاشیه ای و سرگرم کننده را جستجو می کنند.

اما یکی از مزایای وبگردی این است که مانند تماشای فیلم وقت گیر و درگیر کننده نیست.

  • بازی کردن

مهم ترین و بیشترین اعتیاد به موبایل به بخش بازی است.این عمل بیشتر در کنکوری های پسر شایع است و دختران کمتر با موبایل بازی می کنند.باز های آنلاین می توانند ساعت ها یک فرد را درگیر خودشان کنند.

بازی هایی مانند کلش رویال، کال آف دیوتی و دیگر بازی های آنلاین که این روز ها بسیار در بین دانش آموزان جا افتاده است و والدین آن ها به شدت ناراضی و گله مند هستند.

اغلب این بازی ها به صورت شبکه است و حتی بعد از بازی بحث بین افرادی که با یکدیگر آنلاین بازی می کنند پیش می آید و برای یک بازی ساده ساعت ها وقت صرف می شود.

  • شبکه های مجازی

شبکه های مجازی نه فقط دانش آموزان و کنکوی ها بلکه تمامی مردم یک جامعه و حتی والدین ها را درگیر خودش کرده است.هر چیز سرگرم کننده ای در مجازی وجود دارد مانند فیلم، بازی، چت کردن و موارد سرگرم کننده دیگر.

اما تا به اینجای کار فقط مشکل را گفتیم به این دلیل که تا مشکل مشخص نشود، راه حلی نمی توان برای آن پیدا کرد.

راه های ترک گوشی در سال کنکور:

  • روش اول

مهم ترین قدم برای تغییر کردن و حذف گوشی در سال کنکور، تعهد داشتن است.باید ابتدا یک هدف برای خودتان انتخاب کنید و بعد به رسیدن به آن هدف متعهد شوید.حالا یک هدف می تواند یک رتبه مشخص یا یک رشته مشخص در کنکور باشد.

اگر هدفی در سال کنکور نداشته باشید به هیچ عنوان نمی توانید گوشی را کنار بگذارید و صد در صد تمرکزتان را روی درس خواندن و کنکور بگذارید.فردی که هدف داشته باشد و تشنه رسیدن به آن باشد، تمام حاشیه ها را از جمله اعتیاد به گوشی در دوران کنکور را حذف خواهد کرد.

  • روش دوم

یکی از روش های فوق العاده که همیشه جواب می دهد، استفاده از اهرم رنج و لذت برای رسیدن به هدف است.

اهرم رنج و لذت را در یک مقاله به صورت مجزا و کامل توضیح داده ایم که می توانید آن را مطالعه کنید و از آن استفاده بهینه برای ترک گوشی در سال کنکور ار انجام دهید.

لازم به ذکر است که این یک تمرین ذهنی بسیار ساده است و نیاز نیست کار خاصی انجام دهید.

استفاده از اهرم رنج و لذت

استفاده بهینه از موبایل:

موبایل همراه مثل چاقو است که می توان از آن استفاده کرد برای راحتی کار یا اینکه با آن به کسی صدمه زد.

اگر در سال کنکور از موبایل استفاده بهیه مانند دیدن فیلم های آموزشی درسی، استفاده از مطالب سایت های کنکوری و دیگر موارد مرتبط را انجام هید، قطعا باعث آسان کردن مسیر موفقیت می شود.

اما فردی می تواند اینگونه عمل کند و کنار گذاشتن گوشی برای کنکور را انجام دهد که هدف داشته باشد و متعهد به مسیر یکساله کنکور خود باشد.

سوالات والدین:

بچه ام به هیچ عنوان گوشی را کنار نمی گدارد، چه کنم؟

توضیحات اهرم رنج و لذت را بخوانید و تمرین را انجام دهید و نتیجه تمرین را برای فرزند خود بخوانید.

اینترنت را محدود کنید! ۹۰ درصد کاری که فرزند شما با گوشی انجام می دهد وابسته به اینترنت است.

اگر اینترنت خانگی دارید آن را قطع کنید و اگر اینترنت سیمکارت دارد می توانید سیمکارتش را از او بگیرید.به دلیل نرسیدن به سن ۱۸ سالگی، نمی تواند درخواست سیمکارت جدید دهد.

پایان مقاله کنار گذاشتن گوشی برای کنکور


 

وبسایت دانش پژوه یک سایت بر پایه پرسش و پاسخ است.

به این معنی که شما به عنوان محصل می توانید سوالات درسی و مرتبط با حاشیه درس خودتان را بپرسید تا دیگر افراد به شما پاسخ دهند.

اما چه کسانی به شما پاسخ می دهند؟

مشاوران و معلمانی که در کارشان حرفه ا هستند.اما چه سودی برای مشاوران و معلمان دارد؟

برای آگاهی از سود پاسخگویی برای شما و دیگر خدمات دانش پژوه، به بخش زیر مراجعه کنید

 

همین الان می خواهم این خدمات را ببینم

ارسال یک پاسخ