اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

سفید دادن برگه کنکور ارشد – اگر کنکور ارشد را سفید بدهیم چه می شود؟

گاهی ممکن است کنکوری های ارشد پاسخنامه خود را خالی تحویل دهند. خالی تحویل دادن پاسخنامه دلایل مختلفی می تواند داشته باشد و گاهی اوقات ممکن است منطقی باشد. در این مقاله به صورت جامع به بررسی سفید دادن برگه کنکور کارشناسی ارشد پرداخته ایم و به این سوال پاسخ داده ایم که اگر کنکور کارشناسی ارشد را سفید بدهیم دقیقا چه اتفاقاتی می افتد.

کنکور کارشناسی ارشد

بعد از کنکور سراسری، کنکور ارشد از پرطرفدارترین کنکورهاست. به نسبت رقابت در کنکور سراسری، در ارشد رقابت کمتر است اما به علت تخصصی شدن رشته ها، تعداد افرادی که در یک رشته رقابت می کنند کمتر است اما دروس تخصصی تر و سخت تر هستند.

بنابراین کنکور ارشد یک کنکور کم اهمیت نیست و طرفداران و متقاضی های زیادی دارد.

بسیاری از افراد تصور اشتباه از کنکور ارشد دارند به همین خاطر فکر می کنند ارشد کم طرفدار است پس اگر پاسخنامه خود را سفید دهند می توانند در دانشگاه ارشد بخوانند.

علت های سفید دادن پاسخنامه

افراد بنا به دلایل مختلفی تصمیم می گیرند که پاسخنامه کنکور ارشد خود را سفید دهند.

یکی از دلایل این است که دانشجو مطالعه نداشته است و می ترسد منفی بزند. ترس از منفی زدن باعث می شود که دانشجو پاسخنامه کنکور ارشد خود را سفید تحویل دهد.

دلیل دوم اینکار این است که دانشجوها بر این تصورند که با سفید دادن در دانشگاه های شهریه پرداز مجاز به انتخاب رشته می شوند پس پاسخنامه را سفید تحویل می دهند.

شاید بگویید سفید تحویل دادن بهتر از منفی زدن است. ما هم با شما موافقیم اما منفی زدن تفاوت هایی با سفید تحویل دادن دارد که در ادامه آن ها را بیان می کنیم.

اگر کنکور ارشد را سفید بدهیم چه می شود؟

کسی که آماده نباشد و در کنکور شرکت کند احتمال اینکه پاسخنامه را سفید تحویل دهد بسیار زیاد است. بنابراین این سوال برایش پیش می آید حالا که سفید تحویل داده ام چه اتفاقی رخ می دهد؟ با سفید دادن چه می شود؟

اگر خیلی واضح بخواهیم به شما بگوییم، هیچ چیز نمی شود. انگار شما در کنکور شرکت نکرده اید. پس تا این اندازه سفید دادن بی ارزش است.

وقتی یک دانشجو سر جلسه کنکور حاضر می شود و سفید تحویل می دهد سازمان سنجش آن دانشجو را غائب تلقی می کند و آن را جز آمار حساب نمی کند.

نتایج کنکور که اعلام می شود در کارنامه فردی که پاسخنامه ارشد را سفید داده هیچ ترازی و هیچ رتبه ای ثبت نمی شود.

تراز که اصلا ثبت نمی شود و رتبه مکن است ثبت شود یا نشود که در صورت ثبت شدن یک رتبه حداقل ۵ رقمی است که کار را به جایی پیش نمی برد.

اگر کنکور ارشد را سفید بدهیم

سفید دادن کنکور ارشد

تراز نداشته باشم چه می شود؟

سوالی که پیش می آید این است که بی تراز می شود انتخاب رشته کرد؟

مشخصا جواب خیر است زیرا شما با این کار اصلا مجاز به انتخاب رشته نخواهید شد

  • شانس قبولی در دانشگاه سراسری

قطعا در دانشگاه سراسری مجاز به انتخاب رشته نخواهید شد حتی در دانشگاه های درجه دو و درجه سه دولتی. زمانی که مجاز به انتخاب رشته نباشید یعنی نمی توانید وارد دانشگاه شوید.

  • شانس قبولی در پیام نور

شاید با خودتان فکر کنید که دیگر در دانشگاه پیام نور مجاز به انتخاب رشته می شوید اما سخت در اشتباه هستید زیرا در دانشگاه پیام نور نیز با پاسخنامه سفید مجاز به انتخاب رشته نخواهید شد.

  • شانس قبولی در دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد نیز با سایر دانشگاه ها تفاوتی ندارد و شما مجاز نخواهید شد. همانطور که متوجه شدید سفید دادن پاسخنامه کنکور ارشد به شما کمکی در قبولی نخواهد کرد.

پس اگر به مشاوری مراجعه کرده اید که به شما چنین پیشنهادی را داده است یا خودتان به همچین نتیجه ای رسیده اید، این نتیجه گیری غلط است و سودی برای شما نخواهد داشت.

سفید ندهیم چه کنیم؟

اگر مطالعه نکرده اید برای کنکور ارشد که پیشنهاد ما این است که زمان بگذارید و سال دیگر با برنامه ریزی و هدفگذاری برای درس کنکور، در کنکور ارشد شرکت کنید و از نتیجه خود لذت ببرید.

اما اگر قصد مطالعه را ندارید و می خواهید ارشد بخوانید می توانید در رشته های بدون کنکور ارشد شرکت کنید.

در دانشگاه های پیام نور و آزاد رشته های بدون کنکور برای مقطع ارشد ارائه می شوند. به سادگی می توانید در هر کدام یک که خواستید ثبت نام کنید و وارد مقطع ارشد شوید.

  • قبل از کنکور ارشد

این زمان می تواند برای هر فرد متفاوت باشد. ممکن است الان که در حال مطالعه این مقاله هستید کنکور ارشد را سفید داده اید یا ممکن است در حال تحقیق هستید که آیا پاسخنامه ارشد را سفید بدهید یا خیر.

اگر بیشتر از یکماه برای شما باقی مانده است تا کنکور ارشد، پس این توصیه را جدی بگیرید تا از سفید دادن کنکور ارشد رها شوید.

یکماه مانده تا کنکور ارشد

اگر حداقل یکماه و بیشتر تا کنکور برایتان زمان باقی مانده است و تاکنون هیچ اقدامی نکرده اید و دوست دارید مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد و یا دولتی شوید با این توصیه و روش پیش روید.

  • در چه درسی قوی هستید؟

با این سوال شروع می کنیم، در چه درس یا دروسی قوی هستید؟

اگر در درسی قوی باشید یکماه کافی است تا بتوانید حداقل ۳ تست از آن درس را در کنکور درست جواب دهید.

حالا اگر در بیشتر از یک درس قوی هستی که عالی است. در این مدت سوالات ارشد سال های قبل در این دروس را بررسی کنید و اندکی درسنامه ها را مطالعه کنید. همین کافی است تا بتوانید در دروسی که قوی هستید تست های آسان آن را حل کنید.

همین تکنیک به ظاهر ساده احتمال مجاز کردن شما را تا حد ممکن بالا می برد و حتی گاهی افرادی را دیده ایم که با همین روش در دانشگاه دولتی در مقطع ارشد قبول شده اند اما نه در دانشگاه های درجه یک دولتی بلکه در دانشگاه های درجه ۲ و درجه  3 دولتی که بسیار هم خوب است.

پایان مقاله سفید دادن کنکور ارشد


در اینجا فرصتی فراهم شده تا مشاوران و معلمان خودشان را نشان دهند، بدون هیچ بهانه ایی.

بسیاری از دانش آموزان و محصلان سوالات درسی و غیر درسی دارند که در این سایت می توانند سوالاتشان را بپرسند و شما به عنوان معلم و مشاور که قصد دیده شدن را دارید به واسطه علمتان، می توانید از این فرصت استفاده کنید.

همین حالا میخواهم با این خدمات آشنا شوم

ارسال یک پاسخ