اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

کنکور یا مهاجرت تحصیلی؟

کنکور یا مهاجرت یکی از اساسی ترین سوالات کنکوری ها ودانشجو ها است.در این مقاله به توضیح این موارد و سوالاتی از قبیل نحوه گرفتن بورسیه تحصیلی و مهاجرت در مقطع کارشناسی ارشد پرداخته ایم.با این آگاهی ها می توانید به یک تصمیم درست برسید.پس با ما همراه بشید با یک خبر خوب در انتهای مقاله.

کنکور یا مهاجرت تحصیلی چیست؟

هر ساله تمامی دانشگاه های جهان نسبت به پذیرش دانشجو از سراسر کشورها فراخوان می دهند.جذب دانشجو در دو حالت انجام می شود.

  • حالت اول، بورسیه تحصیلی

اگر شما رتبه برتر کنکور شوید می توانید به دانشگاه های معتبر درخواست بدهید یا آنها شما را پیدا می کنند و به شما درخواست تحصیل بدون هیچ هزینه ای را می دهند که به آن بورسیه تحصیلی می گویند.

در حالت دیگر اگر رتبه برتر کنکور نباشید، می توانید با داشتن مدرک معتبر زبان آیلتس یا تافل و داشتن حد نصاب معدل کل، دست به اقدام برای بورسیه شدن بزنید.اگر توسط دانشگاه مورد نظر پذیرفته شدید، هزینه تحصیل و شهریه برای شما رایگان می شود.

  • حالت دوم، بدون بورسیه تحصیلی

در این حالت شما نیاز به مدرک معتبر زبان ندارید و می توانید با درخواست و ارائه مدارک مورد نیاز در دانشگاه مربوطه تحصیل کنید.تفاوت این نوع بورسیه این است که شما موظف به پرداخت کامل شهریه هستید و هزینه خوابگاه و اقامت خودتان را باید پرداخت کنید.

شهریه شما بسته به نوع رشته و دانشگاه می تواند متفاوت باشد.یک عدد ثابت برای تمامی رشته ها وجود ندارد.مانند شهریه رشته های مختلف در دانشگاه آزاد در ایران.

وقتی شما توانستید دانشگاه مورد نظرتان را قانع کنید که در آن تحصیل کنید، به شما ویزای دانشجویی داده می شود.به این نوع کسب ویزا و اقامت، مهاجرت تحصیلی می گویند.

یعنی شما در مدت زمانی که در حال تحصیل در کشور مثلا ایتالیا هستید، حق اقامت در آن را دارید و می توانید تحصیل کنید، حساب بانکی داشته باشید و آزادانه در آن شهر زندگی کنید.

مهاجرت در مقاطع مختلف

  • لیسانس

اگر در مقطع کارشناسی یا لیسانس قصد تحصیل در خارج را داشته باشید بسیار خوب است اما به شرطی که نیت شما این باشد که مقطع ارشد هم در آن دانشگاه یا دیگر دانشگاه های خارج از کشور تحصیل کنید.علت این موضوع این است که برای استخدام، همیشه آخرین مدرک تحصیلی شما مهم است.

پس اگر قصد کار در خارج را دارید، بهترین کار این است که در مقطع کارشناسی در خارج تحصیل کنید و با همان مدرک مشغول به کار شوید. و اگر قصد شما برگشت به ایران و ادامه تحصیل در مقطع ارشد است، این موضوع خیلی جالب نیست و پیشنهاد نمی شود.

  • فوق لیسانس

اگر کارشناسی خود را در ایران گرفته اید و قصد ارشد خواندن در خارج را دارید و نیت شما این است که برگردید و در ایران مشغول به کار شوید، این انتخاب بسیار درست و به جا است.

داشتن یک مدرک معتبر از یک دانشگاه در خارج از کشور بسیار در روند پیشرفت شغلی شما تاثیر گذار است.یکی از توصیه های ما به افراد، مهاجرت در مقطع کارشناسی ارشد و برگشت به ایران است.(البته برای افرادی که می خواهند در ایران کار کنند)

کنکور سراسری یا مهاجرت تحصیلی؟

این سوال بسیار مهم است و توسط افراد بسیار زیادی نیز پرسیده می شوند.در پاسخ به این سوال باید بگوییم همه چیز بستگی به شما دارد.

اگر قصد دارید در همان جا تحصیل کنید و مشغول به کار شوید، تصمیم درست را گرفته اید.

اگر قصد برگشت و ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در ایران را دارید، این تصمیم نمی تواند خیلی صحیح باشد.

اگر قصد دارید با اخرین مدرک تحصیلی خود به ایران برگردید و مشغول به کار شوید، تصمیم درست را گرفته اید.

مهاجرت در رشته های تجربی:

رشته های تجربی از بازارکار بسیار خوبی هم در ایران و هم در خارج برخوردار هستند.اما یک پرستار یا پزشک یا دندانپزشک در کانادا از امکانات کاری و زندگی بسیار بالاتری برخوردار است تا یک نفر با همین شغل در ایران.

اگر پیشرفت کاری و زندگی در یک کشور پیشرفته برای شما مهم است، صددر صد مهاجرت کنید.چه برای تحصیل چه برای کار.

اما پیشنهاد می شود در همان مقطع کارشناسی یا عمومی به تحصیل در خارج از کشور بپردازید.این باعث می شود تا از شرکت در یکسری آزمون ها و دریافت مدارک بین المللی به دور باشید و راحت بعد از تحصیل به کار مشغول شوید.

مهاجرت در رشته های ریاضی:

بازار کار در رشته های فنی مهندسی به مراتب در کشور های پیشرفته بهتر از دیگر کشورها و از جمله ایران است.پس در هر مقطع که هستید به شما توصیه می شود مهاجرت کنید و در رشته خود تحصیل کنید و بعد از آن در همان جا مشغول به کار شوید.

 

بورسیه تحصیلی و مهاجرت در مقطع کارشناسی ارشد

کنکور یا مهاجرت؟

 

چگونه برای تحصیل مهاجرت کنم ؟

همانطور که در اول مقاله خدمت شما عرض کردیم این نوع مهاجرت به دو شیوه انجام می شوند.

بورسیه و غیر بورسیه.شرکت های زیادی هستند که این ویزا را برای شما در ازای دریافت مبلغی انجام می دهند.کار سختی پیش رو ندارید و کافی است یکسری مدارک را برای دانشگاه ارسال کنید و منتظر جواب بمانید.اما توصیه می شود برای اطمینان خاطر، کار را درست کاربلد بسپارید.

به این علت که قواینن پذیرش دائما در حال تغییر است در این مقاله نمی توانیم یک راه تضمینی به شما ارائه دهیم. پیشنهاد می شود به شرکت های معتبر برای فهمیدن از آخرین جزئیات مهاجرت تحصیلی اقدام کنید.

بعد از تحصیل برگردم؟

همه چیز به عهده شماست.اگر دوست دارید در کشور خودتان و پیش خانواده خودتان کار و زندگی کنید، می توانید بعد از تحصیل با مدرک معتبر خود به ایران برگردید و در زمینه کاری خود مشغول شوید.

اما اگر پیشرفت کاری و زندگی در کشورهای پیشرفته مد نظر شما است، قطعا ماندن در خارج از کشور می تواند انتخاب بهتری برای شما باشد.

جمع بندی:

کنکور یا مهاجرت بسته به شرایط هر فرد می تواند منجر به تصمیم متفاوتی شود.تمامی شرایط و نحوه گرفتن بورسیه تحصیلی را حالا می دانید. اکنون می توانید تصمیم درست را با کنار هم گذاشتن گزینه ها بگیرید.

مهاجرت در مقاطع مختلف تحصیلی امکانپذیر است اما باز هم بسته به نحوه تفکر شما می تواند متفاوت باشد.مهاجرت تحصیلی برای یک فرد ممکن است اصلا مناسب نباشد. و برای فرد دیگر مهاجرت در مقطع کارشناسی می تواند مفید باشد و برای فرد دیگر در مهاجرت در مقطع کارشناسی ارشد.


 

قطعا یک کنکوری و دانش آموز دلش میخواد که به سوالات درسی و سوالاتی که ذهنش رو درگیر کرده پاسخ داده بشه

و قطعا مشاوران و معلمان دوست دارند که این سوالات رو پاسخ دهند

این موضوع هم برای پیشرفت کنکوری ها خوبه و هم باعث پیشرفت شغلی مشاوران و معلمان میشه

اما چطوری و در کجا میشه اینکار رو کرد؟

تمامی این خدمات در سایت دانش پژوه ارائه میشه، کاملا رایگان

 

همین الان می خواهم با این خدمات آشنا شوم

دیدگاه ( ۱ )

  1. خیلی خوب و مفید بود

ارسال یک پاسخ