اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

آزمون نظام روانشناسی – منابع آزمون؛ قوانین و شرایط ثبت نام

آزمون نظام روانشناسی آزمونی است که به صورت دوبار در سال برگزار می شود تا افراد مشتاق و واجد شرایط در آن شرکت کنند. قوانین و شرایط شرکت در آزمون نظام روانشناسی تقریبا تخصصی است و آن ها را در ادامه توضیح داده ایم تا با این آزمون بیشتر آشنا شوید.

نظام روان شناسی

اگر اندکی دقت کرده باشید، شبکه هایی ایجاد می شوند تا همکاری های بیشتر و انسجام بیشتری صورت گیرد تا نتایج برای افراد بیشتر و بزرگتر و در سطح قانون باشد. شبکه نظام روانشناسی نیز همچین شکلی است. به این دلیل و با این هدف ایجاد شده است تا سازماندهی بهتری صورت گیرد و خدمات بیشتری به روانشناسان و مشاوران داده شود.

برای اینکه بتوانید عضو این جامعه شوید باید در آزمون نظام روانشناسی شرکت کنید. شرکت در این آزمون شرایط خاص خود را دارد و فقط در صورتی که شرایط آن را داشته باشید می توانید در این آزمون شرکت کنید و از نتیجه آن استفاده کنید.

قوانین و شرایط شرکت در آزمون نظام روانشناسی

این آزمون دو بار در سال برگزار می شود که تاریخ آن در سایت pcoiran.ir اعلام می شود. برای اینکه بتوانید پروانه روانشناسی خود را دریافت کنید باید در مصاحبه این آزمون قبول شوید.

از قوانین اصلی شرکت در آزمون نظام روانشناسی داشتن دو مدرک تحصیلی در مقطع ارشد و یا دکتری است. این مدرک ها باید در رشته روانشناسی یا گرایش های مرتبط با مشاوره و روانشناسی باشند.

برای اینکه بتوانید در این آزمون شرکت کنید، باید مدت یکسال از زمان فارغ التخصیلی شما گذشته باشد. در غیر این صورت مجاز نخواهید بود تا در آزمون شرکت کنید.

یکی از موارد مهم دیگر، نداشتن مشکل نظام وظیفه است. اگر آقا باشید یا باید کارت پایان خدمت داشته باشید و یا باید کارت معافیت دائم داشته باشید. در غیر این صورت و در صورت داشتن مشکل نظام وظیفه، نمی توانید در این آزمون مهم شرکت کنید.

دیگر مورد مهم جهت گرفتن مجوز شرکت در آزمون، نداشتن سابقه کیفری و عدم سو پیشینه است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون نظام روانشاسی

مدارک دانشگاهی( اسکن اصل مدارک و کپی برابر با اصل مدارک)

اسکن مدارک هویتی( شناسنامه + کارت ملی)

اسکن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم

تکمیل کردن فرم های مربوطه به عضویت در نظام روانشناسی

عکس ۴*۳ جهت آپلود در زمان ثبت نام

منایع آزمون نظام روانشناسی

اغلب این منابع از دروس دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته راهنمایی و مشاوره هستند. اما به صورت کلی این منابع شامل:

رواشناسی رشد، روانشناسی عمومی، روانشناسی یادگیری، نظریه های مشاوره و روان درمانی، آسیب شناسی کودک و بزرگسال، تهیه و کاربرد آزمون های روان شناختی، نظریه های روان درمان و اخلاق حرفه ای از منابع مهم برای این آزمون هستند.

آیا باید در این آزمون شرکت کنم؟

جواب این سوال بله است. اگر شما مایل هستید به عنوان روانشناس یا دانشجو روانشناسی در ایران فعالیت کنید یا به تحصیل در این رشته علاقه دارید، شرکت در آزمون نظام روانشناسی مورد نیاز است.

در بیشر کشور ها، شناخته شدن و ورود به حرفه‌ های مرتبط با روانشناسی نیازمند مدرک و مجوز مربوطه است. این مدرک و مجوز عموما از طریق شرکت در آزمون نظام روانشناسی یا همان آزمون ورودی برای روانشناسان اخذ می‌ شود. هدف از این آزمون ها، اطمینان از تخصص و استعداد افراد در زمینه روانشناسی است و نقش مهمی در اعتبار و شناخته شدن روانشناسان و کار آفرینی در این حوزه دارند.

علاوه بر این، شرکت در آزمون نظام روانشناسی می‌ تواند به شما کمک کند تا نقاط قوت و ضعف خود را در این زمینه بشناسید و در صورت لزوم اقدام به تقویت مهارت‌ ها و دانش خود نمایید. بنابراین اگر قصد دارید که در حوزه روانشناسی فعالیت کنید، شرکت در آزمون نظام روانشناسی ایران توصیه می‌ شود.

 

ارسال یک پاسخ