اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

کلاس های تابستانی برای بچه ها

اکثر والدین، فرزاندن خود را به کلاس های تابستانی می برند تا با کسب دانش و مهارت بیشتر به موفقیت آن ها کمک کنند.اما اگر این دیدگاه درست بود باید جواب مثبتی از آن گرفته می شد.اگر شما بهترین کلاس های تابستانی هم فرزند خود را بفرستید ممکن است نتیجه دلخواه را نگیرید.در این مقاله می خواهیم به این نتیجه برسیم که کلاس های تابستانی برای بچه ها مناسب است یا خیر.

پس با ما همراه شوید تا به پاسخ این سوال بسیار مهم برسید.

کلاس مناسب:

کلاس های تابستان بسیار متنوع و گسترده هستند اما اکثر والدین فقط کلاس هایی را برای فرزندان خود در نظر می گیرند که از دید عموم بهتر و باکلاس تر و مفید ترند.

اما سوال این است که یک دانش آموز دبستانی به چه کلاسی برای تابستان یا در طول سال تحصیلی خود نیاز دارد؟

کلاسی که شما والدین انتخاب می کنید، می تواند تاثیر مستقیمی در سرنوشت فرزندتان داشته باشد.

کلاس تابستانی برای کودکان:

اگر کودک زیر ۷ سال دارید و قصد دارید آن را به کلاس بفرستید، چه در تابستان چه در مابقی زمان های سال، سعی کنید کلاس های مختلفی را تست کنید.با تست کردن کلاس های مختلف و دیدن واکنش فرزند خود، متوجه خواهید شد که از بودن در چه نوع کلاسی لذت می برد.

برای مثال اگر کودک خود را در کلاس چرتکه ثبت نام کردید و با اکراه در کلاس حضور پیدا کرد و تمرینات خود را انجام نداد، از بردن آن به این کلاس خودداری کنید زیرا با این نوع کلاس ارتباط برقرار نمی کند.

باید آگاه باشید که هر فرد در دنیا به برخی مباحث خاص علاقه دارد.یک نفر به ریاضی، فرد دیگر به ورزش و فرد دیگری به هنر علاقه دارد.شما هرگز نباید فردی که به ریاضی علاقه دارد را به کلاس نقاشی بفرستید.

کلاس های تابستانی برای بچه ها:

برای دانش آموزان دبستانی هم مانند کودکان کلاس های متفرقه زیادی وجود دارد اما همه کلاس ها مناسب نیستند اما والدین ترجیح می دهند فرزندشان را در کلاس های مختلف و به صورت همزمان ثبت نام کنند.

با اینکار چه اتفاقی خواهد افتاد؟

دانش آموز دبستانی نیاز به کلاس های اضافی ندارد و باید نسبت به سن خودش پیش رود.مدرسه به تنهایی برای فرزند شما کافیست و دانش آموز در این سن نیاز به بازی و تفریح دارد تا آگاهی های اضافه.

اگر فرزند خود را در کلاس های مختلف و به صورت متوالی ثبت نام کنید، در نهایت از این نوع کلاس ها و درس زده می شود و حالت تنفر پیدا می کند و تا اخر عمر از هر نوع کلاسی فاصله می گیرد.

بهترین کلاس های تابستانی برای بچه ها

سن و زمان:

هر فرد در هر سن به یکسری موارد نیاز دارد، یک فرد پنجاه ساله نیاز به کلاس زبان ندارد

یک دانش آموز دبستانی نیاز به کلاس رانندگی ندارد، نیاز به کلاس زبان فرانسوی ندارد.

فرزند شما نیاز به کلاس شنا، فوتبال و در کل فعالیت و ورزش دارد که نسبت به علایقش می توانید آن را در یکی از این کلاس ها ثبت نام کنید.فرزند دبستانی شما نیاز به بازی کردن در کوچه با هم سن و سال های خودش را دارد نه رفتن به کلاس آی مت یا چرتکه!!

بهترین کلاس ها برای تابستان چیست؟

بهترین کلاس های تابستانی برای دانش آموزان و بچه ها، کلاس هایی است که باعث تفریح و نشاط برای آن ها شوند.کلاس هایی که به فرزند شما هیجان می دهند می توانند بهترین کلاس باشند زیرا انگیزه درس خواندن برای آن ها چند برابر می شود.آن ها حس می کنند این پاداش درس خواندن در زمان مدرسه است.

  • داستان واقعی از خودم

وقتی به مهد کودک رفتم، مادرم در کلاس های تابستانی زبان ثبت نامم کرد.به مدت ۶ سال و در روز های زوج به کلاس زبان می رفتم.تا پنجم دبستان رفتم و بعد از آن دیگر ادامه ندادم چونکه از کلاس زبان خسته شدم.

چرا خسته شدم؟

چونکه در زمان نامناسب و به مدت چند سال در مسیری بودم که زمانش برای من نرسیده بود.در آن زمان من باید تفریح می کردم نه اینکه هفته ای سه بار به کلاس زبان انگلیسی بروم.

الان سالهای سال است که از آن زمان می گذرد اما من همچنان از کلاس زبان متفر هستم و بارها قصد ثبت نام در کلاس زبان را داشته ام اما خاطرات آن روزها نمی گذارد که من در این مسیر قدم بردارم، در حالی که این مسیر و کلاس زبان رفتن الان برای من مناسب است اما به علت تجربه تلخ گذشته نمی توانم وارد این مسیر شوم.

نصیحت به والدین:

هرگز به اجبار فرزند خود را در کلاس های مختلف ثبت نام نکنید.شاید این رفتار و حرکت شما از روی دلسوزی و آینده نگری باشد اما مهم نیست که تفکر شما چیست، مهم این است که این نوع تفکر به صورت معکوس جواب می دهد.

جمع بندی:

اجبار و تحمیل همیشه و در هر زمانی نتیجه عکس را به همراه خواهد داشت.هیچوقت فرزند خود را به کلاس هایی که برایش مناسب نیست نفرستید.

کلاس هایی برای فرزند شما عالی است که شور و شوق در آن ایجاد کند.کلاسی که برای رفتن به آن لحظه شماری کند نه هر کلاس تابستانی.


 

وبسایت دانش پژوه تمامی سوالات یک کنکوری، دانش آموز را جواب می دهد.

مشاوران و معلمان زیادی هستند که مشتاق هستند به این سوالات پاسخ دهند.

مزایای پاسخ دادن به سوالات در سایت دانش پژوه چیست؟

همین الان می خواهم راجب دانش پژوه بیشتر بدانم

ارسال یک پاسخ