اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

منفی نگری در سال کنکور

منفی نگری یک موضوع بسیار شایع به خصوص برای دانش آموزان در سال کنکور است.مثبت اندیشی در سال کنکور باید جایگزین منفی نگری شود.در این مقاله تمامی دلایل و شخصیت فرد منفی و مثبت نگر را بررسی کرده ایم.اگر به راهکار اصلی این مقاله عمل کنید می توانید به شکل شگفت انگیزی بازی را به نفع خودتان به پایان برسانید.

شخص منفی نگر:

فرد منفی نگر به کسی می گویند که همیشه و در هر حالتی، چه در بهترین حالت چه در بدترین حالت، جنبه بد و منفی ماجرا را در نظر می گیرد.

برای مثال فرد منفی نگر همیشه از این نوع جمله ها استفاده می کند:

اینم از شانس کج من، هیچوقت شانس نداشتم، الان موقع خراب شدنت بود، نه محاله من بتونم موفق بشم.

حتی مواقعی هم که اتفاقات خوب برای این فرد می افتد نمی تواند آن را به فال نیک بگیرد و می گوید حتما یه جای کار ایراد دارد که این موضوع درست پیش رفته است و بزودی اون افتاده بده خواهد افتاد.

چنین فردی در سیکلی از اتفاقات بد قرار خواهد گرفت و این روند آنقدر ادامه دار خواهد بود که آن شخص به افسردگی و بیماری می افتد.

شخص مثبت گرا:

شخص مثبت گرا دقیقا بر عکس شخص منفی نگر است.شخص مثبت گرا در اکثر حالات اتفاقات را گزینش نمی کند و تمامی اتفاقات را به فال نیک می گیرد.

اگر اتفاق خوبی بیافتد، بارها و بارها آن راتکرار می کند برای خودش و اگر اتفاق ناخوشایندی هم رخ دهد، آن را گزینش نمی کند و می گوید این اتفاق خیریتی داشته و قرار است اتفاقات بهتری بواسطه آن رخ دهد.

مثبت نگری و مثبت اندیشی در سال کنکور

منفی نگری در سال کنکور

نتایج متفاوت هر شخص:


فرد کاملا مثبت نگر و فرد کاملا منفی نگر نداریم به همین خاطر به اندازه ای که مثبت نگر یا منفی نگر هستید، اتفاقات هم به همان اندازه برای شما متفاوت رخ می دهند.

اما یک فرد مثبت نگر به دلیل نگاه متفاوت به اتفاقات، احساس بهتری در طول روز خواهد داشت که همان احساس خوب باعث بروز اتفاقات بهتر می شوند.

مثبت نگری در سال کنکور:

سال کنکور مهم ترین سال برای یک دانش آموز یا فرد کنکوری است.اگر در این سال نتوانید کنترل ذهن خوبی داشته باشید، هرگز نخواهید توانست موفقیت را تجربه کنید.

تمام رتبه های برتر کنکور، در سال کنکور اینکار را انجام داده اند و هر اتفاقی را به فال نیک گرفته اند و از هر اتفاقی به جای گله و شکایت کردن درس گرفته اند و پیش رفته اند.هیچ فرد منفی نگری در سال کنکور نتوانسته است رتبه برتر شود.

اگر خودتان و استعدادتان را سرکوب کنید، هرگز نمی توانید از آن بهره ببرید.

اگر شما نتوانید خودتان را در جایگاه رتبه های برتر ببینید، هر گز نخواهید توانست به این مقام برسید.

مثبت نگری واقعی چیست؟

مثبت نگری واقعی گفتن چند تا جمله انگیزشی به خودتان نیست.مثبت نگری واقعی یعنی ایمان به توانایی های خود.مثبت نگری یعنی یاداوری و تکرار موفقیت های گذشته، یعنی با خود در صلح بودن.

مثبت نگری اشتباه:

برخی افراد مثبت نگری را با جملات مثبت اشتباه می گیرند.مثبت نگری ادا در اوردن نیست.برخی افراد جملاتی مانند من شگفت انگیزم و چه روز دل انگیزی را اماده می کنند و هروز می خوانند.این افراد هرگز نتیجه ای نخواهند گرفت.

مثبت نگری یعنی گزینش نکردن اتفاقات به ظاهر بد روز و توجه نکردن به آن ها و در عوض توجه بیشتر کردن و تکرار اتفاقات خوب روز.

با این نوع دیدگاه و تقویت آن می توانید به احساس خوب برسید و استرس را از خود دور کنید تا بتوانید بدون استرس برای کنکور درس بخوانید و در سر جلسه کنکور حاضر شوید.

راهکاری برای کنکوری ها:

یک کنکوری باید جایگاه خودش را در ذهن ایجاد کند تا بتواند در کنکور به نتیجه دلخواه و جایگاه خود در واقعیت برسد.پیدا کردن نقاط ضعف از اصلی ترین کاری است که باید انجام دهید.

برخی این نقطه ضعف را دارند که ما امکانات شهری زیادی برای موفقیت در کنکور نداریم و اگر در یک شهر بزرگ بودیم می توانستیم در کنکور موفق شویم.

این یک نقطه ضعف و منفی نگری برای یک کنکوری در سال کنکور است که باید برطرف شود.اما چگونه؟

باید با پیداکردن الگو هایی که بدون امکانات به موفقیت در کنکور رسیده اند، این دیدگاه منفی را در ذهن خود بشکنید.بسیار افراد زیادی هستند که از روستاهای بسیار دور افتاده آمده اند و رتبه برتر کنکور شده اند.با دیدن و تکرار این الگو ها شما می توانید از سد این ذهنیت منفی بگذرید.

هر الگویی که مدنظر شماست را می توانید با یک سرچ ساده در گوگل پیدا کنید.صد ها الگو در هر مورد وجود دارند که با بهانه های شما به موفقیت در کنکور رسیده اند.

جمع بندی:

موفقیت حاصل کنار هم قرار دادن تمامی مولفه ها است.مثبت اندیشی صحیح یکی از این مولفه ها در کنکور است.اگر مجرا های ورود افکار منفی مانند اینستاگرام و شبکه های مجازی را ببندید می توانید با سرعت بسیار بالاتری در این مسیر قدم بردارید و نتیجه بگیرید.

باید آگاه باشید که هر چقدر هم درس بخوانید و کیفیت مطالعه بالایی داشته باشید، اگر احساستان در سال کنکور یا روز کنکور بد باشد هرگز نخواهید توانست نتیجه دلخواه خودتان را بگیرید.هیچ فرد منفی نگری نمی تواند در سال کنکور به رتبه تک رقمی برسد.پس مثبت اندیشی برای کنکور شرط اول است.


 

وبسایت دانش پژوه همراه و همیار شما در سال کنکور است.خدمات کاملا رایگان برای کنکوری ها، دانش آموزان، مشاوران و معلم ها که با استفاده از این فرصت، مشاوران می توانند به درامد برسند.

اما خدمات دانش پژوه چیست و آیا برای شما مناسب است؟

 

همین الان این خدمات را می بینم

ارسال یک پاسخ