اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

سردرگمی در انتخاب هدف در دبیرستان

سردرگمی در انتخاب هدف در دبیرستان یکی از مشکلاتی است که هر دانش آموزی با آن دست و پنجه نرم می کند.سردرگمی در درس خواندن و نخواندن هم بخشی از این ماجرا است.در این مقاله هم با دانش آموزان صحبت کرده ایم هم با والدین هم با پشت کنکوری ها.پس از هر دسته که باشید این مقاله برای شما ضروری است و مسیر را برای شما روشن خواهد کرد.

فصل جدید:

متوسطه دوم یا دبیرستان یک شروع دوباره برای هر دانش آموز در فصل جدید زندگی اش است.یک شخصیت از بلوغ گذشته و تقریبا شکل گرفته که باید مسیر جدیدی را برای خود انتخاب کند و هدفگذاری کند تا به آن برسد.

در این دوره جدید زندگی، شما آن پسرک دوره راهنمایی یا متوسطه اول نیستید و بقیه از شما انتظار دارند که مانند یک فرد بالغ تصمیم بگیرید.

اگر به عنوان یک والدین این مقاله را می خوانید باید بدانید که فرزند شما تا حدی بزرگ شده است و باید اجازه دهید یکسری از تصمیمات را خودش بگیرد.

در این سن باید تا حدی از تصمیمات را به عهده فرزند خود بگذارید.باید به آن ها یاد دهید که تصمیم بگیرند و مسئولیت این تصمیم را به صورت تمام و کامل بر عهده بگیرند.

سردرگمی در انتخاب هدف

بعد از انتخاب رشته اصلی تحصیلی باید به دنبال یک رشته زیر شاخه برای تحصیل در دانشگاه بگردید.باید تمامی رشته ها را تک به تک بررسی کنید. باید رشته ای را پیدا کنید که به آن علاقه دارید و برای شما مناسب است.

دلیل اصلی این کار این است که انتخاب رشته دانشگاهی به صورت مستقیم و غیر مستقیم تا پایان عمر در زندگی شما تاثیر دارد.کاری که قرار است انجام دهید، شهری که قرار است در آن سکونت کنید به همین رشته دانشگاهی شما بستگی خواهد داشت.

رشته ها

رشته های تحصیلی بسیار زیادی در دانشگاه وجود دارند که باید روی آن ها تحقیق کنید و خبر خوب این است که اکثر رشته ها در سایت دانش پژوه به صورت کامل بررسی شده اند و همچنان این دسته بندی بهبود می یابد و رشته های بیشتری به آن افزوده می شود.

با خواندن این مقالات از سردرگمی در درس خواندن و انتخاب رشته به صورت کامل رها خواهید شد

نظر جامعه

از نظر عموم مردم یک جامعه فقط رشته هایی به رسمیت شناخته می شود که بازارکار عالی با منبع درامد زیادی داشته باشند.

اما مهم ترین ملاک برای موفقیت در رشته تحصیلی و شغل، داشتن علاقه است.بدون علاقه هرگز نمی توانید یک پزشک سطح بالا شوید.بدون علاقه هرگز نمی توانید یک مهندس کامپیوتر کاربلد شوید.

سخنی با والدین

والدین دانش آموزان باید بدانند که نباید از فرزندشان توقع داشته باشند در رشته ای تحصیل کنند که علاقه ای به آن ندارند یا در گذشته خودشان به رشته ای علاقه داشته اند و بنا به موارد مختلف نتوانسته اند در آن تحصیل کنند و الان فرزندشان را مجبور به تحصیل در آن می کنند.این یک موضوع اساسی است که اگر به آن توجه نشود باعث سردرگمی در انتخاب هدف می شود.

سردرگمی در انتخاب هدف در دبیرستان

سردرگمی در درس خواندن

کنکور

در سال آخر به مهم ترین قسمت این ۱۲ سال تحصیل خود خواهید رسید. وظیفه شما اینست که با استراتژی های مختلف از پس آن بر بیایید.

فشاری که والدین روی شما دانش آموزان می گذراند یک طرف ماجراست و فشاری که قبول نشدن روی شما می گذارد سمت دیگر ماجرا است.

اما همیشه افرادی نتیجه می گیرند که بتوانند این فشار ها را مدیریت کنند.حالا که به این مرحله نرسیده اید و زمان دارید، باید مهارت کنترل فشار را یاد بگیرید.

از مشاورهای فعال در این زمینه استفاده کنید. باید این مهارت را در خودتان بسازید تا ذهنتان فشارها را به نقطه قوت شما تبدیل کند. این باعث می شود در سال آخر بدرخشید.

تا این بخش از مقاله، مقاله برای افرادی نوشته شده که سال اول در متوسطه دوم هستند. آن ها هنوز وقت دارند و توصیه هایی به آن ها کردیم که بتوانند در این مسیر بهتر و بهتر عمل کنند.با عمل کردن به این مطالب از سردرگمی در انتخاب هدف در دبیرستان جلوگیری می شود.

اما در ادامه موضوع، مقاله به پشت کنکوری ها اختصاص خواهد داشت.

انفجار!!

سرانجام کنکور داده شد و باید یکماه منتظر نتایج آن ماند.اما وقتی نتیجه اعلام می شود و آن را مشاهده می کنید در یک لحظه همه چیز در دنیای شما منفجر می شود.می بینید که رتبه کسب شده بسیار با رتبه دلخواه شما فاصله دارد.

اما نگران نباشید این پایان ماجرا نیست!!

فرصت دوباره…

خوشبختانه کنکور نه تمام می شود و نه از بین می رود بلکه همیشه همراه شماست.اگر رتبه شما نادلخواه بود می توانید مجددا در کنکور شرکت کنید.

سوالی که پیش می آید این است که آیا می توانم در کنکور دوم موق شوم؟

پاسخ هم بله است هم خیر!!

اگر کنکور دوم را هم مانند کنکور اول پیش ببرید و همان استراتژی ها را بکار بگیرید قطعا دوباره شکست خواهید خورد.

نادان کسی است که یک کار تکراری را بارها و بارها انجام دهد و انتظار نتیجه متفاوت را داشته باشد
(آلبرت انشتین)

اما اگر ایراد های خود را پیدا کنید، همان ایراد هایی که باعث خراب شدن رتبه شما در کنکور اول شد، و سعی به تغییر و عوض کردن ان روش ها کنید، قطعا نتیجه شما تغییر خواهد کرد.این نتیجه به نسبت تغییراتی که ایجاد می کنید می تواند متفاوت باشد.

جمع بندی:

همیشه افرادی موفق هستند که قبل از اینکه کار به جای سخت و دشوار برسد، تغییر می کنند.اگر میخواهید در کنکور یک نتیجه عالی بدست بیاورید در حالی که سختی هم نکشید باید از چند سال قبل برنامه ریزی کنید و ضعف های خود را در آرامش کامل به نقاط قوت تبدیل کنید.اینکار باعث می شود که به سردرگمی در درس خواندن دچار نشوید.

اگر همه چیز را به سال آخر موکول کنید و تمامی مولفه ها را در یکسال با هم پیش ببرید فشاری به شما می آید که برای همیشه در ذهنتان باقی خواهد ماند.همین موضوع باعث می شود که به سردرگمی در انتخاب هدف در دبیرستان برسید.

والدین در این دوره تحصیلی باید حامی فرزند خود باشند. نباید دائما فرزند خود را با فرزند دیگر افراد مقایسه کنید.هر فرد ویژگی ها و توانایی های خاص خود را دارد.اما وظیفه شما به عنوان پدر یا مادر این است که فرزند خود را استعداد یابی کنید.


 

وبسایت دانش پژوه همواره حامی و هموار کننده راه کنکوری هاست.

شما می توانید سوالات خودتان را در سایت بپرسید و مطمعن باشید که به بهترین پاسخ خواهید رسید.

همچنین دانش پژوه یک اهرم بسیار قوی برای پیشرفت شغلی مشاوران و اساتید است.

اما این خدمات رایگان چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

می خواهم این خدمات را ببینم

ارسال یک پاسخ