اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

دوره متوسطه اول و سن بلوغ

دوره متوسطه اول یک دوره بسیار مهم است که تقریبا با سن بلوغ مصادف شده است.دوره اول متوسطه یک مقطع بسیار مهم هم برای والدین  هم برای دانش آموز است.باید با آشنایی کامل از رشته های مختلف دست به انتخاب یک رشته متناسب با روحیه دانش آموز زد.

برای توضیح این موارد و یادگیری انجام اینکار به بهترین صورت این مقاله را تا انتها بخوانید

دوره متوسطه اول:

دوره راهنمایی یا همان دوره متوسطه اول نظام جدید یک مقطع بسیار مهم برای پیشرفت تحصیلی است.در این دوره دروس اندکی تخصصی تر می شوند. دانش آموز باید پایه درسی خود را قوی کند تا در دوره بعدی به مشکلات پایه ای برخورد نکند.

اما مشکلات و موانعی در این سن برای بچه ها وجود دارد که باعث می شود دانش آموزان از مسیر اصلی خود فاصله بگیرند.

در ادامه قصد داریم این مشکلات را بیان کنیم تا والدین بتوانند تصمیمات درست تری برای فرزندان خود بگیرند.

سن بلوغ

در سن بلوغ اتفاقاتی برای فرزند شما می افتد که آن ها را به سمت های دیگر هدایت می کند.اگر در این مقطع زمانی فرزندتان را مجبور به کارهایی کنید که علاقه ندارد و یا سخت گیری های شدید را انجام دهید باعث می شوید که فرزندتان بیشتر و بیشتر در مسیر مخالف خواسته های شما حرکت کند.

جنب و جوش

کسی که در سن بلوغ است به احتمال خیلی زیاد تحرکاتش بیشتر می شود.پرخاشگری و خارج شدن از چارچوب قوانین یکی از نشانه های سن بلوغ است.پس سعی کنید تا حد امکان به فرزندتان سخت نگیرید و او را مجبور به انجام کارهای نادلخواه نکنید.

درس نخواندن

به علت قرار گرفتن در سن رشد و ترشح انواع هورمون ها، فرزند شما شخصیت ثابتی نخواهد داشت.ممکن است در دوره دبستان یک فرد درس خوان بوده باشد اما هم اکنون اصلا درس نمی خواند و افت شدید نمره کاملا محسوس است.این موضوعات بیان شده بسیار طبیعی اند و برای هر فردی اتفاق می افتد.

اما سوالی که پیش می آید این است که با همچین فرزندانی در سن بلوغ و دوره اول متوسطه چه کنیم تا هم بهتر درس بخوانند هم پرخاشگری کمتری داشته باشند؟

سوال بپرسید!!

مهم ترین موضوع برای یک فرد آزادی است.با سوال پرسیدن از فرزند خود به آن حق انتخاب می دهید. این موضوع باعث می شود تا احساس آزادی و حق انتخاب کند.

مثلا از او بپرسید دوست دارد که در کلاس تقویتی ریاضی شرکت کند یا زبان؟

اگر انتخاب بین این دو برایش سخت بود این سوال را بدون گزینه از او بپرسید و بگویید که دوست داری در کدام کلاس تقویتی ثبت نامت کنم؟

پس با دادن حق آزادی و حق انتخاب آن را وارد مسیر درست کنید تا هیچ درگیری بین شما و فرزندتان پیش نیاید که نتیجه این درگیری ها خارج شدن از مسیر اصلی است.

دوره متوسط اول و سن بلوغ

دوره اول متوسطه

مهم ترین رسالت

یکی از مهم ترین قسمت های زندگی هر دانش آموز انتخاب رشته تحصیلی است.نتیجه این انتخاب تا آخر عمر در زندگی شما تاثیر دارد.کار شما در آینده، محل زندگی اتان و دیگر موارد در اختیار رشته تحصیلی شماست.

یک فرد در این سن نمی تواند خودش به تنهایی دست به انتخاب یک رشته درست بزند. به همین دلیل شما به عنوان والدین دانش آموز وظیفه دارید که در این انتخاب به عنوان یک فرد کمک کننده ظاهر شوید.

رشته مورد علاقه

مهم ترین بخش در انتخاب رشته، شناختن رشته ها و پیدا کردن رشته مورد علاقه است.شما به عنوان پدر و مادر نباید به صورت مستقیم برای فرزند خود رشته انتخاب کنید.وظیقه شما این است که رشته ها را به صورت جزئی برای فرزندتان توضیح دهید تا به صورت کامل با رشته های موجود آشنا شود.

این آشنایی کمک می کند تا دختر یا پسر شما رشته ها را به صورت جزئی بشناسد و رشته ای را انتخاب کند که به آن علاقه دارد.

هیچوقت فرزندتان را وادار به ورود به رشته دلخواه خودتان نکنید

اگر اطلاعاتی راجب جزئیات یک رشته ندارید از یک مشاور کمک بگیرید

انتخاب رشته را جزئی و سطحی نگیرید زیرا فرصت جبران برای این موضوع بسیار کم است

شکل دادن شخصیت

در این دوره فرزندان بسیار از شما الگو می گیرند. باید از لحاظ رفتاری رفتار خوبی را از خود بروز دهید تا شخصیت فرزند شما هم به یک شکل خوب شکل گیرد.

رفتار شما با همسایه ها، با همسرتان، با مغازه دارها و مشاهده این رفتار توسط فرزندتان باعث می شود او هم همین رفتار ها را از شما یاد بگیرد و در مقابل دیگران انجام دهد.

پس مهم ترین کار برای شکل دادن شخصیت فرزندتان در دوره متوسطه اول یا سن بلوغ، انجام رفتار های شایسته از سمت خودتان است.

معضل ویرانگر

یکی از مهم ترین مشکلاتی که والدین با آن سر و کله می زنند گوشی موبایل است.این روزها با پیشرفت تکنولوژی و زیاد شدن گوشی های هوشمند در هر خانه چندین نوع گوشی وجود دارد.

استراتژی که پدر و مادرها برای کنترل کردن گوشی پیاده می کنند بسیار غیر کاربردی است و اصولا نتیجه عکس دارد.به جای ساعتی کردن استفاده از گوشی هوشمند باید الگو شوید.

اگر شما فردی هستید که چندین و چند ساعت در روز در شبکه های اجتماعی هستید، فرزندتان نیز شما را الگو قرار می دهد. آن وقت نمی توانید به آن دستور دهید که گوشی را کنار بگذارد.

پس اگر می خواهید این موضوع را کنترل کنید اول باید خودتان از تلفن همراه و شبکه های مجازی کمتر استفاده کنید.

جمع بندی:

اهمیت دوره متوسطه اول بر هیچکس پوشیده نیست.این موضوع بسیار مهم باعث شده تا والدین حساسیت بالایی به خرج دهند.نتیجه این حساسیت ایجاد یک فضای زندانی شده است. این فضا نه تنها باعث نتیجه عکس تحصیلی می شود بلکه باعث تنش در روابط فرزند و والدین نیز می شود.

با فضا دادن به فرزند خود باید احساس آزادی را در او بوجود بیاورید.این احساس آزادی باعث می شود فرزند شما در چارچوب قوانین عمل کند و از مسیر درست منحرف نشود.


 

فززندان شما نیاز به فضایی دارند که سوالات درسی و غیر درسی خودشان را بپرسند.

همچنین مشاور ها و معلم ها نیز به این فضا نیاز دارند تا به سوالات پاسخ دهند

این پاسخ دادن ها باعث موفقیت شغلی برای مشاوران و معلمان می شود.

برای اینکه با خدمات رایگان دانش پژوه بیشتر آشنا شوید دکمه زیر را لمس کنید.

خدمات سایت رو ببین

ارسال یک پاسخ