اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

الگو های موفق در کنکور

همیشه راهی برای رسیدن به نتیجه یا موفقیت وجود دارد.اگر راهی وجود نداشت دلیل بر این نیست که راهی وجود ندارد. به این معنی است که راه وجود دارد اما هنوز کسی راه را پیدا نکرده است.اگر قصد موقیت در کنکو را دارید باید الگو های موفق در کنکور را پیدا کنید. اگر الگویی نیست باید شما الگو شوید.

در این مقاله قرار است راجب الگو های مختلف با شما صحبت کنیم. در بخش های بعدی مقاله مصاحبه افراد برتر کنکور را برای شما قرار می دهیم.

الگو های موفق در کنکور: نقشه راه

برای رسیدن به موفقیت در کنکور و تحصیل، راه های متفاوتی وجود دارند که هر فرد می تواند در هر یک از این مسیر ها قدم بردارد.

برخی از این مسیر ها قبلا مورد استفاده قرار گرفته است و برخی تازه کشف شده و برخی مسیر ها را نیز هنوز کسی امتحان نکرده و وارد آن نشده است.

خیلی از افراد مشتاق هستند در یک مسیر جدید به عنوان اولین نفر قدم بردارند و به نتیجه دلخواه برسند.

بعضی افراد مایل هستند مسیر های ایمنی که قبلا تست شده را بروند.پس هر فرد می تواند یک نقشه راه متفاوت را دنبال کند و به نتیجه برسد.

رد پا:

اگر قصد حرکت در یک مسیر تکراری تضمین شده را دارید خبر خوب این است که در این مسیرها بسیار رد پا وجود دارند که با دنبال کردن آن ها می توانید به انتهای مسیر برسید.

اما بعضی از کنکوری ها و افراد موفق وارد مسیر های جدید می شوند. آن ها خودشان به عنوان اولین نفر به انتهای مسیر می رسند و برای بقیه نیز رد پا می گذراند.

رد پا رو دنبال کن:

افرادی هستند که در مدت زمان بسیار کم به نتیجه عالی رسیده اند و بعد از این افراد، افراد زیادی به این علت که باور کردند که حرکت در مسیر این افراد جواب می دهد حرکت کردند و این مسیر را رفتند و نتیجه گرفتند.

غیر قابل شمارش هستند افرادی که در زمان کم در کنکور موفق شده اند

افراد زیادی با هزینه بسیار کم توانستند به رتبه های تک رقمی در کنکور برسند

بسیار زیادند افرادی که بدون کلاس خصوصی توانستند درصد های بسیار بالایی را در کنکور تجربه کنند.

افراد بسیار زیادی توانستند در روستاهای دور افتاده بدون هیچ امکاناتی به رتبه های برتر کنکور تبدیل شوند.

همه و همه این افراد الگو شدند تا دیگر افراد با بهانه های مختلف از آن ها درس بگیرند و حرکت کنند و مانند آن ها موفق شوند.

ردپا شو:

شاید شما هم جز آن دسته از افراد باشید که بگویید نه، شرایط من با تمامی این افراد فرق می کند و بسیار خاص است.

خوب شما بیا و در یک مسیر دیگه قدم بردار و مثل اون افراد ردپا شو و الگوی هزاران نفر شو.مسیر منحصر اختصاصی خودت رو پیدا کن و در آن حرکت کن. روش های مختلف را تست کن در این مسیر.وقتی رسیدی به انتهای مسیر نه تنها از نتیجه لذت میبرید بلکه چراغ راهنمای افرادی می شوید که شرایطی مشابه شما دارند. آن ها می توانند با الگو گرفتن از شما در این مسیر حرکت کنند.

ممکن است بگویید شانسی است و آن ها شانس داشته اند. زمانی می توانید بگویید که حرکت کردن در یک مسیر و رسیدن شانسی است که فقط یک نفر این نتیجه را گرفته باشد.هزاران هزار آدم هستند که از روستاهای بسیار دور افتاده رتبه برتر کنکور شده اند.

هزاران هزار کنکوری هستند که در مدت کم به رتبه دلخواه خود رسیده اند.افراد غیر قابل شمارشی هستند که رد پا ها را دنبال کرده اند و به موفقیت رسیده اند.

الگوهای موفق در کنکور

هزار و یک دلیل:

راه های رسیدن به موفقیت در کنکور با هر شرایطی که الان در آن حضور دارید بسیار زیاد است.اما افراد هزاران بهانه برای حرکت نکردن در این مسیر های متفاوت را دارند.

تا وقتی که دلیل برای حرکت نکردن داشته باشیم، مهم نیست چقدر و به چه تعداد مسیر وجود دارد تا ما را به موفقیت در کنکور برساند.

مهم نیست چقدر و با چه قدرتی دارید پدال گاز رو فشار می دهید، اگر ترمز دستی بالا باشد و پای شما روی ترمز، محال است که ماشین حتی یک متر هم حرکت کند.این دلایل همان ترمز شما برای حرکت نکردن در مسیر رتبه برتر شدن در کنکور است.

حرکت کن:

اگر فردی توانسته باشد در هر کجای دنیا به یک موفقیت دست یابد، این اتفاق برای شما هم به صورت صد در صد می تواند رخ دهد.

اگر کسی توانسته در یک روستا بدون هیچ امکاناتی به رتبه تک رقمی برسد، شما هم می توانید ولی یک شرط دارد، حرکت کردن.

حرکت کردن نیاز به اعتماد به نفس دارد، نیاز به انگیزه دارد.این الگو ها انگیزه شما هستند.

شک و یقین:

وقتی می توانید در یک مسیر حرکت کنید که به یقین رسیده باشید.فردی که به مسیر شک دارد هرگز در مسیر مورد نظر حرکت نمی کند. اگر حرکت هم کند، با ترس حرکت می کند.

برای اینکه شک به یقین تبدیل شود باید مصاحبه افراد موفق در کنکور را بخوانید.

در قسمت های بعدی مقاله الگو های موفق، قرار است مصاحبه از افرادی که در زمان کم، با مطالعه کم و هر موضوع دیگری که به رتبه خوب رسیده اند را قرار دهیم تا با خواندن این مصاحبه ها بتوانید ذهنیت من هم میتوانم را در ذهن خود ایجاد کنید.

جمع بندی:

تمام کاری که باید انجام دهید این است که مسیر درست را پیدا کنید و در آن حرکت کنید.اگر مسیری برای شما وجود ندارد شما باید یک مسیر جدید با توجه به شرایطی که در آن هستید برای خود خلق کنید یا در مسیر های ناشناس حرکت کنید.

در هر وضعیتی که باشید می توانید در کنکور نتیجه بگیرید. چونکه افراد زیادی هستند که با وضعیت های مشابه شما یا بدتر از شما به نتیجه عالی در کنکور سیده اند.

دیدن الگو های موفق در کنکور می تواند باعث شود که خودتان را باور کنید. نتیجه این خودباوری حرکت کردن است و نتیجه حرکت کردن و مطالعه کردن، کسب رتبه دلخواه است.


 

هر کنکوری و محصل یکسری سوالات در ذهن خود دارد

هر معلم و مشاور نیز مسئول پاسخ دادن به این سوالات است

دانش پژوه وصل کننده محصلان و مشاوران و معلمان به یکدیگر است

اما نه فقط همین، کلی امکانات دیگه هم وجود داره

همه این خدمات منحصر بفرد به صورت رایگان در اختیار شما است.

همین الان از خدمات استفاده می کنم

ارسال یک پاسخ