اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

صفر تا صد کنکور

در این مقاله قصد داریم صفر تا صد کنکور ،که یکی از راهای پیش روی هر دانش اموز برای رفتن به مرحله بعد از زندگی است را،توضیح دهیم.

صفر تا صد کنکور:

اصولا درس خواندن برای کنکور از تابستان شروع می شود و ادامه پیدا می کند تا بهار و اوایل تابستان سال آینده

شروع گرم تابستانی:

همه از تابستان تصمیم میگیرند درس بخوانند و تعهد می دهند که رتبه یک کنکور شوند و با روزی ۱۶ ساعت درس خواندن ،مسیر را اغاز می کنند.با رسیدن به ماه مهر،با اولین فشار و اتفاق و یا تراز ازمون ازمایشی،تعهد خود را زیر پا می گذارند و می گویند یک هم نشدیم نشدیم،دو رقمی هم شویم خوب است.

بعد از امتحانات نوبت اول با اولین اتفاق(مشابه اتفاقات گفته شده در بالا) می گویند حالا سه رقمی هم بد نیست،همه رتبه یک نمی شوند که. و ادامه می دهند و به عید می رسند و با اتفاقاتی که پیش می اید،می گویند زیر ۱۰ هزار هم عالیه،و ادامه می دهند تا ۱۵ روز قبل کنکور و می گویند مجاز هم شویم باید کلاهمان را بندازیم بالا.

به این ترتیب شروع گرم تابستانی ،با سردی هرچه تمام،به پایان می رسد

به نظر شما چه اتفاقی افتاد که تعهد به این سنگینی در شروع کار،به این روز افتاد؟

آیا نحوه درس خواندنشان غلط است؟

آیا کلاس خصوصی نتوانستند بگیرند؟

آیا افراد کند ذهن هستن؟

جواب خیر است.چونکه تمامی این اتفاقات به دو علت رخ داد:

تمرکز:

به اندازه ای که ما می توانیم روی یک موضوع تمرکز کنیم،به همان اندازه نتیجه میگیرم.اگر ۸۰ درصد بتوانیم تمرکز کنیم روی درس خواندن،۸۰ درصد نتیجه میگیرم از درس خواندن.
ممکن است شما ساعت ها درس بخوانید و نمره ۱۲ کسب کنید ولی یک نفر یک ساعت درس بخواند و نمره ۱۸ را کسب کند.پس نتیجه گرفتن به ساعت درس خواندن نیست بلکه با تمرکز درس خواندن است.

عوامل بر هم زننده تمرکز:

عواملی که باعث منحرف شدن کانون توجه ما از روی بحث اصلی به بحث فرعی می شوند.یک کنکوری،دانش آموز یا دانشجو،دغدغه هایی دارد که باعث درگیری ذهن می شود که این امر باعث کاهش تمرکز می شود،مثلا وقتی شما مادرتان مریض باشد ،قطعا قسمتی از ذهن شما به این مساله می پردازد و نمی گذارد تمام حواستان به مطالعه باشد.
وقتی نگران نتیجه کنکور هستید،نمی توانید با دقت بالا مطالعه کنید. وقتی سوالات زیاد درسی و مربوط به حاشیه درس در ذهنت باشد و بی جواب بماند،نمی توانید با تمرکز مطالعه کنید.

راهکار های تقویت تمرکز:

چگونه نگران نتیجه کنکور،امتحان یا کنفرانس خود نباشیم؟
ممکن است بگویید چگونه فکر مادر مریضمان را از سرمان بیرون کنیم؟
چگونه برای سوالات بی پاسخمان،پاسخ پیدا کنیم در حالی که هزینه مشاوره و معلم خصوصی زیاد است؟

خبر خوبی که می خواهیم به شما بدهیم این است که تمامی موارد بالا را می توان برطرف کرد ولی به شرط آنکه واقعا به تمرینات عمل کنید و بگذارید آرام آرام ذهنتان ساکت شود.
چونکه این اتفاقات یک شبه در ذهن شما رخ نداده که یک شبه بتوانید افسار آن را بدست بگیرید.این ترس ها و نگرانی ها ریشه در کودکی ما دارند .

برای مورد یک و دو قرار است یک دوره اموزشی ایجاد شود تا به شما کمک کند تا تمرکز خودتان را بالا ببرید. و برای مورد سوم(سوالات بی جواب شما)وبسایت دانش پژوه فضایی کاملا رایگان را برای شما آماده کرده است.
که شما می توانید از آن بهره ببرید و نهایت استفاده را داشته باشید،برای اشنایی مفصل با وبسایت دانش پژوه و چگونگی مرتفع کردن این موضوع(تمرکز و اعتماد به نفس) به بخش خدمات ما سایت مراجعه کنید.

اعتماد به نفس:

اعتماد به نفس یعنی در اولویت قرار دادن خودمان،یعنی اینکه از خودمان نکنیم و به دیگران بدهیم.برای مثال در سال کنکور از ما درخواست هایی می شود که پاسخ ما به آن درخواست ها،بخشی از‌ زمان ما را ذخیره یا هدر میدهد.

از طرف اشنایان شما درخواست می شود که کاری برایشان انجام دهید

از طرف دوستانتان پیشنهاد بیرون رفتن را دریافت می کنید

کمک کردن به دیگران و بیرون رفتن با دوستان خیلی هم خوب است البته در صورتی که به درس خواندن شما لطمه نزند

دو نوع فرد وجود دارد:

فرد اول: فردی که پاسخ مثبت به این درخواست ها می دهد در حالی که خودش برنامه ریزی کرده است که درس بخواند.

فرد دوم: فردی که پاسخ منفی میدهد چونکه می داند که اگر بله بگوید،خودش عقب می افتد از برنامه ریزی اش و این سردرگمی
در برنامه،باعث می شود استرس بگیرد

این جواب منفی و مثبت دادن به درخواست ها،ریشه در اعتماد به نفس ما دارد

چگونه قدرت “نه” گفتن را تقویت کنیم را در آینده تحت عنوان یک دوره برای شما آماده خواهیم کرد.

نوع دیگری از اعتماد به نفس(عزت نفس) که آن هم اکتسابی است نه ذاتی و توسط سایت دانش پژوه هم ایجاد می شود،را مورد بررسی قرار می دهیم.

فرض کنید در یک مجلس نشسته اید و فردی سوالی می پرسد (معما،سوال درسی،اطلاعات عمومی و …)آن فردی که بهترین پاسخ را به آن سوال می دهد،آیا عزت نفس آن فرد بالاتر نمی رود؟
ایا پیش خودش نمی گوید که ایول بابا این همه ادم نشسته بودند و من تونستم به این سوال  بهترین پاسخ رو بدم؟بله قطعا همینطور است

وبسایت دانش پژوه چگونه این کار را انجام می دهد؟برای اگاهی از این عملکرد به بخش خدمات ما سایت مراجعه کنید.

برای آگاهی از زمان دوره های گفته شده در مقاله،وارد کانال تلگرامی سایت شوید.(همچنین می توانید از فایل های صوتی رایگان موفقیت در کنکور هم  تا قبل از معرفی دوره تخصصی صفر تا صد کنکور استفاده کنید)

ارسال یک پاسخ