اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

چگونه در کنکور قبول شویم: رمز موفقیت | دانش پژوه

این مقاله قرار است که در هفت قدم، به سوال چگونه در کنکور قبول شویم، پاسخ دهیم و به شما می گوییم که چیزی به اسم راز موفقیت در کنکور وجود ندارد.

قرار نیست بسته های آموزشی و مشاوره ای خودمان را به شما معرفی کنیم و یا تبلیغ دیگران را کنیم.ما به شما آگاهی می دهیم تا با استفاده از آن، مسیر درست را پیدا کنید.پس با ما همراه باشید.

چگونه در کنکور قبول شویم ؟

این سوال شاید سوال بیش از ۵۰ درصد کنکوری ها باشد که چگونه در کنکور موفق شوم یا چرا در کنکور موفق نمی شوم.پاسخ به این سوال برای هر فرد متفاوت است زیرا هر فرد شرایط متفاوت و خاص خودش را دارد.پس پاسخ به این سوال که چگونه در کنکور موفق شویم را به صورت قدم به قدم برای شما بررسی می کنیم.

قبل از شروع ۷ قدم برای موفقیت در کنکور باید به شما بگویم هیچ تکنیک خاص و یا راز موفقیت در کنکوری وجود ندارد و اگر دنبال یک مسیر خاص و یک راز موفقیت در کنکور هستید، این مقاله را نخوانید.

  • قدم اول

قدم اول برای شروع هر چیزی مانند کنکور، کسب و کار، ازدواج و هر چیز دیگری، شناختن خود است.باید در اولین قدم به خودشناسی برسید و برای رسیدن به خودشناسی نیاز به هیچگونه مشاور و پزشکی ندارید و هیچکس اندازه خودتان از درونتان خبر ندارد.

خودشناسی به چه معناست؟

برای موفقیت در تحصیل و کنکور باید بدانید که علاقه به چه رشته ای دارید، ریاضی، هنر، تجربی یا انسانی.حالا طبق علاقه خودتان و شناختی که از خودتان دارید، رشته ای را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید.

اگر در رشته مورد علاقه اتان تحصیل کنید، با عشق درس می خوانید و راجب آن رشته تحقیق می کنید و در نهایت در آن رشته حرفه ای می شوید.این حرکت باعث موفقیت شما در تحصیل و در نهایت کنکور می شود.

وقتی یک درس را فقط برای قبولی در کنکور می خوانید، احتمال قبولی شما بسیار بسیار پایین است به این علت که تمرکز درست و حسابی روی آن دروس ندارید.

  • قدم دوم

حالا که به خودشناسی رسیدید و رشته مورد علاقه اتان را انتخاب کردید باید به اعتماد بنفس و خودباوری برسید.

چگونه اعتماد به نفس را افزایش دهیم ؟

برای افزایش اعتماد به نفس فقط باید روی مهارت های خود کار کنید و یا کسب مهارت کنید.با هر بار افزایش یا کسب مهارت خود، می توانید به آن مهارت استناد کنید. اینکار باعث خودباوری و افزایش اعتماد به نفس و انگیزه برای انجام دادن دیگر کارها با موفقیت می شود.

تمرین:

مهارت های خودتان و یا کارهایی که در گذشته با موفقیت به انجام رسانده اید را در یک لیست بنویسید و در مورد آن با خودتان صحبت کنید تا به خودتان یادآوری کنید که چقدر توانمند در انجام دادن و موفقیت در کارهای مختلفی هستید.

چگونه در کنکور موفق شویم و راز موفقیت در کنکور چیست

چگونه در کنکور قبول شویم

  • قدم سوم

بعد از قرار گرفتن در مسیر مناسب توسط قدم اول و دوم، حالا باید در مسیر شروع به حرکت کرد.تا پیش از رسیده به خودشناسی و خودباوری هر چقدر درس بخوانید و تلاش کنید به نتیجه دلخواه نمی رسید چونکه در مسیر نادرست هستید و هیچوقت حرکت در مسیر شمال، شما را به جنوب نمی رساند.

چگونه در مسیر درست حرکت کنم؟

حالا که وارد مسیردرست شده اید باید با درس خواندن صحیح این مسیر زیبا را ادامه دهید تا در نهایت به نتیجه یا هدفتان برسید.

  • قدم چهارم

مطالعه کردن دروس باید به نحوی باشد که بیشترین بازدهی را داشته باشد.هدف شما باید این باشد که بیشترین بهره وری را از مطالعه کردن بدست اورید نه صرفا افزایش ساعت مطالعه.

نحوه صحیح مطاله دروس کنکور توسط رتبه صد کنکور سراسری سال ۹۵ در مقاله ای مجزا تحت عنوان <<موفقیت در کنکور>> توضیح داده شده است که می توانید آن را مطالعه کنید.

می خواهم همین الان مقاله را ببینم

  • قدم پنجم

هر چقدر که به زمان کنکور نزدیکتر می شوید، فشار بر روی شما بیشتر و در نهایت استرس شما بیشتر می شود.این موضوع یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده رتبه شما است.اگر نتوانید استرس خود را مدیریت کنید نمی توانید نتیجه خوبی بگیرید.استرسی که کاملا از سمت خودتان است و هیچ پایه و اساسی ندارد.

باید بدانید که نتیجه کنکور همه چیز نیست

باید بدانید که موفق شدن یا نشدن در کنکور پایان همه چیز نیست

باید بدانید که نظر دیگران راجب عملکرد شما در کنکور اصلا مهم نیست

باید بتوانید سوالاتی که در ذهنتان عبور می کند را کنترل کنید.سوالاتی مانند اگر نتوانم، اگر نشود، اگر روز کنکور مریض شوم و هزاران سوال دیگر که هیچ پایه و اساسی ندارد و فقط باید ذهنتان را کنترل کنید تا از استرس و فشار دور شوید.

  • قدم ششم

قدم ششم را با یک سوال شروع می کنیم

آیا در سال کنکور به مشاور نیاز داریم؟

بهترین مشاور برای شما، خودتان هستید چونکه هم توانایی های خودتان را به خوبی می شناسید و هم ظرفیت های خودتان را.پس اگر مشاور را برای برنامه ریزی می خواهید، بدانید که کسی بهتر از خودتان نمی تواند برایتان برنامه درسی بریزد.

اما اگر توانایی برنامه ریزی را ندارید، می توانید از تجربه مشاوران استفاده کنید و طبق اصول و تجربه انها برای خودتان برنامه ریزی کنید.

در خصوص این موضوع، یک خبر خوب در انتهای مقاله برای شما داریم

  • قدم آخر

تمرکز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و هرگز نمی توان این موضوع را رد کرد.پس پیشنهاد می شود که در سال کنکور تمامی شبکه های اجتماعی را غیر فعال کنید.

مهمانی های پشت سر هم و گوناگون را که باعث اتلاف وقت و درگیری ذهنتان می شود را به حداقل برسانید.(فقط برای عوض شدن روحیه هر ازگاهی به تفریح بپردازید.)و یادتان باشد پرتوهای خورشید هیچ وقت باعث آتش سوزی نمی شوند مگر اینکه با ذره بین روی یک نقطه خاص متمرکز شوند.

قوانین طبیعت هیچگاه اشتباه نمی کنند.پس اگر تمرکزتان روی درس خواندن و اینستاگرام و دیگر شبکه های مجازی است، قید موفقیت و رتبه خوب در کنکور را بزنید.

سخن پایانی:

موفقیت نیازمند قرار گرفتن در مسیر صحیح و قدم برداشتن به صورت متوالی در آن مسیر است.برای اینکه در در طول مسیر وارد مسیر های انحرافی نشویم باید تمام تمرکزمان را روی مسیر اصلی بگذاریم.پس متوجه شدید که هیچ چیزی به اسم راز موفقیت در کنکور وجود ندارد.

پایان مقاله چگونه در کنکور قبول شویم

اما خبر خوبی که قولش را داده بودیم،خدمات رایگان سایت دانش پژوه است.


خدمات تحصیلی و کنکوری سایت دانش پژوه به شما در مسیر کنکور بسیار کمک می کند

همچنین مشاوران و معلمان می توانند در سایت فعالیت کنند و از نتیجه فعالیت در سایت استفاده کنند برای موفقیت بیشترشان

 

جهت آشنایی و استفاده ازاین خدمات رایگان، وارد صفحه زیر شوید

آشنایی با خدمات رایگان دانش پژوه

ارسال یک پاسخ