اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

چند ساعت درس بخوانیم؟

یک سوال پرتکرار که در بین تمامی کنکوری ها همیشه وجود دارد این است که چند ساعت درس بخوانیم تا در کنکور موفق شویم.در این مقاله به پاسخ این سوال و ارائه راهکار برای افزایش ساعت مطالعه می پردازیم.

این امکان وجود دارد که در روز به ۲۴ ساعت مطالعه هم رسید.آیا این ۲۴ ساعت مطالعه باعث نتیجه بهتر در کنکور می شود؟ اما موفقیت در کنکور صرفا به ساعت مطالعه بستگی دارد؟

اگر شما هم این سوالات را دارید و می خواهید ساعت مطالعه خودتان را افزایش دهید، این مقاله می تواند گره گشا مشکل شما باشد.

چند ساعت درس بخوانیم؟

میزان نتیجه شما در کنکور ارتباط مستقیمی با مطالعه مفید شما دارد.مثلا اگر مریم به صورت میانگین ۱۰ ساعت در روز درس بخواند و سیاوش به صورت میانگین ۶ ساعت در روز برای کنکور درس بخواند و رتبه سیاوش ۲۰۰ شود و رتبه مریم ۱۳۰۰ به این معنی است مطالعه مفید سیاوش از مریم بیشتر بوده است.

با اینکه مریم ۴ ساعت مطالعه بیشتری داشته اما این ۱۰ ساعت مطالعه مفید نبوده. این موضوع باعث گرفتن نتیجه کمتر از سیاوش با ساعت مطالعه ۶ ساعت در روز شده است.

مطالعه غیر مفید

تعداد ساعت درس خواندن فقط یک عدد است که میزان و اندازه مطالعه را به ما می دهد اما آیا یک عدد مهم است؟

۵ ساعت مطالعه با تمرکز بالا بسیار ارزشمند تر از ۱۸ ساعت درس خواندن با کمترین تمرکز و انواع حواس پرتی است.

فردی که ۵ ساعت مطالعه می کند و یک ساعت آخر را جمع بندی می کند بسیار مطالعه اش مفید تر و بهتر از فردی است که ده ساعت درس می خواند اما جمع بندی نمی کند.

خیلی تفاوت است بین فردی که فقط درس می خواند و فردی که هم درس می خواند، هم سریال نگاه می کند و هر از گاهی هم در شبکه های اجتماعی دور می زند.

به قول آرنولد بسیار تفاوت است میان فردی که فقط وزنه می زند و فردی که هر وزنه را برای هر عضله خاص خودش می زند و روی آن عضله تمرکز می کند.

چگونه مطالعه مفید داشته باشیم؟

سوال بسیاری از دانش آموزان این است که چگونه یک مطالعه مفید برای کنکور داشته باشم که نتیجه دلخواهم را بگیرم.

خود شناسی یک موضوع بسیار مهم است که در مرحله اول باید به شناخت خود برسید.به این معنی که باید بدانید چگونه می توانید درس بخوانید که بازدهی بالاتری داشته باشید.برای فهمیدن این موضوع می توانید از تجربیات گذشته خود استفاده کنید و نتایجی که در امتحانات گذشته گرفته اید با سبک های مختلف مطالعه.

تست نیمکره مغز

تست نیمکره های مغز به شما کمک می کند که در مورد مغزتان آگاه شوید و بدانید که در دروس حفظی قوی هستید یا دروسی استدلالی.انجام این تست میزان فعال بودن هر نیمکره را برای شما مشخص می کند.

همین الان تست میدم

تمرکز=مطالعه مفید

تمرکز داشتن در هر چیزی از جمله درس خواندن بسیار مهم است و باعث افزایش کیفیت مطالعه شما می شود.پس اگر برایتان نتیجه کنکور مهم است باید از مواردی که تمرکز شما را میگیرند دوری کنید.هر هدف یک بها دارد و بهای موفقیت در کنکور، داشتن تمرکز و دقت است.این بها را باید با حذف عوامل بر هم زننده تمرکز پرداخت کنید.

معجزه برنامه ریزی

حرکت در یک مسیر بدون نقشه راحت تر و آسان تر است یا یک مسیر با نقشه؟

قطعا فردی که با برنامه ریزی شروع به مطالعه می کند با فردی که بدون برنامه درس می خواند نتیجه متفاوتی می گیرد.پس برنامه ریزی می تواند ساعت مطالعه شما را مدیریت کند و آن را مفیدتر کند.

روش های مختلفی برای برنامه ریزی وجود دارد. این روش ها مختص یک فرد نیست و برای هر فرد متفاوت است.به همین خاطر یک مقاله جداگانه راجب برنامه ریزی توسط رتبه ۱۱۶ کنکور برای شما تهیه کرده ایم که می توانید آن را مطالعه کنید.

خواندن مقاله برنامه ریزی

افزایش اصولی ساعت مطالعه

حالا آگاه شده اید که کیفیت مطالعه مهم است نه صرفا ساعت مطالعه. همچنین یاد گرفتید که چگونه مطالعه با کیفیت تری داشته باشید.اکنون می خواهیم به شما یاد دهیم که چگونه ساعت مطالعه خودتان را افزایش دهید که کیفیت آن نیز کاسته نشود.

برای اینکه انجام یک کار اُفت کیفیت نداشته باشد باید طبق اصول رفتار کرد.اگر بتوانید اصول افزایش ساعت مطالعه را رعایت کنید، از اُفت کیفیت نیز کاسته می شود.

چند ساعت درس بخوانیم و افزایش ساعت مطالعه

چند ساعت درس بخوانیم برای کنکور

قانون تکامل در مطالعه

قانون تکامل به این معنی است که قدم ها را به صورت کوچک اما پیوسته بردارید.یعنی نمی شود در یک روز یا یک هفته از ۵ ساعت مطالعه به ۱۵ ساعت مطالعه رسید.پس باید با رعایت اصول قانون تکامل از ۵ ساعت به ۱۵ ساعت مطالعه در روز رسید.

افزایش تدریجی…

قرار است راهکاری را به شما ارائه دهیم که به صورت تدریجی ساعت مطالعه شما را افزایش دهد و همچنین کیفیت مطالعه شما نیز حفظ شود.

شروع اینکار بستگی به شما دارد که برای بار اول روزی چند ساعت می توانید با کیفیت بالا درس بخوانید.

ما مبنا را روزی ۳ ساعت در نظر می گیریم:

  • هفته اول

همان سه ساعت را مطالعه کنید تا به آن عادت کنید و با این ساعت راحت شوید.

  • هفته دوم

به ازای هر روز، ده دقیقه به این سه ساعت اضافه کنید.به بیان ساده تر، روزی ده دقیقه به سه ساعت مطالعه خود اضافه کنید.(هر سه روزی نیم ساعت یا هفته ای یک ساعت)

  • هفته سوم

در هفته سوم، روزی ۴ ساعت مطالعه مفید خواهید داشت. طبق روال هفته دوم، روزی ده دقیقه به این ساعت اضافه کنید.

  • هفته چهارم

شما به پنج ساعت مطالعه تدریجی می رسید بدون هیچ گونه اُفت کیفیت در مطالعه.

همین روال را ادامه دهید و در ماه دوم شما به ۹ ساعت مطالعه و در ماه سوم به ۱۳ ساعت مطالعه به صورت تدریجی خواهید رسید.

اگر بتوانید از این شیوه استفاده کنید به شما قول می دهیم که صد در صد یک مطالعه با کیفیت خواهید داشت. نتیجه این مطالعه، کسب رتبه بسیار خوب در کنکور است.

با این روش نه زجر کشیده اید نه کار بیهوده کرده اید بلکه بدون هیچگونه اذیت شدن و مطالعه بیهوده به ساعت مطالعه بالا می رسید.

جمع بندی

موفقیت در کنکور و تحصیل نیازمند یک مطالعه با کیفیت بالا است.برای داشتن مطالعه با کیفیت نیاز به داشتن برنامه ریزی اصولی است.با برنامه ریزی اصولی می توانید ساعت مطالعه خودتان را به تدریج افزایش دهید.نتیجه داشتن یک مطالعه با کیفیت موفقیت در تحصیل است.

پایان مقاله چند ساعت درس بخوانیم برای کنکور


 

همه چیز در سایت دانش پژوه فراهم شده تا شما را به موفقیت برساند، شما کنکوری ها و دانش آموزان را.

اما نه فقط همین گروه بلکه این خدمات سکوی پرتاب معلمان و مشاوران نیز است.

 

همه این خدمات به صورت رایگان!!

همین حالا از این خدمات استفاده می کنم

ارسال یک پاسخ