اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

وقت کم اوردن در ازمون

عوامل متعددی دست به دست هم می دهند تا افراد در کنکور و امتحان کمبود وقت را تجربه کنند.اما خبر خوب این است که راهکارهایی برای وقت کم اوردن در ازمون وجو دارند که یکی از آن ها تکنیک زمان های نقصانی است.در این مقاله به صورت کامل این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است تا کم اوردن وقت در کنکور سراسری چیزی به جز یک شوخی خنده دار نباشد.

وقت کم اوردن در ازمون:

کمبود وقت سر جلسه آزمون از مواردی است که اکثر دانش آموزان و کنکوری ها با آن دست و پنجه نرم می کنند.دانش آموزان در امتحانات تشریحی و کنکوری ها در ازمون های تستی با این مشکل مواجه هستند.

اصولا فردی که در آزمون تشریحی وقت کم می آورد، در ازمون تستی نیز با کمبود وقت روبرو می شود.مانند کم اوردن وقت در کنکور.

اما مهم ترین علتی که باعث کمبود وقت می شود چیست؟

مهم ترین چیز مدیریت استرس است.اگر استرس خود را در سر جلسه حفظ نکنید با مشکل روبرو می شوید.

اگر صورت یک سوال را بدون استرس بخوانید، همان بار اول جزئیات سوال را متوجه خواهید شد اما اگر یک سوال را با استرس بالا بخوانید، نه تنها جزئیات سوال را متوجه نمی شوید بلکه کلیات را هم به درستی درک نمی کنید.

به همین خاطر مجبور می شوید سوال را چند بار بخوانید.همین موضوع باعث اتلاف وقت شما خواهد شد.حالا بعد از چندین بار مطالعه صورت سوال به سراغ حل مساله می روید، باید کلی دقت کنید که در روند و پروسه حل اشتباه نکنید.

استرس باعث اشتباهات محاسباتی و فراموشی فرمول ها خواهد شد.اگر در محاسبات اشتباه کنید باید دوباره از اول شروع به حل کنید.یا باید کلی زمان بگذارید تا فرمول حل مساله به ذهنتان برسد.پس مهم ترین موضوع مدیریت استرس سر جلسه آزمون است.

تکنیک های مدیریت زمان:

حالا که استرس خود را مدیریت کردید نیازمند آشنایی با یکسری تکنیک ها هستید تا از وقت خود بهترین استفاده را کنید و حتی وقت اضافه هم بیاورید.

این تکنیک ها به شما کمک می کنند سوالات را مدیریت کنید که نتیجه آن استفاده صحیح از زمان می شود که شما را از وقت کم اوردن در ازمون دور می کند.

  • تکنیک گاز و ترمز

یکسری از سوالات حکم گاز و یکسری از سوالات حکم ترمز را برای شما دارند.برخی سوالات نیز حکم حرکت با ترمز دستی بالا را دارند.

سوالاتی که بلد هستید و سریع می توانید آن را حل کنید(گاز)

سوالاتی که بلد هستید اما حل آن خیلی از شما وقت می گیرد(ترمز دستی)

سوالاتی که سخت هستند و راه حل آن را بلد نیستید و نمی توانید حلشان کنید(ترمز)

سوالات دسته اول که گاز شما هستند را حتما باید حل کنید.به این معنی که وقتی صورت سوال را می خوانید بلافاصله اقدام به حل سوال کنید و سراغ سوال بعدی نروید.

سوالات دسته دوم که حرکت با ترمز دستی بالا هستند را علامت بزنید و اولویت دوم خود قرار دهید و سراغ سوالات دسته اول بروید.بعد از حل تمامی سوالات نوع اول می توانید به این سوالات برگردید و حلشان کنید.

سوالات دسته سوم که غیر قابل حل هستند را به صورت کامل رها کنید و دورشان دایره بکشید که اگر وقت کردید، در اخر ازمون به تلاش برای حل آن ها بپردازید.

  • تکنیک زمان های نقصانی

تکنیک تکنیک زمان های نقصانی می گوید که زمان دروس آسانتر را ذخیره کنید و در دیگر دروس استفاده کنید.مثلا دروس عمومی را می توان سریعتر از زمان معمول تمام کرد.پس از زمان اضافه دروس عمومی استفاده کنید برای دروس تخصصی یا دروس سخت تر.

اما این نیازمند قوی بودن شما در دروس عمومی است.اصولا هر دانش آموزی در یکی از دروس عمومی قوی است.از همان درس استفاده کنید و وقت خود را ذخیره کنید و در دروس سخت از این زمان به نفع خودتان استفاده کنید این باعث می شود وقت کم اوردن در ازمون را تجربه نکنید..

  • تکنیک خودکار دو رنگ

این تکنیک را نباید در جلسه آزمون بکار ببرید و یک تکنیک تمرینی برای خانه است.سوالاتی که در آزمون حل می کنید را با خودکار آبی حل کنید.بعد از آزمون که قصد بررسی دوباره آن را دارید در خانه، یکبار دیگر همان سوالات را با خودکار قرمز حل کنید.

سپس جواب ها را مقایسه کنید.اگر به جواب صحیح و یکسان رسیده بودید که مشکلی نیست ولی اگر جواب های متفاوتی را بدست آوردید، باید سوال را بررسی کنید و ایراد را پیدا کنید.

پیدا کردن ایراد و رفع آن به شما این ویژگی را می دهد که در آزمون های بعدی خیلی سریع تر به جواب صحیح برسید.

این تمرین را بسیار جدی بگیرید زیرا اگر برای یک سوال وقت بگذارید و به جواب غلط برسید دو ضربه خورده اید.هم وقتتان را هدر داده اید هم نمره منفی دریافت کرده اید.اما اگر در خانه ایراد را پیدا کنید و حل کنید، در آزمون های بعدی سریع تر مساله را حل خواهید کرد هم به جواب صحیح خواهید رسید.

وقت کم اوردن در ازمون.تکنیک زمان های نقصانی

جمع بندی:

مدیریت زمان در جلسه کنکور یک مشکل اساسی است که فقط با تمرین کردن حل می شود.مهم ترین تمرین برای کم اوردن وقت در کنکور، تمرین مدیریت استرس است.

استرس شما را چندین پله عقب می آورد.استرس باعث می شود مدام سوالات را اشتباه بخوانید، اعداد را اشتباه کنید و محاسبات غلط انجام دهید.حتی اگر تمامی تکنیک ها هم استفاده کنید نمی توانید جواب بگیرید.

اما اگر استرس را حل کنید و تکنیک های گفته شده را ضمیمه آن کنید به شما قول می دهیم در سر جلسه کنکور  بدرخشید.


 

دانش پژوه راه حلی است برای رفع تمامی مشکلات محصلان و کنکوری ها.

در این سایت هر مشاور و معلم می تواند خودش را معرفی کند و بین کاربران مطرح شود.

تمامی این خدمات به صورت رایگان در اختیار شماست.

اما این اتفاق چگونه توسط وبسایت دانش پژوه رقم می خورد؟

همین الان می خوام راجب دانش پژوه بیشتر بدونم

ارسال یک پاسخ