اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

مدرسه و کنکور

کلاس های مدرسه در ۲۴ ساعت پیش رو ما، حداقل ۵ و حداکثر ۷ ساعت را به خود اختصاص می دهند.قطعا که این زمان و انرژی تاثیر بسزایی در مطالعه کنکوری ها دارد. آیا مدرسه رفتن در سال آخر بیهوده است؟ قطعا پاسخ خیر است.کنکوری خواندن تنها راه حل جدال مدرسه و کنکور است.

در ادامه راهکارهایی را ارائه می کنیم تا شما از آن استفاده کنید.استفاده صحیح از این راهکار ها باعث می شود از دیگر کنکوری ها که بسیار سردرگم هستند و تعدادشان هم بسیار زیاد است جلو بزنید.

پس با ما همراه باشید و در انتهای مقاله یک خبر خوب برای شما کنکوری ها، مشاوران و معلمان داریم.

مدرسه و کنکور:

هر دانش آموز هر روز صبح باید این زمان را صرف مدرسه رفتن کند. ۷ ساعت در روز برای مدرسه زمان کمی نیست اما نمی توان سال آخر را نادیده گرفت و مدرسه نرفت زیرا اکثر سوالات کنکور از سال آخر است.نبردی که بازنده ندارد و باید با روش کنکوری خواندن با آن کنار آمد.

مدرسه نمی روم:

قطعا این فکر به ذهن شما هم رسیده است که سال آخر را مدرسه نروید و در خانه خودتان درس بخوانید. اما فضای کلاس و مدرسه شما را در جو بهتری قرار می دهند. علاوه بر این یاد گرفتن درس در کلاس درس بسیار بهتر از مطالعه در خانه است.

فیلم های آموزشی بسیاری وجود دارند اما ویژگی های کلاس حضوری درس بسیار زیاد است که نیاز به توضیح دادن ندارند.البته می توانید برای یکسری درس های خاص به کلاس نروید مانند درس های عمومی.اما پیشنهاد ما این است که در تمامی کلاس ها حاضر شوید.

راهکارهایی برای استفاده مفید تر از این زمان:

  • مدیریت زمان با برنامه ریزی

با یک برنامه ریزی صحیح، می توانید زمان خودتان را بعد از اتمام کلاس ها مدیریت کنید و درس بخوانید.می توان در زمان تحصیل تا حداقل ۶ ساعت مطالعه داشت.بیشتر از این هم امکان افزایش ساعت مطالعه است اما این مطالعه دیگر مفید نخواهد بود و کمکی به شما نخواهد کرد.

  • خواب بعد از مدرسه

اگر مبنای تعطیلی را ساعت دو ظهر بگذاریم و زمان استراحت را دو ساعت در نظر بگیریم، ساعت ۴ عصر باید مطالعه را شروع کنید.طبق یک برنامه ریزی اصولی می توانید ادامه دهید و تا ساعت ۱۱ شب درس بخوانید.

اگر مایل به مطالعه بیشتر هستید پیشنهاد می شود ساعت ۱۱ شب بخوابید تا بتوانید ساعت ۴ یا ۵ بیدار شوید و دو ساعت به این ساعت مطالعه خود اضافه کنید.

نحوه برنامه ریزی اصولی در یک مقاله جداگانه به صورت مفصل برای شما توضیح داده شده است.

همین الان مطالعه می کنم

زمان مدرسه=زمان مطالعه

یکی از بهترین فرصت ها برای هر کنکوری، مطالعه در زمان مدرسه است.شما می توانید برخی دروس عمومی را در زمان مدرسه مطالعه کنید. یا سر بعضی از کلاس های بی استفاده می توانید دروس خوانده شده را جمع بندی کنید.کنکوری خواندن بسیار مهم است.مانند همین روش

شروع کلاس ها:

هر روز در مدرسه شما، ۴ کتاب تدریس می شود.راهکاری که قرار است در این قسمت ارائه دهیم این است که بعد از پایان تدریس توسط معلم، مطالب تدریس شده را جمع بندی کنید تا درس همان روز در همان ساعت و کلاس جمع بندی شود.این شیوه باعث می شود که زمان کمتری از شما گرفته شود.حتی دیگر نیاز به گذاشتن زمان برای جمع بندی نیز ندارید زیرا از همان وقت قبلی خود استفاده کرده اید و اینکار را انجام داده اید.

تعطیلی اضافه:

نکته بسیار مهم این است که شما یک روز بیشتر از سالهای قبل تحصیلی خود تعطیل هستید و فقط چهار روز در هفته قرار است به مدرسه بروید.

در ضمن بعد از اسفند نیز مدرسه برای شما تعطیل است.بهترین فرصت برای کنکور همان ۴ ماه آخر است که خوشبختانه به صورت ۲۴ ساعته آزاد هستید ومی توانید با قدرت تمام مطالعه کنید.

افراد بسیار زیادی هستند که فقط در همین ۴ ماه آخر و از عید شروع به مطالعه کرده اند و با یک برنامه ریزی اصولی و خودشناسی به رتبه های بسیار عالی و فراتر از حد تصور رسیده اند.

پس اگر شما هم جز کسانی هستید که به هر دلیل مطالعه خوبی نداشته اید می توانید این ماه های پایانی را فشرده و با تمرکز بالا درس بخوانید و به رتبه بسیار خوب برسید.

کنکوری خواندن و مدرسه و کنکور

کنکوری خواندن

جمع بندی مطالب در خانه:

هر مطالعه نیاز به جمع بندی دارد مخصوصا جمع بندی دروس عمومی که بسیار مهم هستند.اگر شما مطالب را به صورت روزانه یا هفتگی جمع بندی کنید، دیگر نیاز به مطالعه کل مبحث ندارید و می توانید برای مطالعه مجدد از جمع بندی خود استفاده کنید.

امتحانات مدرسه:

برخی افراد به صورت کامل سال آخر و امتحانات آن را رها می کنند اما این شیوه اصلا صحیح نیست.البته قرار نیست امتحانات سال آخر را خیلی جدی بگیرید. یادتان باشد که اگر از پس این امتحانات بر نیایید، قطعا در کنکور هم موفق نمی شوید.

برای امتحانات تشریحی مدرسه مطالعه کنید اما به شیوه ای نباشد که کل وقتتان را برای این امتحانات صرف کیند.

لطفا غر نزنید:

این شرایط تنها برای شخص شما نیست بلکه برای تمامی کنکوری هایی است که مثل شما در حال تحصیل در سال آخر دوره دبیرستان خود هستند.

تمامی افراد دانش آموز سال آخر که کنکور دارند این کلاس ها را شرکت می کنند، امتحان می دهند و وقت محدودی برای مطالعه اختصاصی برای کنکور دارند.لطفا از این قضیه شکایت نکنید و تمام تمرکز خودتان را روی درس خواندن بگذارید و از این مسیر لذت ببرید.

حس خوب:

اگر مدام در حال غر زدن باشید و از این سیستم گله کنید نه تنها تمرکز کافی برای مطالعه ندارید بلکه حس خوبتان به حس بد تبدیل می شود که به شدت باعث کاهش انگیزه در شما و در نتیجه اُفت کیفیت مطالعه می شود.

جمع بندی:

دروس سال آخر تحصیلی بسیار مهم هستند و توده زیادی از سوالات کنکور را شامل می شوند.اگر رها شوند باعث اُفت رتبه کنکور شما می شود.

سال آخر را با قدرت ادامه دهید و دروس آن را بسیار جدی بگیرید و کنکوری خواندن را فراموش نکنید. شما می توانید از رفتن به همه کلاس ها خودداری کنید.ترجیحا کلاس های دروس تخصصی را به صورت کامل شرکت کنید تا از ریز ترین مطالب هم غافل نشوید.با داشتن یک برنامه اصولی می توانید تمامی این موارد را مدیریت کنید.

جمع بندی دروس یکی از مسائل بسیار مهم برای موفقیت در کنکور است.پس سعی کنید یک جمع بندی به شیوه خودتان انجام دهید.

پایان مقاله جدال مدرسه و کنکور


 

موفقیت در تحصیل و کنکور برای هر دانش آموز و کنکوری بسیار ارزشمند و حیاتی است.

همچنین

موفقیت در مشاوره و تدریس برای هر مشاور و معلم بسیار مهم است.

 

دانش پژوه با خدماتش این مسیر را برای شما هموار کرده است.

 

همه این خدمات به صورت رایگان ارائه میشه!!

همین حالا می خواهم از این خدمات استفاده کنم

ارسال یک پاسخ