اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

عاشق شدن هنگام کنکور

عواطف و احساسات جز جدا نشدنی از انسان است.عاشق شدن هنگام کنکور هم بخشی از این عواطف و احساسات است.عاشق شدن در سال کنکور می تواند شما را تا لبه پرتگاه ببرد اما خبر خوب این است که همیشه راهی برای پیدا کردن مسیر درست وجود دارد.پس نگران عشق و عاشقی در سال کنکور نباشید چونکه در این مقاله راهکار گذر از این مساله به شما داده شده است.

علت عاشق شدن در سال کنکور:

اکثر کنکوری ها به خصوص دختران، در سال کنکور به مفهومی به نام عشق می رسند.سوال اینجاست که آیا این عشق است یا چیز دیگر؟پسران به این علت که از لحاظ احساسی ضعیف ترند کمتر به این مساله برخورد می کنند.

در سال کنکور به افراد فشار زیادی وارد می شود و کنکوری ها در این مقطع نیاز به حمایت و توجه دارند.اگر یک پسر در این زمان اندکی به دختر توجه کند و از لحاظ احساسی همدم او باشد، دختر به آن وابسته می شود و فکر می کند که عاشق او شده است.

پس به این نتیجه رسیدیم که نیاز به توجه، محبت و حمایت باعث می شود یک دختر در سال کنکور به یک پسر وابسته شود.این اتفاق نیز می تواند برعکس رخ دهد و یک پسر را درگیر کند اما در پسران این اتفاق تا حد زیادی کمتر می افتد.

هم عشق هم کنکور، میشه؟

مفهومی به نام تمرکز اجازه نمی دهد این دو موضوع در کنار هم رشد کنند و هردو به نتیجه خوب برسند.قانون تمرکز می گوید به هرآنچه توجه و تمرکز کنی در همان موضوع نتیجه بیشتری خواهید گرفت.

اگر همزمان روی دو موضوع توجه کنید، هر دو موضوع رشد می کنند اما هیچکدام قدرت کافی برای به ثمر رسیدن را نخواهند داشت.اگر عشق و کنکور را با هم پیش ببرید، نه در عشق به آن فرد خواهید رسید نه در کنکور نتیجه قابل انتظاری کسب خواهید کرد.

 

عاشق شدن هنگام کنکور. عشق و عاشقی در سال کنکور

عشق و عاشقی در سال کنکور

 

کنکور دارم ولی عاشق شدم!!

این سوال یک کنکوری درمانده است که عاشق شدن هنگام کنکور را تجربه می کند.عاشق شدم دست خودم نیست حالا چطوری کنترلش کنم چونکه کنکورم برام مهمه!!

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که جهان شما را در این دوراهی قرار داده است تا انتخاب کنید.انتخابی بین نابودی و خوشبختی، شما خوشبختی را می خواهید یا نابودی؟

اگر عشق را انتخاب کنید یعنی نابودی را انتخاب کرده اید.اما چرا گزینه عشق گزینه نابودی است؟ در آخرین عنوان این موضوع را بررسی خواهیم کرد.تفاوت بین عشق و وابستگی.

شما باید با استفاده از تکنیک اهرم رنج و لذت این موضوع را حل کنید و به مسیرصحیح برگردید.

مقاله اهرم رنج و لذت

تکنیک های رهایی:

راهکارهای متفاوتی قابل ارائه برای حل مشکل عاشق شدن هنگام کنکور هستند که برخی از آن ها عبارتند از:

  • دیدن آینده

تجسم کردن آینده می تواند شما را آگاه کند.هر دو طرف موضوع را تصور کنید، موفقیت در کنکور را بزرگتر و با جهت مثبت تجسم کنید و عشق را کوچکتر و در بعُد منفی تجسم کنید.

این باعث می شود شما مسیر کنکور را انتخاب کنید و ادامه دهید.

  • صحبت با فرد مناسب

اگر فردی را دارید که به آن اعتماد دارید و فرد عاقل و بالغی هست، می توانید در مورد این موضوع (عاشق شدن هنگام کنکور) با آن صحبت کنید.قطعا یک شخص با تجربه می تواند شما را در پیدا کردن مسیر درست راهنمایی کند.

  • تغییر کانون توجه

برا اینکه شخص مورد نظر را از ذهن خود حذف کنید نیاز دارید تا توجه ذهنتان را از آن شخص بردارید و روی موضوعات دیگر بگذارید.

برای اینکار می توانید راهای زیر را تست کنید:

موسیقی آرام بخش و شاد:

با موسیقی می توانید به راحتی ذهن خود را کنترل کنید.اما باید حواستان باشد اهنگ های احساسی را گوش نکنید و از اهنگ های بی کلام و شاد استفاده کنید تا آرامش بگیرید.

وقت گذراندن با خانواده و دوستان:

اگر توجه خودتان را روی افراد و اعضای خانواده خود بگذارید، می توانید از این موضوع فاصله بگیرید.

صحبت نکردن:

صحبت نکردن را جب این مساله با دوستان صمیمی خود بسیار مهم است.دوستان شما در این سن مانند شما احساسی عمل می کنند و نباید راجب این مسائل با آن ها صحبت کرد.پس تا حد ممکن از صحبت کردن راجب موضوع گفته شده با هم سن و سالهای خودتان دوری کنید.

جمع بندی:

نیاز به محبت و توجه باعث می شود شما در دام وابستگی به فردی بیفتید که به شما این محبت و انگیزه را می دهد.تنها راه راهایی از عاشق شدن هنگام کنکور این است که توجه خودتان را روی مسائل دیگر مانند اتفاقات خوب روز و درس خواندن خود بگذارید.

اگر به دنبال رتبه برتر شدن در کنکور هستید حتما باید تمام تمرکز خودتان را روی کنکور و درس خواندن بگذارید در غیر اینصورت هرگز نخواهید توانست به این حد از نتیجه برسید.اما اگر به دنبال یک رتبه معمولی و دانشگاه عادی هستید می توانید در سال کنکور چندین کار را با هم انجام دهید.هم می توانید عشق و عاشقی در سال کنکور را تجربه کنید هم می توانید درس بخوانید.اما یادتان باشد که یک رتبه معمولی و دانشگاه معمولی نصیبتان خواهد شد.


 

وبسایت دانش پژوه با پرسش و پاسخ و متصل کردن معلمان و دانش آموران به هم باعث رفع اشکال برای دانش آموزان و دیده شدن معلمان و مشاوران می شود.

خبر خوب این است که تمامی این خدمات به صورت رایگان است

 

همین الان میخوام این خدمات رو ببینم

ارسال یک پاسخ