اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

سنجش اول ابتدایی چیست؟ – سامانه نوبت گیری، هزینه، مدارک مورد نیاز

سنجش اول ابتدایی یکی از موارد مهمی است که نیاز است انجام دهید تا بتوانید فرزندتان را چکاپ کنید. سنجش فرزند شما را چک می کند که مشکلی نداشته باشد و در صورت داشتن مشکل شما را راهنمایی می کند تا مشکل را برطرف کنید. آگاهی از مشکل فرزند می تواند شما را در بهبودی بهتر آن کمک کند. مدارک مورد نیاز برای سنجش چیست؟

برای اینکه بتوانید نوبت سنجش بگیرید باید در سامانه نوبت گیری آنلاین ثبت نام کنید. این روند بسیار ساده است و نیاز به مهارت خاصی ندارد

سنجش سلامت

یکی از مواردی که باعث آگاه شدن از وضعیت فرزند شما می شود، سنجش سلامت است که قبل از ورود به پیش دبستانی و کلاس اول دبستان از فرزند شما گرفته می شود.

به همین خاطر این موضوع یک امر ضروری است تا سلامتی فرزند شما مشخص شود و اگر مشکلی وجود داشت شما را به مدارس استثنائی ارجاع می دهند.

اما برای اینکه بتوانید فرزند خود را به سنجش ببرید باید چه مراحلی را طی کنید؟

مراحل نوبت گیری سنجش

اولین قدمی که توسط شما باید برداشته شود این است که به مدرسه فرزند خود مراجعه کنید و درخواست دهید که مدیر مدرسه برای شما درخواست ثبت نوبت سنجش دهد.

مدیر مدرسه در اولین اقدام شما را در سایت سناد ثبت نام می کند سپس باید وارد سایت سنجش شود و برای شما درخواست نوبت دهد. بعد از اینکه تاریخ و ساعت نوبت شما مشخص شد باید به همراه فرزند خود به محل مربوطه مراجعه کنید و سنجش را انجام دهید.

بعد از اتمام مراحل سنجش باید تاییدیه را از مسئول دریافت کنید و به مدیر مدرسه تحویل دهید. تمام کاری که باید انجام دهید دقیقا همین موارد گفته شده در بالا است.

مدارک مورد نیاز برای سنجش

مدارک هویتی شما و فرزندتان مورد نیاز است که این مدارک شامل شناسنامه خود و فرزندتان است.یک مدرک مهم دیگر که باید همراهتان باشد کارت واکسیناسیون فرزند شماست که باید آن را همراه خود داشته باشید.

یک عدد عکس ۴*۳ حتما همراهتان باشد که در روز سنجش مورد نیاز شما خواهد شد. همچنین ۵۰ هزارتومان هزینه سنجش شما خواهد شد که باید همراهتان باشد که در همان روز پرداخت کنید.

سامانه نوبت گیری سنجش ابتدایی

مدارک مورد نیاز برای سنجش اول ابتدایی

مراحل گام به گام ثبت نام سنجش سلامت

اولین اقدام این است که در سایت سامانه سناد ثبت نام کنید. ثبت نام در این سامانه بسیار راحت است و فقط نیاز به اطلاعات هویتی دارد.

بعد از ثبت نام در این سامانه باید به سایت سنجش سلامت مراجعه کنید. سایت سنجش سلامت یک سایت ساده است که فقط کافی است اطلاعات ورود را وارد کنید تا وارد سامانه شوید و سپس نوبت بگیرید.

نوبت گیری بسیار ساده است و هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و نیاز نیست نگران باشید.

سوالات پرتکرار

❓️ هزینه سنجش سلامت چقدر است؟

اصولا هزینه سنجش سلامت هر ساله تغیییر می کند اما در حال حاضر مبلغی حدود ۵۰ هزار تومان است.

❓️ حتما باید برگه سنجش سلامت داشته باشیم؟

برای اینکه در مدرسه ثبت نام نهایی شوید حتما باید این مرحله را طی کنید و تاییدیه سنجش خود را به مدرسه ارائه دهید.

❓️ مراحل ثبت نام و نوبت گیری سنجش اول ابتدایی فقط غیر حضوری است؟

تمامی موارد به صورت غیر حضوری است و توسط سامانه های گفته شده صورت می گیرد.

❓️ در چه سنی می توانیم برای فرزندمان نوبت سنجش بگیریم؟

در سن ۵ سالگی به بالا این امکان برای شما فراهم است که می توانید به سادگی آن را انجام دهید و از سلامت فرزند خود آگاه شوید.

❓️ موارد از ثبت نام تا نوبت گیری توسط چه کسی انجام می شود؟

از این بابت نگران نباشید زیرا مدیر مدرسه مورد نظر شما همه این کارها را برای شما انجام خواهد داد و از این بابت نیازی نیست شما به عنوان والدین کار خاصی انجام دهید. فقط کافی است سر زمان مقرر شده در محل مورد نظر حاضر شوید و مورد سنجش قرار بگیرید.

❓️ هدف سنجش سلامت چیست؟

برای اینکه از سلامت جسمی و ذهنی فرزند خود مطلع شوید این سنجش صورت می گیرد. بنابراین این موضوع را جدی بگیرید و آن را پیگیری کنید.

جمع بندی

سنجش سلامت یکی از موارد بسیار مهم است که برای بچه های سن پیش دبستان و دبستان صورت می گیرد. در این سنجش وضعیت کودک مشخص می شود که اگر نیاز باشد آن کودک به مدارس استثنایی ارجاع داده شود.

روند انجام سنجش سلامت بسیار آسان است و والدین به راحتی می توانند آن را پیگیری و انجام دهند. بنابراین توصیه می شود که حتما و حتما پیگیر این موضوع باشید تا فرزندتان به مشکلی در آینده برنخورد.

پایان مقاله سنجش اول ابتدایی


اگر تاکنون به این فکر می کردید که ای کاش میشد تا مشکلات و سوالات درسی و تحصیلی خود را بتوانم راحت بپرسم و به پاسخ آن ها برسم

باید به شما خبر خوبی دهیم، دانش پژوه این فرصت را فراهم کرده است تا در هر ساعت از شبانه روز بتوانید مشکلات خود را مطرح کنید.

این فرصتی است برای مشاوران و معلمان مشتاق تا خودشان را نشان دهند و از مزایای دیده شدن در بین محصلان و کنکوری ها استفاده کنند.

سایت دانش پژوه خدمات متعددی را به محصلان، کنکوری ها و دانشجویان ارائه می دهد که می توانید با لمس دکمه زیر از این خدمات آگاه شوید.

همین حالا می خواهم از این خدمات آگاه شوم

ارسال یک پاسخ