اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

سردرگمی برای شروع کنکور

سردرگمی برای شروع کنکور از جمله مواردی است که می تواند شما را درگیر کند.خیلی از کنکوری ها دلیل این سردرگمی را نمی دانند به همین خاطر نمی توانند از این سد عبور کنند.

در این مقاله علت این موضوع را به صورت کامل گفته ایم و راه حل نیز ارائه داده ایم تا بتوانید سردرگمی در کنکور را از بین ببرید.

سردرگمی برای شروع کنکور:شروع اولیه

شروع اولیه برای هرکاری، سخت ترین قسمت آن است.سردرگم بودن نمی گذارد که شما شروع کنید و اگر هم شروع کنید، ادامه دار نخواهد بود و به سرانجام نخواهد رسید.قبل از اینکه برای این مساله راهکار ارائه دهیم، علت آن را بررسی می کنیم.

سردرگمی برای شروع از موارد مختلفی نشات می گیرد.مواردی مانند:

نداشتن هدف:

اگر برای خود هدف نداشته باشید، نمی توانید شروع کنید چونکه چیزی نیست که شما بخاطرش حرکت کنید.هدف نداشتن برای کنکور باعث می شود که شما برای شروع سردرگم باشید.پس اولین قدم این است که برای کنکور خود هدف تعیین کنید.مثلا هدف شما باید رسیدن به رشته مهندسی برق یا رتبه تک رقمی شدن یا هر هدفی که مدنظر شما است باشد.این هدفمندی باعث می شود از سردرگمی اولیه رها شوید.

نداشتن برنامه ریزی:

گاهی اوقات شما هدف دارید برای کنکورتان، مثلا رتبه تک رقمی شدن.اما برنامه ای برای رسیدن به این هدف ندارید.همین موضوع باعث سردرگمی شما خواهد شد و همش این سوال در ذهن شما تکرار می شود که چگونه من می خواهم رتبه تک رقمی شوم.همین سوال ها نمی گذارد که شروع به درس خواندن کنید.

نداشتن انگیزه:

گاهی اوقات هم هدف را مشخص کرده اید هم برای آن برنامه ریزی مناسبی کرده اید اما دوباره نمی توانید کار را به خوبی پیش ببرید و همچنان سردرگم برای شروع کردن برای کنکور هستید.

اما مولفه سومی هم وجود دارد که تکمیل کننده هدف و برنامه ریزی است.این مولفه، انگیزه نام دارد.اگر شما انگیزه برای شروع درس خواندن نداشته باشید، هرگز نمی توانید نتیجه بگیرید.هیچوقت هدف و برنامه ریزی بدون انگیزه نمی تواند تا جای خوبی پیش رود.

عدم تمرکز کافی:

هدف+برنامه ریزی+ انگیزه باعث می شود شما در مسیر حرکت کنید و از سردرگمی رها شوید.اما آیا این سه مولفه می توانند شما را به نتیجه دلخواه برسانند؟

هدف ما در این مقاله رهایی از سردرگمی بود که شما با سه مولفه اول می توانید از سردرگمی برای شروع کنکور رها شوید.اما رسیدن به هدف پایانی نیز مهم است.برای رسیدن به هدف، مولفه چهارمی هم باید وجود داشته باشد.مولفه ای به اسم تمرکز.

شما به اندازه ای که تمرکز دارید می توانید نتیجه بگیرید.اگر دو فرد متفاوت در یک مسیر یکسان با تمرکز متفاوت حرکت کنند، نتیجه متفاوتی می گیرند.

اگر یک فرد ۴۰ درصد تمرکز بگذارد، به همان اندازه از هدف و برنامه ریزی خود نتیجه می گیرد و اگر یک فرد ۹۰ درصد روی هدف و برنامه ریزی اش تمرکز بگذارد، به همان اندازه ۹۰ درصد نتیجه می گیرد.پس نتیجه نهایی شما بسته به میزان تمرکز شما می تواند متفاوت باشد.

ضعف ذهنی:

تفکرات ذهنی شما همیشه حرف اول و آخر را می زنند.با وجود کنار هم قرار گرفتن تمام مولفه ها، این تفکرات ذهنی شما است که آن را جهت دهی می کند.

اگر در مورد آینده درسی و نتیجه کنکورتان تفکرات نامناسب یا ضعیف کننده ای دارید، قطعا به پوچی و سردرگمی خواهید رسید.

اما اگر تفکرات ذهنی خودتان را با مولفه های گفته شده هم راستا و هم جهت کنید، آن موقع است که یک رتبه برتر از شما بیرون خواهد آمد.

 

سردرگمی در کنکور و شروع خوب برای کنکور

 
سوالات متداول:

برای کنکور ۱۴۰۱ از کجا شروع کنم ؟

طبق موارد گفته شده در بالا عمل کنید.

اگر هدف ندارید، یک هدف انتخاب کنید.

اگر انگیزه ندارید، برای خود انگیزه ایجاد کنید.

اگر برنامه ریزی ندارید، برنامه ریزی دقیق برای خود انجام دهید.

اگر تمرکز ندارید، یک فضای ذهنی و فیزیکی تمرکزی برای خود ایجاد کنید.

با کلیک بر روی هر کلمه، به یک مقاله اختصاصی برای همان مورد هدایت خواهید شد

از کی برای کنکور ۱۴۰۱ شروع کنیم ؟

زمان شروع برای کنکور، چه کنکور ۱۴۰۱ چه کنکور های آینده بستگی به شما دارد.اگر الان در آبان ماه هستید، بهترین زمان شروع آبان ماه است.به صورت کلی در هر زمانی که هستید بهترین زمان شروع همان زمان حال است.

چگونه تفکرات ذهنی هم راستا با هدفم بسازم؟

دو رشته فکری داریم، رشته فکری تضعیف کننده و رشته فکری قوی کننده.

با دیدن الگو های موفق، تجربه های شخصی، یادآوری موفقیت های گذشته و … می توانید تفکرات مناسب را جایگزین تفکران نامناسب کنید.با سوال پرسیدن از خود می توانید رشته های فکری محدود کننده را پیدا کنید و با روش بالا آن را رفع کنید.

جمع بندی:

شروع کردن بدون برنامه ریزی و داشتن هدف چیزی به جز سردرگمی برای شروع کنکور و نوسان در حرکت را برای شما در بر نخواهد داشت.اگر هدفمند و با برنامه در مسیر حرکت کنید می توانید نتایج خوبی را کسب کنید اما برای کسب بهترین نتیجه نیاز به سه مولفه دیگر دارید.

انگیزه می تواند شما را در مسیر پیش ببرد.

تمرکز می تواند سرعت رشد شما را به شدت افزایش دهد.

ذهنیت صحیح نیز می تواند شما را به بالاترین نتیجه ممکن برساند.

پس برای اینکه از سردرگمی خارج شوید نیاز به هدف و برنامه ریزی دارید و برای نتیجه گرفتن نیاز به داشتن تمامی مولفه ها هستید.


 

موفقیت در تحصیل برای هر دانش آموز و فرد کنکوری از نان شب واجب تر است.

هر مشاور و معلم به دنبال دیده شدن در بین دانش آموزان و کنکوری ها است.

خبر خوب این است که وبسایت دانش پژوه هر دو مساله بالا را به صورت کاملا رایگان حل کرده است.

همین الان می خواهم از این خدمات استفاده کنم

ارسال یک پاسخ