اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

درس خواندن در عید

درس خواندن در عید یک مساله بسیار مهم است که باعث ایجاد تفاوت در بین دانش آموزان می شود.اگر در دوران عید بتوانید به خوبی از زمانتان استفاده کنید و درس بخوانید قطعا می توانید یک رتبه بسیار خوب کسب کنید.در این مقاله به سوالات زیادی از قبیل جمع بندی در عید و صفر تا صد چگونه در عید درس بخوانیم توضیح داده شده است.

درس خواندن در عید:

دوران عید عده زیادی از دانش آموزان کنکوری را متوقف می کند. این تعطیلی آنها را به سمت دید و بازدید و برنامه های سرگرم کننده دعوت می کند.

اگر شما جز آن دسته از افراد باشید که از این دعوت استقبال می کند، تبریک می گوییم شما دارید با سرعت بالا در مسیر اشتباه حرکت می کنید.

اما اگر جز افرادی هستید که از این فرصت دو هفته ای استفاده می کنید به شما هم تبریک می گوییم چون دارید با سرعت بالا به سمت اهدافتان پیش می روید.

اگر جز دسته اول باشید امیدواریم با خواندن این مقاله به خودتان بیایید و دعوت نامه را پاره کنید.

در ادامه قرار است به شما بگوییم که چطور می شود از دوران عید و این فرصت عالی استفاده کرد و نتیجه بسیار بهتری در کنکور گرفت.

جهش سیزده روزه:

روزی چند ساعت درس می خوانید؟ پنج ساعت؟ ده ساعت؟

اگر میانگین را روزی شش ساعت در نظر بگیریم، در این سیزده روز شما ۷۸ ساعت درس می خوانید.حالا خودتان را با کسانی مقایسه کنید که درس خواندن در عید را از دست می دهند.

همین  هفتاد و هشت ساعت می تواند برنده را از بازنده مشخص کند و باعث یک اختلاف رتبه عجیب شود.پس اگر میخوای یک جهش عالی داشته باشی که نتیجش یک رتبه بسیار با کیفیته، دوران عید بهترین زمان برای سبقت گرفتنه.

به وقت سبقت…

زمانی می تونی از یک ماشین سبقت بگیری که سرعتت بیشتر از اون ماشین باشه. در غیر این صورت باید پشتش بمونی.حالا برای اینکه بتونی از داوطلب های دیگه کنکور جلو بزنی وقتشه که ساعت مطالعه و بازدهی مطالعه خودت رو افزایش دهی.

وقتی دیگران ترمز می گیرند، من گاز می دهم (مایکل شوماخر)

افزایش ساعت اصولی:

هیچوقت یک فرد نمیتونه ساعت مطالعه اش رو در سه روز از ۵ ساعت به ۱۳ ساعت برسونه. اگر هم بتونه اینکارو انجام بده، بازدهی خاصی نداره و فقط ساعت مطالعه افزایش پیدا کرده بدون هیچ بهبودی در نتیجه.پس باید به صورت اصولی ساعت مطالعه رو افزایش داد که این افزایش باعث بهبود در نتیجه شود.

اگر روزی نیم ساعت، فقط نیم ساعت به ساعت مطالعه خود اضافه کنید، در پایان دوران عید(دوازده روز در نظر گرفته شود.) می توانید به افزایش ساعت مطالعه ۶ ساعته برسید.

یعنی اگر قبل از تعطیلی پنج ساعت در روز درس می خواندید، بعد از این تعطیلی با این روش بسیار ساده و تکاملی به یازده ساعت مطالعه در روز رسیده اید.

بازدهی بالا…

وقتی با این روش اصولی ساعت مطالعه خودتان را افزایش می دهید، به بازدهی بالا و خوبی خواهید رسید.به این دلیل که مغز شما به صورت پله ای این افزایش را تجربه کرده و کاملا با این ساعت وقف داده شده است.

مانند گرم کردن قبل از ورزش سنگین است. این باعث می شود بدن قبل از ورود به فعالیت سنگین آماده شود تا دچار آسیب دیدگی نشود. اما اگر به یکباره بدن را وارد فعالیت سنگین کنید، قطعا ضرر و زیانش را تجربه خواهید کرد.

درس خواندن در عید و دوران عید جمع بندی پایه در عید

جمع بندی در عید

چگونه در عید درس بخوانیم؟

در دوران عید(تعطیلات عید) شما در دوره ۴ ماهه جدی هستید و باید رویکرد مطالعاتی خودتان را برای چهار ماه آخر بچینید.

با دو دسته از کنکوری ها در این زمان طرف هستیم:

  • دسته اول

افرادی که تا الان بسیار ضعیف عمل کرده اند ولی تصمیم جدی گرفته اند که این چهار ماه را جور دیگر پشت سر بگذارند و یک جمع بندی عالی در عید داشته باشند.

یک مقاله به صورت جداگانه برای افراد متعهد که قصد موفقیت در زمان کم را دارند تهیه شده است که می توانید با دقت آن را مطالعه کنید و از آن بهره ببرید.

خواندن مقاله موفقیت در زمان کم

  • دسته دوم

افرادی شامل این دسته می شوند که مطالعه به نسبت خوبی داشته اند و قسمت بزرگی از مسیر را پیموده اند.شما باید همزمان با مطالعه و دوره، به جمع بندی هر فصل از هر کتاب بپردازید.

مثلا باید مشتق را مرور مجدد کنید و همزمان با مرور تست بزنید. نتیجه تست و مرور را جمع بندی کنید. باید در فواصل زمانی کوتاه جمع بندی تهیه شده را مرور کنید. و با تست زدن دوباره، جمع بندی در عید خودتان را کامل کنید.

این کار تا کی باید ادامه پیدا کنه؟ تا وقتی کنکور تموم بشه

معجزه جمع بندی:

فرض کنید تمامی قطعات یک ماشین را تولید کرده اید، اگر این قطعات روی یک شاسی قرار نگیرند، هرگز ماشین شمار وشن نخواهد شد و حرکت نخواهد کرد.

اگر شما مطالب خوانده شده را جمع بندی نکنید هرگز در کنکور موفق نخواهید شد.افرد بسیار زیادی هستند که نمی توانند یک جمع بندی در عید و یک جمع بندی کلی به موقع و مفید داشته باشند و همین باعث می شود که نتیجه خوبی نگیرند.

مطالعه بدون جمع بندی دقیقا مثل آب در هاون کوبیدن است.

تست فراموش نشه:

تست زدن با زمان بندی شما را برای روز کنکور آماده می کند.دو روش برای اینکار وجود دارد.خودتان در خانه شبیه سازی کنید و تست کنکور حل کنید با در نظر گرفتن زمان.

روش دوم این است که در آزمون های جامع سنجش که به صورت تکی هم قابل ثبت نام است شرکت کنید.از بین این دو گزینه پیشنهاد ما شرکت در آزمون های جامع سنجش است.اینکار صرفا برای آماده سازی و عادی سازی کنکور اصلی است.

ایرادات خودتان را در این آزمون ها چه از نظر درسی و چه از نظر رفتاری(استرس و ترس) پیدا کنید. و سعی کنید آن را رفته رفته تا روز کنکور بهبود دهید.درس خواندن در عید به همراه تست زدن توصیه اکید ما به هر کنکوری است.

کنترل استرس:

فرض کنید که یک مطالعه با کیفیت در این ماه های پایانی داشته اید و یک جمع بندی خوب هم انجام داده اید.حالا به بخش آخر و بسیار مهم استرس می رسیم.

اگر نتوانید این استرس را در روزهای قبل از کنکور و روز کنکور کنترل کنید، می تواند تا حد بسیار زیادی بازدهی شما را کاهش دهد.

داشتن کمی استرس بسیار طبیعی است و همه کنکوری ها این استرس جزئی را دارند.اما اگر استرس شما زیاد است باید ذهنتان را آرام کنید.

چگونه ذهنمان را آرام کنیم؟

برای هر فرد متفاوت است مثلا یک نفر با موسیقی بی کلام آرام می شود و فرد دیگر با خوابیدن.اما بهترین راه حل این است که به ذهنتان رجوع کنید که در گذشته که استرس داشتید چگونه آن را کنترل می کردید.

انگیزشی عید:

چقدر هدفت برات مهمه؟ چقدر تشنه رسیدنی؟ یا اصلا برای رسیدن به هدفت انگیزه نداری؟

عیده، همه میرن تفریح، بزار برن چون قراره تا سالیان سال اونا سرجاشون بمونن. چون اونا هدف ندارن اونا نمیخوان مثل تو مفید باشن اونا اصلا آرزو های بزرگ ندارند.

چند سال دیگه تو انتهای جاده نشستی و داری از روی خط پایان اونا رو میبینی که دارن برات دست تکون میدن و تحسینت میکنن.اونا بوجود اومدن تا فقط موفق ها رو تماشا کنند چونکه خودشون هیچ هدفی ندارن.

همش ۱۳ روزه، فقط کافیه همین ۱۳ روز رو متفاوت عمل کنی تا به چیزی برسی که حتی داخل رویای بقیه هم نمیگنجه.

فقط کافیه این روزهای مهم پایانی رو با تعهد بگذرونی تا یک عمر غرق در شادی و نعمت باشی

پس فکر کن، به آینده ای فکر کن که الان داری میسازیش، چطوری میسازیش؟ با عملکردای متفاوت با تعهدت با هدف دار بودنت.

همه چیز برای رسیدن به هدفت بهت داده شده و اصلا نگرانش نباش و حرکت کن

این نتایج و این آینده رو خودت به خودت عیدی بده

هر آنچه در آسمان ها و زمین است را مُسخر شما کردیم(آیه ۱۳ سوره جاثیه)

فیتیله همه جا تعطیله!!

شاید تعطیل کردن و استراحت کردن در این دو هفته تعطیلی یک ایده خوب بنظر آید. اما استراحت برای شما چه معنی می تواند داشته باشد؟

آیا شما بی هدف درس می خوانید؟

تعطیل کردن و استراحت برای فردی است که بدون هدف و از سر اجبار کاری را انجام می دهد.شما که هدفگذاری کرده اید برای رتبه مورد نظر، دانشگاه و رشته دلخواه، هرگز نباید از حرکت در این مسیر دست بکشید.

این تعطیلی و درس خواندن در عید یک غربالگری است. افرادی که هدف دارند و هدف ندارند را از هم جدا می کند.افرادی که هدف دارند اما برایشان محقق شدنش مهم نیست را کنار می زند و میدان را به کسانی می دهد که برای رسیدن به هدفشان مصمم هستند.

پس اگر هدفت مهمه و حاضری برای رسیدن بهش قید تعطیلی رو بزنی ازت خواهش می کنم طبق راهکار های گفته شده عمل کن. حرکت کن تا بتونی نتیجه ای که در حد و اندازه خودت هست رو بگیری.

اگر که هدف نداری و برات مهم نیست پیشنهاد می کنم که این دو هفته رو کامل بشین و از شبکه دو فیتیله رو نگاه کن.


 

نتیجه گرفتن در تحصیل و کنکور برای هر دانش آموزی بسیار حائز اهمیت است.

همچنین موفقیت شغلی و معروفیت در بین دانش آموزان برای مشاوران و معلمان بسیار ارزشمند است.

از خدمات دانش پژوه استفاده کنید و از کسب نتیجه نهایی خود لذت ببرید.

تمامی این خدمات به صورت رایگان در اختیار شماست!!

همین حالا از این خدمات استفاده می کنم

 

ارسال یک پاسخ