اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

افزایش سرعت تست زنی در کنکور

موفقیت در کنکور نیازمند کسب مهارت تست زنی است.مشکلات عمده کنکوری ها پایین بودن تعداد تست های حل شده در روز است.همچنین برای کسب یک رتبه خوب باید سرعت حل تست خوبی داشته باشید.در این مقاله افزایش سرعت تست زنی در کنکور و در خانه به شما آموزش داده شده است تا در روز کنکور به همچین مشکلی برنخورید.

آمادگی کنکور:

همانطور که آگاه هستید، تست هایی که قبل از کنکور زده می شوند جهت آماده کردن افراد برای آزمون اصلی یعنی کنکور سراسری هستند.

پس در مرحله اول باید بدانید این تست ها آموزشی هستند و قرار است از آن ها نکاتی را یاد بگیرید.اما در همین زمان یادگیری باید به مهارت سرعت در تست زنی و دقت در تست زنی برسید.

بالا بردن سرعت تست زنی:

سرعت تست زنی پایین یکی از مشکلات اصلی کنکوری هاست.اولین چیزی که باید بدانید این است که وقتی می توانید به سرعت بالا برسید که تست های زیادی را حل کرده باشید.

برخی افراد بر این تصورند که خواندن یک مبحث و تسلط بر آن برای حل تست ها کافی است.اما این یک تصور کاملا غلط است.به این دلیل که شما نیمی از نکات را در قالب تست ها یاد خواهید گرفت.نکاتی که در کتاب درسی به صورت جزئی نیامده اند و فقط به صورت کلی ارائه شده اند.

وقتی تست ها را بررسی می کنید و این نکات را یاد می گیرید، به صورت کاملا طبیعی سرعت تست زنی شما افزایش پیدا می کند.

باید بدانید که …

قبل از شروع تست زنی باید درسنامه و نکات تست های روز قبل را مرور و بررسی کنید.(نیاز نیست خیلی روی این مورد زمان بگذارید و سعی کنید با سرعت مرور را انجام دهید)

نکته مهم بعدی این است که تا یک مقدار بر تست ها مسلط نشده اید، شروع به نکته نویسی نکنید.به این علت که تست و نکات آن برای شما جدید است شما فکر می کنید باید به عنوان نکته آن را یادداشت کنید اما بعد که سراغ تست های بعدی می روید می بینید که چیزی که فکر می کردید نکته نبوده و یک روند طبیعی در حل تست های آن مبحث است.

پایین بودن تعداد تست:

برخی از کنکوری ها از پایین بودن مقدار تست زنی اشان در یک روز یا هفته ناراحت هستند و به دنبال افزایش و حل کردن تست های بیشتر هستند.

اولین نکته ای که باید بدانید این است که هرگز حل تعداد بالای تست نشان بر مسیر درست نیست.همیشه باید کیفیت کار را اولویت قرار دهید تا کمیت کار را.

فردی که ده تا تست با کیفیت حل می کند و از آن کلی نکته یاد می گیرد بسیار بهتر از فردی است که صد تا تست در روز حل می کند اما مقدار کمی نکته و چیز جدید از آن یاد می گیرد. یکی دیگر از دلایل پایین بودن تعداد تست های روزانه، جدید بودن مباحث است.

کاملا طبیعی است که شما یک مبحث جدید درسی را مطالعه کنید و سپس تعداد تست کمی را بتوانید پوشش دهید.اگر ادامه دهید، رفته رفته در آن مبحث به تعداد تست بالا خواهید رسید و می بینید که روزانه شاهد افزایش حل تست های بیشتر هستید.

افزایش سرعت تست زنی در کنکور

افزایش سرعت تست زنی

سرعت تست زنیم کمه، چیکار کنم؟

این سوال بسیار رایج است و مرتب توسط کنکوری ها پرسیده می شود.سه راه برای حل این مشکل وجود دارد:

بررسی تست های غلط زده شده در روز قبل و حل مجدد آن ها

بیشتر از ۵ دقیقه برای حل هر تست وقت نگذارید و بعد از ۵ دقیقه کلنجار رفتن، سراغ پاسخنامه بروید و پاسخ را تحلیل کنید.

در تست های آموزشی نکاتی وجود دارند که هرچقدر هم زمان بگذارید قادر به حل آن ها نخواهید بود.پس بعد از حداکثر ۵ دقیقه زمان سراغ پاسخ آن بروید و نکات را بررسی کنید.

با انجام سه کار بالا سرعت شما افزایش پیدا می کند و دیگر نیاز نیست برای هر تست نیم ساعت وقت بگذارید.

افزایش کیفیت تست زنی برای کنکور

برای بهبود کیفیت تست زنی خود برای کنکور، می‌ توانید از روش های متنوعی استفاده کنید. در ادامه چند نکته برای بهبود تست زنی و عملکرد در کنکور گفته شده است:

۱. برنامه‌ ریزی موثر

– ایجاد یک برنامه‌ ریزی مطالعاتی موثر و دقیق که تمام مباحث مورد نیاز را پوشش دهد.
– تعیین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای هر روز و هفته.

۲. مرور مفاهیم

– مطالب را با دقت مرور کنید و مطمعن شوید که هر مفهوم را به خوبی درک کرده‌ اید.
– از منابع مختلف برای مرور استفاده کنید.

۳. حل تست‌ های گذشته

– حل تست‌ های گذشته و مشابه به شما کمک خواهد کرد تا با ساختار سوالات و نوع امتحان آشنا شوید.
– آنالیز اشتباهات و مشکلاتی که در حین حل تست‌ ها داشته‌ اید.

۴. تمرین مکرر

– تمرین پیوسته بهترین راه برای بهبود عملکرد است. هر چه بیشتر تمرین کنید، با پیچیدگی‌ های سوالات بیشتر آشنا خواهید شد.

۵. استفاده از منابع معتبر

– از منابع معتبر و تایید شده برای مطالعه استفاده کنید تا اطمینان حاصل شود که درست و کامل مطالب را یاد گرفته اید.

۶. گروه‌ های مطالعاتی

– با دوستان یا همکلاسی‌ های خود گروه‌ های مطالعاتی تشکیل دهید. این می تواند یک رقابت ایجاد کند که کیفیت تست زنی شما را افزایش دهد.

۷. مراقبت از سلامت

– سعی کنید به خوبی استراحت کنید و بهداشت شخصی‌ خود را رعایت کنید، چرا که سلامتی بر توانایی تمرکز و یادگیری تاثیر مستقیم دارد.

۸. آزمون‌ های شبیه‌ سازی

– قبل از امتحان، آزمون‌ های شبیه‌ سازی کنکور را تست دهید تا با شرایط واقعی امتحان آشنا شوید.

۹. مدیریت زمان

– نیاز است که در حین امتحان به مدیریت زمان توجه کنید. حل سریع ترین سوالات اولیه و سپس به سوالات دشوار تر مشغول شوید.

۱۰. آرامش و اعتماد به نفس

– با خودتان راحت باشید. اعتماد به نفس می‌ تواند به بهبود عملکرد شما کمک کند.

هر فرد به نحوه‌ ای مناسب برای خود ممکن است از این نکات بهره‌ مند شود. به یاد داشته باشید که انعطاف و تعداد ساعات مطالعه به نوع و استراتژی یادگیری شما بستگی دارد.

تمرکز و برنامه ریزی

تست زدن اینگونه نیست که یک کتاب را باز کنید و شروع به تست زنی کنید، خیر اصلا اینگونه نیست.اولین قدم این است که حین تست زنی تمرکز کامل را داشته باشید.تمرکز باعث می شود ذهن شما فقط روی تست زنی متمرکز باشد که نتیجه آن بالا رفتن دقت و سرعت تست زنی در شماست.

تمرین کردن برای افزایش تمرکز تا روز آزمون، باعث می شود سر جلسه کنکور سراسری با تمرکز و دقت بالا سوالات را حل کنید.

برنامه ریزی برای تست زنی یکی از نکاتی است که بسیار درجه اهمیت بالایی دارد.شما حتما باید برای تست زنی خود برنامه ریزی کنید.برنامه ریزی شامل وقت گیری و نکته برداری است.

به هیچ عنوان نباید بدون گرفتن  زمان شروع به حل تست کنید و به هیچ عنوان نباید فقط تست را حل کنید و بروید سراغ تست بعدی بلکه باید راه حل هر تست را تحلیل و بررسی کنید.

حتی اگر تست آموزشی هم می زنید، باید وقت بگیرید.شما باید این استرس کمبود وقت و سرعت تست زنی را قبل از کنکور تجربه کنید تا در کنکور واقعی و اصلی بتوانید مدیریت استرس و زمان را یاد بگیرید.

جمع بندی:

هدف اصلی از تست زنی کسب تجربه و مهارت است.در ابتدای شروع تست زنی قطعا سرعت شما کم است و قادر نخواهید بود در روز تعداد بالایی از تست ها را حل کنید.اما رفته رفته با تمرین و تجربه به این مهارت خواهید رسید که هر تستی را در زمان معقول حل کنید.باید هر بار که تست می زنید یک فضا شبیه به کنکور را برای خودتان از لحاظ شرایط و زمان درست کنید و بعد از آن شروع به تست زنی کنید.با اینکار شاهد افزایش سرعت تست زنی خواهید بود.در روز کنکور نتیجه این برنامه ریزی و تمرکز را خواهید دید.


 

هر دانش آموز و فرد کنکوری می تواند سوالات درسی و مشکلات مربوط به تحصیل خود را در سایت دانش پژوه بپرسد.

این سوالات توسط معلمان و مشاوران پاسخ داده می شوند.

به همین دلیل معلمان و مشاوران می توانند خودشان را در معرض دید محصلان زیادی قرار دهند.علاوه بر این، دانش آموزان نیز می توانند بهترین معلم ها و مشاوران را در سایت دانش پژوه به نسبت فعالیت و تسلطشان انتخاب کنند.

همه این خدمات به صورت رایگان ارائه می شوند.

همین الان می خواهم درباره این خدمات بیشتر بدانم

ارسال یک پاسخ