اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

رشته پرستاری:درامد، بازار کار + مهاجرت با رشته پرستاری

معرفی رشته پرستاری از وظایف یک پرستار تا مهاجرت به خارج از کشور در این مقاله توضیح داده شده است تا بتوانید با آگاهی کامل وارد این رشته شوید.همچنین به بررسی درامد و بازار کار رشته پرستاری و رتبه لازم برای قبولی در رشته پرستاری نیز پرداخته ایم.

رشته پرستاری

پرستاری رشته ای است که خدمات درمانی را در مطب پزشکان،بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی و خصوصی به عهده دارد و این کار توسط پرستار اموزش دیده انجام می شود.

با توجه به مدرک تحصیلی و سابقه کار به هر پرستار یک سمت داده می شود که شامل

  • ریاست پرستاری

وظیفه این سمت نظارت بر کار سرپرستاران.

  • سوپروایزر بالینی

 وظیفه سوپروایزر بالینی نظارت بر کلیه بخش ها و رسیدگی به مشکلات مربوطه است.

  • پرستار شیفت

وظفیه پرستار شیفت مراقبت از بیمار و ارائه خدمات به بیمار از جمله تعویض پانسمان و دارودهی است.

  • سوپروایزر آموزشی

وظیفه سوپروایزر آموزشی فراهم کردن و ارائه کلاس ها و کارگاه های آموزشی برای بروز کردن دانش پرستاران است.

  • سرپرستار

وظیفه سرپرستار مدیریت و مانیتور کردن خدمات ارائه شده به پرستاران و بیماران و پیگیری کردن نیاز های بخش است.

  • سوپروایزر کنترل عفونت

وظیفه این شخص نظارت بر پرسنل جهت رعایت اصول بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه جهت کاهش عفونت های بیمارستانی است.

مقاطع تحصیلی

کارشناسی

دارای دوره کارشناسی ۴ ساله با طرح اجباری دو ساله است.

کارشناسی ارشد

در مقطع ارشد شما می توانید در یکی از گرایش های پرستاری، بهداشت، داخلی جراحی،پرستاری ویژه ، اطفال ، فیزیولوژی ، مدیریت ، بافت شناسی، آناتومی،روان پرستاری ، اپیدمیولوژی به ادامه تحصیل بپردازید.

فعالیت یک پرستار چیست؟

 مسئولیت کلی یک پرستار، چک کردن وضعیت بیمار مانند اندازه گیری فشار خون،کنترل زخم و عفونت ها ، تزریق دارو و امپول زدن، پانسمان و در نهایت نوشتن گزارش وضعیت بیمار برای پزشک معالج است.در کل یک پرستار به تیم پزشکی کمک می کند.

توانایی های مورد نیاز برای پرستار شدن

توانایی روحی

پرستاری یعنی حجم کاری بالا در یک محیط پر استرس و شلوغ. هر همراه بیمار دوست دارد که رسیدگی به مریضش با کیفیت و دقت بسیار بالا انجام شود و به علت حساس بودنشان، فشار را روی شما زیاد می کنند و شما باید با دقت و حساسیت بالا اینکار را انجام دهید.

روزانه با بیمار های وضع وخیم اورژانسی زیادی روبرو خواهید شد که ناچار به دیدن صحنه های دلخراش خواهید بود.اگر فردی قوی نباشید این صحنه ها روی شما اثر منفی می گذارند.علاوه بر این نمی توانید خود را کنترل کنید که عدم این کنترل باعث اتفاق ناگوار برای بیمار اورژانسی می شود.پس باید از نظر روحی فردی قوی باشید.

توانایی جسمی

اصولا به صورت یک شیفت و گاهی اوقات باید به صورت دو شیفت فعالیت کنید که این نیازمند داشتن توانایی های فیزیکی بالایی است.منظور از توانایی فیزیکی یک فرد بدنساز با عضله فراوان نیست.منظورمان فردی است که با چند ساعت فعالیت افت فشار خون نداشته باشد و بتواند حجم کاری زیاد را مدیریت کند.

درامد پرستاری و رتبه قبولی پرستاری با سهمیه 5 درصدی روزانه ادامه تحصیل در رشته پرستاری

بازار کار رتبه لازم برای رشته پرستاری

بازار کار+درامد رشته پرستاری

رشته پرستاری بازار کار تضمین شده دارد و شما بعد از تحصیل و گذراندن طرحتان می توانید مستقیم به کار مشغول شوید یک پرستار می تواند در مکان ها و بخش های مختلفی مشغول شود مانند کلینیک ها، بیمارستای های دولتی و خصوصی، ای سی یو و سی سی یو، اورژانس و با داشتن مدارک بالاتر می تواند در دانشگاه نیز تدریس کند.

درامد یک پرستار بسته به نوع بیمارستان بسیار متفاوت است.اما اگر شما فردی باشید که با آزمون در بیمارستان پذیرفته شده اید و قرارداد رسمی نیز دارید، کف حقوق شما در سال ۱۴۰۰ برابر با ده میلیون تومان در ماه خواهد بود.

مهاجرت با رشته پرستاری

مهاجرت به کشور هایی مانند کانادا و استرالیا ملزم به داشتن مدارک و آزمون هایی است که شما باید در آن شرکت کنید.مدارک مورد نیاز برای مهاجرت شامل مدارک مهاجرتی اولیه مانند پاسپورت و رزومه تحصیلی و ریز نمرات+شرکت در آزمون CASper (ازمون هوش و تیپ شخصیتی) و آزمون RN (پرستاران کانادا)+ آیلتس ۶ برای لیسانس و آیلتس ۶.۵ برای فوق لیسانس است.

مهاجرت برای افراد متاهل

افرادی که ازدواج کرده اند و فرزند زیر سن ۲۱ سال دارند می توانند برای ویزا همسر و فرزند خود اقدام کنند.همسر شما اجازه کار به صورت تمام وقت را در آن کشور دارد و فرزندانتان می توانند در مدارس کانادا به تحصیل مشغول شوند.

رتبه لازم برای قبولی پرستاری

رشته پرستاری از رقابت بسیار بالایی برخوردار است.رتبه لازم برای قبولی در رشته پرستاری بخاطر این رقابت هر ساله متفاوت است.سهمیه های مختلف مانند مناطق و سهمیه های مرتبط و بومی بودن و چندین موارد دیگر دست به دست هم می دهند تا این رقابت سخت تر شود و نتوان رتبه دقیقی برای قبولی قطعی در رشته پرستاری بیان کرد. اما تا رتبه ۳۵ هزار کشوری نیز شانس قبولی را خواهید داشت. رتبه لازم برای قبولی پرستاری با سهمیه ۵ درصدی روزانه نیز مانند دیگر سهمیه ها هر ساله متفاوت است و عدد مشخصی نخواهد داشت.

مزایا و معایب رشته پرستاری چیست؟

رشته پرستاری یکی از رشته‌ های حیاتی در زمینه سلامت است که ارتباط مستقیم با مراقبت از بیماران دارد. این رشته می‌ تواند مزایا و معایب متفاوتی برای دانشجویان در بر داشته باشد:

مزایای رشته پرستاری

۱. مردم‌ نگاری

پرستاری به دانشجویان این فرصت را می‌ دهد تا با افراد مختلفی از نظر سلامتی، فرهنگی و اجتماعی در ارتباط باشند و مهارت‌ های ارتباطی قوی‌ تری پیدا کنند.

۲. مفاهیم پزشکی

دانشجویان پرستاری با مفاهیم پایه پزشکی آشنایی پیدا می کنند و می‌ توانند در فرآیند های تشخیصی و درمانی بیماران نیز مشارکت کنند.

۳. فرصت‌ های شغلی

به دلیل نیاز مداوم به نیروهای پرستاری در سیستم بهداشت، فرصت‌ های شغلی برای فارغ التحصیلان این رشته همیشه وجود دارد.

۴. سهولت ورود به بازار کار

با توجه به نیاز مداوم به پرستاران در بیمارستان‌ ها، مراکز بهداشتی و درمانی و دیگر مکان‌ های مشابه، فارغ التحصیلان پرستاری به راحتی می‌ توانند وارد بازار کار و مشغول به فعالیت شوند.

معایب رشته پرستاری

۱. فشار روحی و روزمرگی

کار در بخش‌ های بهداشتی و درمانی اغلب با فشار روحی و روزمرگی همراه است، زیرا پرستاران باید در شرایط فشرده و تحت فشار مراقبت از بیماران باشند.

۲. شیفت‌ های کاری نامنظم

این موضوع در رشته پرستاری وجود دارد که بخشی از وقت خود را در شیفت‌ های کاری نامنظم و حتی شبانه‌ روزی بگذرانند که می‌ تواند به تناسب کار و زندگی شخصی آن ها تاثیر منفی بگذارد.

۳. پایین بودن حقوق و دستمزد

در برخی موارد، حقوق و دستمزد پرستاران به نسبت سایر حرفه‌ ها در حوزه بهداشت کمتر باشد.

۴. مواجهه با بیماری‌ ها و صدمات جسمانی

پرستاران معمولا در معرض خطر ابتلا به بیماری‌ ها و صدمات جسمانی هستند، بخصوص در برخی بخش‌ هایی که با بیماران مبتلا به بیماری‌ های عفونی یا واگیر سر و کله دار سروکار دارند.

با توجه به این مزایا و معایب، انتخاب رشته پرستاری برای دانشجویان به میزان علاقه و استعداد هر فرد بستگی دارد، زیرا این رشته می‌ تواند به دانشجویان فرصت‌ های شغلی بسیار خوبی را تقدیم کند، اما همچنین نیازمندی به تعهد بالا، تحمل فشار و مسئولیت بزرگ نیز دارد.

آیا این رشته برای من مناسب است؟

اگر توانایی فیزیکی بالایی دارید و می توانید در شرایط مختلف روحیه خودتان را حفظ کنید و با دقت بالا کار کنید، این رشته برای شما بسیار مناسب است.

رشته پرستاری به افرادی نیاز دارد که دلسوز باشند و بتوانند تحت شرایط مختلف خوب عمل کنند.بیمارهای اورژانسی وخیمی را در روز مشاهده خواهید کرد که ممکن است اندکی تعلل باعث مرگ آن ها شود.پس باید حساب شده و دقیق عمل کنید.

نکته مهم…

شما در بیمارستان به صورت دائم با خون و بیماران مختلف و بیماری های عفونی سروکار خواهید داشت.اگر با دیدن زخم و خون و محیط بیمارستان ارتباط برقرار نمی کنید و حالتان بد می شود، به هیچ وجه این رشته توصیه نمی شود.

پایان معرفی بازار کار و رتبه لازم برای رشته پرستاری


وبسایت دانش پژوه خدماتی به کنکوری ها،اساتید و مشاوران ارائه می دهد که با استفاده از این خدمات می توانید موفقیت خودتان را تضمین کنید

وبسایت دانش پژوه فرصتیست برای هر دانش آموز و کنکوری تا بتواند سوالات و مشکلات درسی خود را در آن بپرسد

همچنین دانش پژوه نردبانی است برای مشاوران و معلمان تا از آن استفاده کنند و در شغلشان پیشرف کنند.

اما این اتفاق چگونه در سایت دانش پژوه رخ می دهد؟

همین حالا می خواهم راجب دانش پژوه بیشتر بدانم

ارسال یک پاسخ