اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

بهترین زمان درس خواندن برای کنکور

بهترین زمان درس خواندن برای کنکور یک سوال همیشگی است که در ذهن تمامی کنکوری ها وجود دارد.در این مقاله قصد داریم این سوال را از جهات مختلف بررسی کنیم و یک راهکار اساسی به شما دهیم.استفاده از روش ارائه شده در این مقاله باعث می شود متوجه شوید که باید درس خواندن در شب را انتخاب کنید یا روز.همچنین درس خواندن در ماه رمضان نیز برای شما توضیح داده شده است تا بدون هیچ مشکلی بتوانید مطالعه کنید.

اگر این سوالات در ذهن شما وجود دارد، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.در ضمن یک خبر خوب برای شما در آخر مقاله داریم.

بهترین زمان درس خواندن:

یکی از دغدغه های سال کنکور این سوال است که در چه ساعتی درس بخوانم تا بیشترین بازدهی را داشته باشم.

عده ای صبح زود درس می خوانند، عده ای ظهر و عده ای هم شب.اما کدام گروه بیشترین بازدهی را از این مطالعه می گیرند؟

نظریه محققان…

دانشمندانی که در این زمینه تحقیق و بررسی می کنند به این نتیجه رسیده اند که صبح زود به علت رفرش بودن یا سرحال بودن مغز، می توان یادگیری بالاتری را تجربه کرد.

همچنین به این نتیجه رسیده اند که بعد از مطالعه، خواب بسیار ضروری است. در موقع خواب، اطلاعات در ذهن ما دسته بندی می شوند.پس اگر در شب مطالعه کنید و بعد از آن بخوابید، اطلاعات مطالعه شده در ذهن شما دسته بندی می شوند. این موضوع باعث بازدهی بیشتر در درس خواندن می شود.

درس خواندن در ظهر یک چیز بین درس خواندن در صبح و شب است زیرا از زمان سرحال بودن مغز گذشته و تا شب و موقع خواب زمان زیادی مانده است.پس شروع درس خواندن از ظهر خیلی توصیه نمی شود.

طبق توضیحات بالا یک سوال بوجود می آید، چه کار کنم؟صبح، ظهر یا شب؟؟ پاسخ این سوال یک کلمه است، رسیدن به خودشناسی.

خودشناسی…

بیش از ۸ میلیارد انسان روی کره زمین وجود دارند. هر کدام از این افراد ویژگی های خاص خودشان را دارند.

هر کدام از این افراد از سیستم عصبی و ذهنی متفاوتی تشکیل شده اند.به این نتیجه می رسیم که چیز ثابتی به اسم بهترین ساعت مطالعه وجود ندارد و بهترین ساعت برای مطالعه می تواند برای هر فرد روی کره زمین متفاوت باشد.

ممکن است یک فرد اصلا نتواند صبح زود درس بخواند و حین مطالعه خوابش ببرد.نتیجه ای که می توان از این استدلال گرفت این است که شما باید به خودشناسی راجب ذهن و سیستم یادگیری خود برسید.اما چگونه؟

جواب خیلی واضح است.باید تست کنید.یک مدت صبح زود درس بخوانید، یک مدت ظهر و یک مدت هم در شب، نتیجه ها را یادداشت کنید و با یکدیگر مقایسه کنید.با مقایسه داده ها به این نتیجه می رسید که بهترین ساعت مطالعه و بازدهی برای شما چه زمانی است.

نیمکره های مغز:

مغز ما از دو نیمکره تشکیل شده است.هر نیمکره مسئول انجام یک کار است.اگر میزان فعال بودن هر نیمکره را بدانید متوجه خواهید شد که در کدام سبک درس ضعیف و در کدام قوی هستید.تست علمی نیمکره سایت دانش پژوه به شما کمک می کند که این آگاهی را کسب کنید.

همین الان تست میدم

ساعت مطالعه دروس عمومی:

دروس عمومی در کنکور بسیار حائز اهمیت هستند به همین خاطر باید در مطالعه کردن آنها دقت داشت.بهترین زمان برای خواندن دروس عمومی، بعد از مطالعه دروس تخصصی است.

مثلا یک درس تخصصی را مطالعه کنید و بعد از آن سراغ یک درس عمومی بروید و دوباره تخصصی و دوباره عمومی.دلیل این عمل این است که بعد از یک درس تخصصی سنگین ذهن نیاز به استراحت بیشتری دارد و اینکار توسط یک درس سبک عمومی انجام می شود.

بهترین زمان درس خواندن کنکور

بهترین زمان درس خواندن

ساعت مطالعه دروس تخصصی:

برای یادگیری کامل دروس تخصصی نیاز به آمادگی کامل ذهن دارید.پس باید در ساعتی این دروس را مطالعه کنید که آماده ترین حالت ذهنی را دارید.

طبق بحث خودشناسی، بهترین ساعت بازدهی خودتان را پیدا کنید و آن زمان را به دروس اختصاصی اختصاص دهید.

مطالعه در ماه رمضان:

وقتی به خودشناسی در مورد ذهنتان برسید فرقی ندارد که در چه شرایطی هستید چونکه می توانید با توجه به شرایط، خودتان را تنظیم کنید.درس خواندن در ماه رمضان را می توانید به روش زیر انجام دهید.

اگر در شب، درس خواندن شما بازدهی بیشتری دارد می توانید شب ها را مطالعه کنید و روز ها را استراحت کنید.اما اگر در روز بازدهی شما از مطالعه بیشتر است می توانید شب ها را تا اذان صبح استراحت کنید و بعد از سحری به مطالعه بپردازید.

پس اگر به خودشناسی راجب ذهن خود رسیده باشید، نه تنها ماه رمضان به شما ضرری نمی زند بلکه درس خواندن در ماه رمضان می تواند نقطه قوت شما و سکوی پرتاب شما شود.علت این موضوع هم این است که بسیاری از کنکوری ها به علت اگاه نبودن به ذهن و بازدهی ذهنشان، نمی توانند مطالعه خود را در این ماه تنطیم کنند و این باعث جلو افتادن شما از دیگر کنکوری ها می شود.

بهترین ساعت خواب:

به طور متوسط بدن در طول شبانه روز نیاز به ۶ تا ۸ ساعت استراحت دارد تا به بازسازی انرژی از دست رفته خود بپردازد.

چه شب مطالعه کنید چه روز، باید این استراحت را به بدن خود دهید.پس طبق شناختی که از ذهن خود دارید مطالعه کنید و بعد از پایان مطالعه حتما بخوابید.حداقل شش ساعت.

جمع بندی:

افراد بسیار زیادی هستند که صبح زود درس می خوانند اما نتیجه نمی گیرند. همچنین افراد زیادی وجود دارند که شب درس می خوانند اما آنها هم نتیجه مطلوب را نمی گیرند.مهم نیست که چه زمانی درس میخوانید مهم این است که در زمانی درس بخوانید که ذهن شما قدرت بیشتری دارد.

ذهن برخی از افراد در شب و برخی در روز فعال تر است. هرچه ذهن موقع مطالعه فعال تر باشد بازدهی بیشتری از آن مطالعه سهم شما می شود.

تنها راهکار برای شما این است که به تست مطالعه بپردازید و ذهن خود را در ساعت های متفاوت تست کنید. با این کار می توانید ذهن خودتان را بشناسید که این شناخت برای شما موفقیت را به ارمغان می آورد.

پس برای نتیجه گرفتن در کنکور نیازمند داشتن مطالعه مفید هستید.وقتی در ساعتی مطالعه کنید که بیشترین بازدهی را دارید، این مطالعه بسیار مفید خواهد بود.


 

یک سوال

 

آیا شما دانش آموزان دوست دارید که در کنکور و تحصیل موفق شوید؟

آیا شما مشاوران و معلم ها دوست دارید که در شغلتان موفق و مشهور شوید؟

 

وبسایت دانش پژوه خدماتی ارائه میده که این موفقیت رو برای هر دو گروه به ارمغان میاره

 

همه این خدمات هم به صورت رایگانه!!!

همین حالا از این خدمات استفاده می کنم

ارسال یک پاسخ