اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

برنامه ریزی برای تابستان

درس خواندن در تابستان برای کنکور بسیار مهم است.در این مقاله به شما راهکار مختلفی را ارائه می دهیم تا از تابستان بهترین بهره را ببرید.همچنین برنامه ریزی برای تابستان کنکور را به شما یاد می دهیم تا بتوانید یک برنامه ریزی خوب داشته باشید.

هر فرد که کنکور دارد باید از این سه ماه استثنایی نهایت استفاده را ببرد.استفاده از این فرصت می تواند نقطه عطف و سکوی پرتاب شما شود.یک خبر خوب برای شما در انتهای مقاله داریم، پس تا پایان با ما همراه باشید.

برنامه ریزی برای تابستان

تابستان قبل از شروع سال دوازهم یک دوره سه ماهه طلایی است. اگر از آن به صورت مفید استفاده کنید باعث جلو افتادن شما از دیگر افراد می شود.

بیش از ۸۰ درصد کنکوری ها یا در تابستان درس نمی خوانند یا بسیار سطحی می خوانند.به این معنی است که اگر شما به صورت جدی از این زمان طلایی استفاده کنید، از ۸۰ درصد کنکوری ها جلو خواهید زد. خیلی از افراد سوال هایی راجب درس خواندن در تابستان دارند.سوالاتی مانند:

چه درس هایی را بخوانم؟

تستی بخوانم یا تشریحی؟

چگونه درس خواندن در تابستان را شروع کنم؟

و انواع سوالات مختلف که قصد داریم به صورت مفصل برای شما توضیح دهیم و راهکار ارائه دهیم.

پایه دهم

پایه دهم یکی از پایه هایی است که در کنکور دارای اهمیت است و سوالاتی از این پایه طرح می شود.پس مطالعه و جمع بندی دروس این پایه بسیار مهم است.

شما می توانید این سه ماه را به صورت اختصاصی به مطالعه و جمع بندی پایه دهم بپردازید.در طول سال تحصیلی دوازدهم می توانید از این جمع بندی ها استفاده کنید و مرور را انجام دهید. با تست زدن در طول سال دوازهم نیز می توانید نکات بدست آمده از هر تست را به این جمع بندی اضافه کنید.

پایه یازدهم

پایه یازدهم از پایه دهم مهم تر است زیرا از این پایه سوالات بیشتری در کنکور می آید.می توانید به جای پایه دهم، پایه یازدهم را به صورت کامل بخوانید و جمع بندی کنید.

مطالعه پایه یازدهم به دلیل اینکه تازه سال یازدهم را به اتمام رسانده اید می تواند آسانتر باشد و فقط نیاز به یک مطالعه کوتاه تر ولی با جمع بندی حرفه ای تر دارید.

مطالعه و جمع بندی هر دو پایه در سه ماه بسیار دشوار است و ممکن است نتوانید به خوبی دروس این دو پایه را بخوانید.پس اصلا توصیه نمی شود که هر دو پایه را همزمان بخوانید و جمع بندی کنید.

فقط دروس عمومی

گزینه دیگری نیز وجود دارد به اسم دروس عمومی.می توانید در این سه ماه دروس عمومی پایه دهم و دروس عمومی پایه یازدهم را مطالعه کنید و سپس آن را جمع بندی کنید.

از این جمع بندی حرفه ای که در این سه ماه انجام داده اید می توانید در کل سال دوازدهم استفاده کنید و در زمانتان بسیار صرفه جویی کنید و دروس دیگر را بخوانید.

∗∗ تاکید می شود در هنگام تست زدن در طول ساز، نکات تستی هر سوال را در بیاورید و به جمع بندی خود اضافه کنید.

فقط دروس تخصصی

درس تخصصی شالوده اصلی سوالات کنکور است که حتی یک درصد بیشتر زدن هم باعث جابجایی زیاد در رتبه می شود.افراد در برخی دروس تخصصی قوی و در برخی دروس، متوسط یا ضعیف هستند.

به دو روش می توان در تابستان دروس تخصصی را مطالعه کرد:

  • روش اول

قوی تر شدن در درس تخصصی که در آن مهارت دارید.اگر یک درس تخصصی را بیش از ۴۰ درصد می زنید به این معنی است که در آن درس قوی هستید.در این سه ماه تلاش کنید که این درصد را افزایش دهید و به صورت تخصصی روی دروس این چنینی کار کنید.

  • روش دوم

درس تخصصی که در آن ضعیف هستید و زیر ۲۰ درصد تست های آن را می زنید را انتخاب کنید و در آن قوی شوید.با اینکار تمامی دروس تخصصی را می توانید به یک سطح برسانید که این کار بسیار عالی است.اگر درصد دروس تخصصی شما در یک سطح باشند می توانید انتخاب بهتری در انتخاب رشته در زیر گروه های مختلف داشته باشید.

پس در تابستان می توانید از این دو روش استفاده کنید.قوی تر کردن دروس تخصصی که در آن قوی هستید یا قوی کردن دروس تخصصی که در آن ضعیف هستید.

برنامه ریزی برای تابستان کنکور و درس خواندن در تابستان

درس خواندن در تابستان

گرم کردن قبل از شروع

تابستان یک موقعیت عالی برای تست کردن است.تست کردن و پیدا کردن بهترین شیوه های مطالعه، بهترین نوع برنامه ریزی و بهترین ساعت مطالعه و خواب.

شیوه مطالعه

شیوه های مختلفی برای درس خواندن وجود دارد اما این شیوه ها ممکن است برای یک فرد مفید و برای فرد دیگر غیر مفید باشد.شما می توانید از این وقت استفاده کنید و شیوه مطالعاتی که بهترین بازدهی را برای شما دارند پیدا کنید و در طول این مسیر از آن استفاده کنید.

نقاط ضعف

با حل تست های طبقه بندی شده می توانید به این نتیجه برسید که در کدام مباحث از هر درس ضعیف تر هستید و در کدام قوی تر.بعداز متوجه شدن راجب نقاط ضعف، از این زمان سه ماهه استفاده کنید و نقاط ضعف را برطرف کنید.

برنامه ریزی

برنامه ریزی های مختلف با سبک های گوناگون وجود دارد که هر فرد می تواند از آن استفاده کند.آیا برنامه ریزی من برای شما جواب می دهد؟ قطعا پاسخ خیر است زیرا هر فرد شرایط خاص خودش را دارد و باید طبق آن شرایط برنامه ریزی کند.

در این سه ماه شما به خودشناسی بیشتری راجب خود می رسید و می توانید بهترین نوع برنامه ریزی برای تابستان کنکور را برای خودتان  انجام دهید.

سبک مطالعه

هر درس را می توان به سبک های مختلف مطالعه کرد.برای مثال به سه روش مختلف می توانید درس ادبیات را بخوانید.این فرصت سه ماهه به شما اجازه می دهد تا هر سه روش را با آرامش خاطر امتحان کنید. و بهترین روش که با شما سازگار است را پیدا کنید.از این پس می توانید با بهترین روش درس بخوانید که بسیار باعث بهبود در یادگیری شما می شود.

آرام آرام و قدم به قدم

حرکت در یک مسیر با قدم های کوتاه ولی استوار شما را به نتیجه بسیار بهتر می رساند.اگر در تابستان آرام آرام شروع به مطالعه کنید و این روند را تا روز کنکور ادامه دهید، نتیجه ای خواهید گرفت که قطعا باعث رضایت شما خواهد بود.

اما اگر به صورت عجله ای و با سرعت بالا درس بخوانید، نه تنها نتیجه نمی گیرید بلکه نمی توانید این مطالعه را ادامه دهید و از یک جا به بعد خسته می شوید و رها می کنید.

جمع بندی

تابستان یک دوره طلایی سه ماهه است که اگر از آن استفاده مفید شود می تواند سکوی پرتاب شما شود.درس خواندن در تابستان نباید به صورت گسترده باشد و بهترین روش این است که یک هدف را مشخص و آن را شروع کنید.

پایان مقاله برنامه ریزی برای تابستان کنکور


 

موفقیت در تحصیل و کنکور برای دانش آموزان و کنکوری ها

همچنین

موفقیت در شغل برای مشاوران و معلمان نیازمند داشتن یک اهرم است.

خدمات وبسایت دانش پژوه، اهرم شماست.

 

راستی تمامی خدمات سایت به صورت رایگان ارائه میشه!!

همین الان از خدمات سایت استفاده می کنم

ارسال یک پاسخ