اکنون ثبت نام کنید

ورود

فراموشی کلمه عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود.

ورود

اکنون ثبت نام کنید

آیلتس و تافل

آیلتس و تافل یک مدرک مورد نیاز برای هر فردی است که قصد مهاجرت تحصیلی به دانشگاه های مختلف در جهان را دارد.در این مقاله به سوال آیلتس یا تافل چیست پاسخ داده ایم و بخش های امتحانی آن را بررسی کرده ایم تا با یک آگاهی تقریبا کامل به شرکت در این آزمون بپردازید.

انواع مختلف آزمون آیلتس برای شما توضیح داده شده است که هر کدام کارایی خاص خود را دارد.برای آشنایی با تمام این موارد پیشنهاد می شود مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

آیلتس و تافل:

نقطه مشترک دو آزمون تافل و آیلتس بخش های آن است.هر دو از چهار بخش تشکیل شده اند.تفاوت اصلی این دو آزمون در حضوری و غیر حضوری بودنشان است.تافل به صورت اینترنتی و آیلتس به صورت حضوری برگزار می شود.

آیلتس:

آزمون آیلتس در ۱۱۰ کشور برگزار می شود و خبر خوب این است که ایران هم جز این کشور ها است.شما می توانید در ایران در آزمون آیلتس شرکت کنید و مدرک خود را دریافت کنید.این آزمون ۹ نمره ای از چهار بخش تشکیل شده است که مجوع نمرات این بخش، نمره کلی شما را مشخص می کند.

آزمون آیلتس شامل چهار بخش امتحانی است که در ادامه به بررسی تک تک آن می پردازیم.

اسپیکینگ:

زمان این بخش تقریبا چهارده دقیقه است که به صورت مصاحبه فیس تو فیس یا رو در رو است.اسپیکینگ شامل سه بخش می شود.

بخش اول، پاسخ دادن به سوالت شخصی درباره خودتان است.

بخش دوم، یک موضوع برای شما مشخص می شود و به شما کمتر از دو دقیقه زمان داده می شود تا آماده شوید و درباره آن صحبت کنید.بعد از اتمام صحبت، از شما سوالاتی راجب آن موضوع می شود که باید پاسخ دهید.

بخش سوم، یک مکالمه راجب بحث قبل است که حدودا پنج دقیقه به طول می انجامد.

لیسینینگ:

چهل سوال در بخش لیسینینگ وجود دارد که مدت زمان پاسخ دهی به آن سی دقیقه است.این چهل سوال در چهار بخش تقسیم می شوند.لازم به ذکر است که فایل های لیسینینگ فقط یک بار پخش می شوند اما سوالات آن را می توانید قبل از پخش فایل نیز مشاهده کنید.

رایتینگ:

بخش رایتینگ دو بخش دارد که هر بخش موضوعی دارد که شما باید درباره ان انشا بنویسید.وقت شما در بخش رایتینگ فقط ۶۰ دققه است.

در بخش اول باید یک مشکل را در حداقل ۱۵۰ کلمه شرح دهید(هرچه تعداد کلمات بیشتر باشد احتمالا از نمره بالاتری نیز برخوردار خواهید بود.البته کیفیت کار نیز مهم است.)

در بخش دوم از شما می خواهند نظر خود را راجب موضوع داده شده در قالب یک انشا حداقل ۲۵۰ کلمه بنویسید.

ریدینگ:

ریدینگ آیلتس چهل سوال دارد که در قالب یک متن حداقل دو هزار کلمه ای ارائه می شوند.۶۰ دقیقه زمان دارید که ریدینگ را خوانده و به سوالات آن پاسخ دهید.

ریدینگ همیشه جز سخت ترین بخش های زبان است زیرا هم باید متن را درک کرد هم باید سوال را درک کرد.پس سعی کنید وقت بیشتری را برای این بخش اختصاص دهید تا نمره خوبی در ان کسب کنید.

آیلتس و تافل

آیلتس یا تافل چیست

انواع آیلتس:

بنا به نوع استفاده شما از مدرک آیلتس، در دو نوع طراحی شده است.آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال که هر کدام کارایی و استفاده خاص خودشان را دارند

  • آیلتس آکادمیک

برای افرادی است که قصد مهاجرت به کشور های انگلیسی زبان را دارند.آیلتس آکادمیک بیشتر مناسب افرادی است که می خواهند مهاجرت تحصیلی داشته باشند.

  • آیلتس جنرال

این آیلتس مختص افرادی است که قصد مهاجرت به کشورهای آمریکا، انگلیس و استرالیا را دارند.این نوع مدرک خیلی مناسب تحصیل در دانشگاه نیست.

نمره:

آیلتس یک آزمون ۹ نمره ای است که بعد از اتمام ازمون نتیجه ان به شما اعلام می شود.برای مهاجرت تحصیلی شما به حداقل نمره ۶ نیاز دارید.کمتر از نمره ۶ مهاجرت تحصیلی را برای شما سخت و عملا غیر ممکن می کند.

لیست برخی دانشگاه ها با شرط نمره:

لیست دانشگاه های مختلف با نمره آیلتس جهت پذیرش دانشجو
دانشگاه کمبریج ۷.۵ _ ۷
دانشگاه آکسفورد ۷
دانشگاه ادینبرو ۷
آکادمی اقتصاد لندن ۷.۵ _ ۷
دانشگاه کالج لندن ۷.۵ _ ۶.۵
دانشگاه لیورپول ۶
دانشگاه بیرمنگام ۶.۵
دانشگاه تورنتو ۷
دانشگاه کرانفیلد ۷ _ ۶.۵
دانشگاه آلبرتا ۶.۵

تافل چیست:

همانند آیلتس، تافل هم یکی از معتبر ترین مدارک بین المللی است که اگر هم قصد مهاجرت و تحصیل در خارج را نداشته باشید می تواند به عنوان یک رزومه عالی برای شما عمل کند.مدرک تافل اعتبار دو ساله دارد و بعد از دو سال باید مجدد آزمون دهید و بازسنجی شوید.

آزمون تافل برخلاف آیلتس به صورت اینترنتی برگزار می شود و مدت زمان آن سه ساعت است. بعد از اتمام بخش لیسینینگ یک استراحت ده دقیقه ای به شما داده می شود.

ثبت نام:

ثبت نام در آزمون تافل اینترنتی است و امکان پرداخت با کارت بانکی ایران وجود ندارد.باید پرداخت حداقل دویست دلاری ثبت نام را با ویزا کارت یا مستر کارت پرداخت کنید.

وبسایت ثبت نام تافل

بخش های امتحانی:

تافل هم همانند آیلتس از چهار بخش ایجاد شده که شامل:

رایتینگ:

در بخش رایتینگ یک متن به شما داده می شود که باید آن را مطالعه کنید و بعد از آن درباره متن توضیحاتی نیز به شما داده می شود.حالا از شما می خواهند در مدت مورد نظر آن فرد راجب متن بنویسید.کل زمان این بخش بیست دقیقه است.

ریدینگ:

در بخش ریدینگ چند متن وجود دارد که شما حداکثر هشتاد دقیقه وقت دارید که این متن را بخوانید و به سوالات ان پاسخ دهید.

لیسینینگ:

در این بخش فایل های صوتی متفاوتی برای شما پخش می شود که باید با دقت به آن گوش دهید و به سوالات حول محور آن موضوع پاسخ دهید.

تمرکز در این بخش حرف اصلی را می زند و باید مهارت تمرکز و مهارت شنیداری خودتان را بسیار تقویت کنید تا از پس این بخش مهم بر بیایید.

اسپیکینگ:

سوالات این بخش ترکیبی است و از بخش های قبل برای سوال پرسیدن نیز استفاده می شود.پس بخش های قبل را به خوبی در ذهن خودتان نگه دارید تا در بخش اسپیکینگ از آن استفاده کنید.این بخش از آزمون فقط بیست دقیقه است.

تافل و مهاجرت:

تافل یک مدرک بسیار معتبر است اما دانشگاه های انگلیس این مدرک را نمی پذیرند و معیارشان برای تحصیل، مدرک آیلتس است.

نمره این آزمون از ۰ تا ۱۲۰ است.نمره قابل قبول برای مهاجرت و تحصیل ۸۵ تا ۹۰ است.اما اگر دنبال یک مهاجرت تحصیلی تضمینی و پذیرش تصمینی در دانشگاه هستید باید نمره ای بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ را کسب کنید.

تفاوت آیلتس و تافل چیست:

در پاسخ به سوال تفاوت آیلتس و تافل چیست باید بگوییم تفاوت در کشور های مختلف است.برخی کشور ها آیلتس و برخی کشورها تافل را معیار سنجش قرار می دهند.پس تافل یا آیلتس تفاوت خاصی ندارند.

جمع بندی

تافل و آیلتس دو مدرک زبان معتبر بین المللی هستند که با داشتن هر یک از این مدارک می توانید دست به مهاجرت شغلی یا تحصیلی بزنید.برای مهاجرت تحصیلی، بیشتر مدرک آیلتس مورد استفاده قرار می گیرد و اکثر دانشگاه ها ملاک پذیرششان این مدرک است.

علت اعتبار این مدارک، جهانی بودن آزمون های آن هاست که سالانه در کشور های مختلف برگزار می شوند.

ارسال یک پاسخ